Triumph Street Triple-tråden

Frågade återförsäljaren om inkörningen också, och han sa ungefär samma. Kör som vanligt, men övervara inte och segdra inte motorn. Imorgon är det dags för första servicen, sen är det nog bara att köra. Ska bli kul att testa att varva ur och köra på full gas :)

Om jag ska kolla efter en tail tid till RX, är det daytonagrejor jag ska försöka hitta då? Eller är det samma till vanliga triplen?
 
Jodå, visst finns det en Arrowmap, till nya modellen vet jag dock inte, men till 13-16 finns det, jag var inne i veckan och laddade in den efter att ha monterat en SC-conic pipa. Jag märkte även skillnad på hojen efteråt, mera responsiv på låg/ mellanregister, och inte lika "grov" gång. Kostnad 450kr.

Väntar tålmodigt på en conic jag också, vad tycker du om ljudet?
 
Halloj!

Vad har ni för packningslösningar? Har en 765R och jag har sett att Givi har börjat producera en pakethållare, men jag undrar om någon av er har någon annan praktisk lösning, med hyfsat mycket utrymme, att rekommendera? (Helst inte tankväska)


Stämmer. Det är en lös ruta som inte är anpassad för flyscreenen.
Jag läste att några vinklat den lite annorlunda med distanser för att passa olika längder. Men för mig är den kanon. Jag har för övrigt ett högre styre från en speedtriple på min. Kanske motsvarar 5cm extra längd.
Tycker du utseendet är ok så tror jag du blir nöjd.

Skulle den funka på en 765R, tro? Med den stora bildskärmen.
Bildskärmen verkar vara än mer ihopbyggd med flyscreenen än på tidigare modeller.
 
Last edited:
Halloj!

Vad har ni för packningslösningar? Har en 765R och jag har sett att Givi har börjat producera en pakethållare, men jag undrar om någon av er har någon annan praktisk lösning, med hyfsat mycket utrymme, att rekommendera? (Helst inte tankväska)




Skulle den funka på en 765R, tro? Med den stora bildskärmen.
Bildskärmen verkar vara än mer ihopbyggd med flyscreenen än på tidigare modeller.

Mejla till de och fråga, De svarade mig ganska snabbt i alla fall.
 
Apropå slip-on, jag köpte ett från sp-engineering. Riktigt nöjd! Utan db-killern I blir man dock halvdöv, även med öronproppar i
cd6a862181bc8a19fa2b2b5ec12dbe08.jpg
 
Det är riktigt bra, rekommenderar att köra DB-killer i, ljudet utan är högt...

Ljudet är för högt för bankörning med killern i, blev uppmätt till 97dB och fick en varning.

SC Project har en lite tystare men man måste mejla o fråga efter den.
Har inte märkt någon skillnad i prestanda med den tysta och ljudet är perfekt för mina öron, kör alltid med den.
 
Hej på er,
Köpte idag en 2008 års modell 675:a. Den är sänkt bak och då jag är ganska lång skulle jag istället vilja hitta en höjsats. Har googlat lite utan framgång så tänkte höra om ni har några idéer...
 
Hej på er,
Köpte idag en 2008 års modell 675:a. Den är sänkt bak och då jag är ganska lång skulle jag istället vilja hitta en höjsats. Har googlat lite utan framgång så tänkte höra om ni har några idéer...

Sök på nätet! Det finns både längre och kortare "hundben" men har inte tid att leta åt dig och kommer tyvärr inte ihåg vad firmorna hette. :)
 
Ljudet är för högt för bankörning med killern i, blev uppmätt till 97dB och fick en varning.

SC Project har en lite tystare men man måste mejla o fråga efter den.
Har inte märkt någon skillnad i prestanda med den tysta och ljudet är perfekt för mina öron, kör alltid med den.

Har du någon bild på den och ett artikelnummer?
Mailade du Sc-Project direkt?
 
Funderar på att köpa en Street triple. Har hittat två alternativ som verkar bra. Triumph STREET TRIPLE RX 675 uttagen i februari i år som gått 118 mil för 84500kr på Autolane eller en ny Street triple S 765 för 94000kr hos Johans MC. Den nya ska ju in på 100 mils service relativt omgående och det kostar en del också. Vilken skulle ni välja?
 
Funderar på att köpa en Street triple. Har hittat två alternativ som verkar bra. Triumph STREET TRIPLE RX 675 uttagen i februari i år som gått 118 mil för 84500kr på Autolane eller en ny Street triple S 765 för 94000kr hos Johans MC. Den nya ska ju in på 100 mils service relativt omgående och det kostar en del också. Vilken skulle ni välja?

Jag hade iaf tagit den nya 765. Pruta lite så att första servicen ingår i köpet.
Eller ännu hellre ta R-modellen. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top