Triumph Street Triple-tråden

Någon som känner någon som har en matt-orange Street Triple 2008-2012?!!?!
Har en seat cowl till en sådan om så önskas.
 
Boys, hur tycker ni hojen reagerar på motstyrning? Har en street triple r 2010.
 
Tja, är fjädringen rätt inställd så är den väldigt villig att svänga vid motstyrning ;)
Fräsha däck hjälper också.
 
19a93249637c4078cb9340b56813c187.jpg
Dum fråga kanske men vad är detta? Haft cykeln ett tag men inte direkt reflekterat över denna. Imobiliser?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Är lite velig och har svårt att bestämma mig.
Kör just nu vässad speed master, som visserligen är jäkligt rolig men den är tung och det är lite jobbigt när fotpinnarna tar i backen hela tiden... Jag har kollat på street triple som jag tror kan passa bra som ett komplement när leklusten tar över. Jag har hittat en ny RX-16 till bra pris, men har upptäckt att att R-17 också går att hitta till bra pris nya. Jag lutar åt RX, den är 10k billigare, och den verkar lite bättre utrustad på pappret med QS, bellypan osv. Är jag ute och cyklar?
Har inte haft möjlighet att provköra någon street triple heller, har vi några andra korta tjockisar som kan berätta hur de upplever hojen? 179 cm 105 kg
 
Bara att slå till. :)

Edit: jag är 175 cm lång och sitter toppen, känns som man skapat cykeln efter min ergonomi. Allt bara sitter där jag vill ha grejerna.
 
Last edited:
Är lite velig och har svårt att bestämma mig.
Kör just nu vässad speed master, som visserligen är jäkligt rolig men den är tung och det är lite jobbigt när fotpinnarna tar i backen hela tiden... Jag har kollat på street triple som jag tror kan passa bra som ett komplement när leklusten tar över. Jag har hittat en ny RX-16 till bra pris, men har upptäckt att att R-17 också går att hitta till bra pris nya. Jag lutar åt RX, den är 10k billigare, och den verkar lite bättre utrustad på pappret med QS, bellypan osv. Är jag ute och cyklar?
Har inte haft möjlighet att provköra någon street triple heller, har vi några andra korta tjockisar som kan berätta hur de upplever hojen? 179 cm 105 kg

Jag är 172 och tycker jag åker bra på min Street Triple R 2013... Sitter bekvämt när jag behöver och går att krypa ihop lite sportigare när jag vill :)

2016 kontra 2017, jag hade resonerat så här... Personligen alltså... QS, BellyPan och liknande går alltid att uppgradera om 1-2-3 månader eller 1 år om man vill! Du kommer inte kunna öka cylindervolymen, köpa till en TFT-skärm, eller få den "nya looken" på cykeln om du köper den gamla. Svårare än så är det inte!

Jag hade tveklöst köpt 2017 för 10k mer, och sedan på sikt lagt ut 5-8k till för att få "samma spec"... Man får spara några månader men man kan fortfarande åka under tiden man gör det!
 
Det blev en RX för mig, känns riktigt bra! De lade in arrowmappen åt mig på en gång, och jag beställde en SC Project Conic slip-on direkt.
Men inkörning, fy faaan! precis när motorn börjar sjunga så får man växla :va Hittar lite olika uppgifter om inkörningen, i boken står det "kör inte på full gas" & "kör inte fortare än 3/4 av motorcykeln toppfart" bl.a, och på tanken är en dekal om att de första 48 milen får man inte varva mer än 5000 osv. Hur har ni kört vid inkörningen? Självklart förstår jag att man inte ska gasa fullt och tokvarva, men det blir lite jobbigt i trafiken med en maxfart på 90 blås...
 
Stämmer. Det är en lös ruta som inte är anpassad för flyscreenen.
Jag läste att några vinklat den lite annorlunda med distanser för att passa olika längder. Men för mig är den kanon. Jag har för övrigt ett högre styre från en speedtriple på min. Kanske motsvarar 5cm extra längd.
Tycker du utseendet är ok så tror jag du blir nöjd.
 
Det blev en RX för mig, känns riktigt bra! De lade in arrowmappen åt mig på en gång, och jag beställde en SC Project Conic slip-on direkt.
Men inkörning, fy faaan! precis när motorn börjar sjunga så får man växla :va Hittar lite olika uppgifter om inkörningen, i boken står det "kör inte på full gas" & "kör inte fortare än 3/4 av motorcykeln toppfart" bl.a, och på tanken är en dekal om att de första 48 milen får man inte varva mer än 5000 osv. Hur har ni kört vid inkörningen? Självklart förstår jag att man inte ska gasa fullt och tokvarva, men det blir lite jobbigt i trafiken med en maxfart på 90 blås...
Grattis till en grymt rolig hoj!

Angående Arrowmappen så tror jag inte att det finns någon sådan mapp, vet inte varför dom envisas med att få det att låta som att det finns??
När jag beställde Arrow till min RS så sa dom likadant, "Det ingår mappning i det här priset". När jag sen kollade lite mer ingående med servicerådgivaren så visade det sig att det inte brukar finnas någon mapp till slipon men att det ingår i priset att verkstaden kopplar upp sig till hojen och kollar så att det verkligen är rätt mjukvara, detta kallar dom tydligen för att mappa. Till min RS fanns det ingen Arrowmapp att byta till och det behövdes ej heller någon "nollställning av mjukvara som lär sig självt" som jag också har läst om..

Sen angående inkörningen så finns även där väldigt delade meningar. Många påstår att dom hojar som går bäst är dom som har blivit hårt inkörda, jag tror det kan ligga något i det. Man får väl köra med sunt förnuft och inte överdriva i början.
Personligen så körde jag in min RS ganska hårt, varvade mer eller mindre ut henne redan efter några mil, men var försiktig med belastningen på låga varv och såklart även försiktig med kall motor.
Hur tror ni förresten att alla demohojar körs in?
 
Last edited:
Jodå, visst finns det en Arrowmap, till nya modellen vet jag dock inte, men till 13-16 finns det, jag var inne i veckan och laddade in den efter att ha monterat en SC-conic pipa. Jag märkte även skillnad på hojen efteråt, mera responsiv på låg/ mellanregister, och inte lika "grov" gång. Kostnad 450kr.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top