Triumph Street Triple-tråden

Du kan få köpa mitt Remus för halva nypriset (2500kr).
Dånar på duktigt!

Skickat från en Android, ingen jävla iPhone.
 
Tackar!! Måste dock köpa ett avgas, är det arrow man ska satsa på? Var är bäst att handla?
...................................................................
Jag gillar Arrow systemen!
På min sitter det dock dubbla Akrapovic, låter fläsk! :tummenupp
 
Ah snygg röv på den!!:D Blir det något effektsystem för dig?

Jo, den ser lite kaxig ut:kär
Ne, inte direkt vid leverans iaf. Har prioriterat lite annat, tidy tail, andra koppling och bromshandtag, backspeglar, tankpad, bobbiners och blinkers = Fattig:3freak

Den orange var riktigt fin. Otroligt välvårdad. Hörde att det va lite "fajt" om den på lördagen där. Ibland gäller det att slå till med en gång:tummenupp

Blir det något för dig?
 
Clipon på Street Triple R 2013

Har under vintern bytt styre till clipon.
Min tanke från början var att enkelt kunna byta mellan originalstyre och clipon, standard på gata, clipon på bana.
Valde ett clipon från PP Tuning som går att montera utan att lossa gaffelkronan.

Nu råkade det bli så bra att det går att byta mellan lågt/högt läge på cliponstyret på några minuter.
Högt läge funkar bra på gata, det är lite lägre än originalstyret men OK för mig.

Bytet låg/hög sker med att byta plats på fästena på framgaffeln utan att flytta reglagen.
Det är bara att lossa "styrrören" från fästena och låta rör och reglage hänga medan man lossar fästena och byter plats på dom.
Vinkeln på "styrrören" ändras ganska mycket när man byter plats, i högläge är det typ samma vinkel som original, i lågläge betydligt mer racemässigt.

Sedan blev det problem med med att styret tog i instrument/lyktor när man vrider på det. Hittade en beskrivning på nätet för äldre triplar att flytta fram instrument/lyktor s a styret går fritt. Tyvärr funkade det inte på min 2013 modell, antagligen större styrutslag på nya modellen.
Testade då att flytta instrument/lyktor till framgaffeln och det blev jättebra.

Hittade billiga blinkersfästen hos Lelles och med lite rostfri gängstång, muttrar och brickor från Biltema sitter instrument/lyktor som berget.
Har kvar att lacka blinkersfästena svarta och fixa ett galler över luftintaget på styrhuvudet s a inte "småfåglar" sugs in i luftfiltret.

http://www.pptuning.eu/products/clip-ons/50
http://www.lellesmcdelar.se/belysning-1234/blinkersfaste-B1073

Bilderna är med styret i högläge.
DSC_1093-1024.JPG DSC_1113-1024.JPGDSC_1094-1024.JPG DSC_1095-1024.JPG DSC_1097-1024.JPG DSC_1099-1024.JPG
 
Last edited:
Jag har gjort på samma sätt fast med andra grejer och en enkellykta.

Jag tycker också att insugsljudet blev mycket skönare

och att den blev bättre att köra
 
13301298_10154289437039880_7502191664977608531_o.jpg
Jaha, jag ska tydligen ha hojen på verkstad halva sommaren, så då kan jag lika gärna be dem byta handtag när den ändå är där. Om de byter till medtagna kinakopior? Nån som köpt några bra handtag på ebay och kan rekommendera? Alltså inte bara billiga utan bra också :)Försökte googla och leta i tråden men gav upp.
 
Jag har gjort på samma sätt fast med andra grejer och en enkellykta.

Jag tycker också att insugsljudet blev mycket skönare

och att den blev bättre att köra
Bytte ljuddämpare samtidigt, insuget hörs inte, visslande från motorn "försvann" också :)
Mycket bättre körställning vid aktiv kurvtagning med clipon.
 
Jo, den ser lite kaxig ut:kär
Ne, inte direkt vid leverans iaf. Har prioriterat lite annat, tidy tail, andra koppling och bromshandtag, backspeglar, tankpad, bobbiners och blinkers = Fattig:3freak

Den orange var riktigt fin. Otroligt välvårdad. Hörde att det va lite "fajt" om den på lördagen där. Ibland gäller det att slå till med en gång:tummenupp

Blir det något för dig?

Ja den verkade ju schysst så fick bli den! Haha ja lite grann, men jag vart ju först :D Jag vill gärna ha Arrow men väntar nog lite, kostar ju en del och nu gör jag ju allt i ett: mc, kort, utrustning :3freak får försöka hålla igen lite:lol
 
Ja den verkade ju schysst så fick bli den! Haha ja lite grann, men jag vart ju först :D Jag vill gärna ha Arrow men väntar nog lite, kostar ju en del och nu gör jag ju allt i ett: mc, kort, utrustning :3freak får försöka hålla igen lite:lol

Absolut. Först till kvarn gäller:tummenupp
Jo, lite andra puffror hade ju inte gjort ont. Men man får lugna sig ibland... (jag vet det är svårt som satan)
Lycka till med den, och kör lungt.. synes på vägarna:fyllisar
 
Jag köpte en Street triple r 2011 i höstas med ett arrow 3-1 lowboy. Måste ärligt säga att jag tycker att den låter lite tamt. Några tips för att få ett vassare ljud? Kan vara så att jag är lite bortskämd efter att ha kört cbr 1000 RR med ett hotbodies motgp slipon på.
 
Fick nya bakdäcket på posten idag, åkte in till biltema för att köpa depåstöd då jag bara har MC-lift. Kommer hem, monterar depåstödet och ska kolla hur man lyfter upp skiten. Kommer fram till att svingen är lite speciell, ser några gängade hål strax innan axeln för bakhjulet. Ska man köpa något och skruva i där som vilar på depåstödet? Eller måste man ha något modellanpassat depåstöd, hur gör ni?
 
Ja du behöver bobbiner som skruvas i.
Köp triumph original hos Lelles :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 
Ja du behöver bobbiner som skruvas i.
Köp triumph original hos Lelles :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk

Tack så mycket, googlade bobbiner och förstog mig på allt precis innan du skrev :( litet dilemma, 2 timmar tur & retur till Lelles, de stänger 18. Vianor som ska skifta däck stänger typ 16.30. Kanske ska trolla fram bultar, typ runt M8? Ingen aning om storlek. Fan att jag inte fixade något på biltema... trodde det bara var att lyfta :P Jag vill inte ha några bobbiner där konstant, skruvar ni ut/in era när de behövs eller ryker gängorna direkt?
 
Se bara till att gängan är korrekt så du inte strippar något :).
Bultar funkar lika bra rent praktiskt men inte estetiskt :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top