Triumph Street Triple-tråden

Se bara till att gängan är korrekt så du inte strippar något :).
Bultar funkar lika bra rent praktiskt men inte estetiskt :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk

Jag fick ordning på det. Rotade fram två bultar i okänd storlek, känns som M8. Däcket ska jag hämta innan 17 på Vianor så då kan jag köra i helgen sen! Hade inte varit roligt att behöva vänta tills tisdag :lol förövrigt så ser det kanske inte så fult ut som jag trodde med bobbiner men det återstår att se när jag väl åker förbi lelles och storhandlar :yoparty
 
Jag köpte en Street triple r 2011 i höstas med ett arrow 3-1 lowboy. Måste ärligt säga att jag tycker att den låter lite tamt. Några tips för att få ett vassare ljud? Kan vara så att jag är lite bortskämd efter att ha kört cbr 1000 RR med ett hotbodies motgp slipon på.

Hade en motard innan med dubbla Leovince. Tror fan den låter högre än min trippel med Arrow slipon. Tycker att den låter "för lite". Jag försökte få ur insatsen ur pipan för ett tag sedan. Men jag gav upp efter att jag skruvat tillbaks pipan pga. att jag tappade ned torksen. Skruvfan är ju lite svetsad och vinkeln är värdelös :lol Vet inte vilken skillnad det blir med och utan men alltid kul att prova.
 
Hej på er, har några jag tankar jag skulle vilja ventilera i tråden.
Street Trean väcker ett habegär hos mig som väldigt få cyklar gjort genom åren, jag kan inte riktigt peka på vad det är som gör det men så är det. Speed trean känner jag inget för, absolut noll. Ologiskt?
Nåväl, jag har kollat mycket youtube, läst mycket artiklar osv om den och konsensus att det är en bra maskin verkar vara en allmän uppfattning. Men det är alltid mer intressant att få höra vad människor som lever med den tycker.
Jag kör en del bana och har bara kört sportmaskiner på senare år, på en bandag med fyra grupper brukar jag höra väl hemma i den 'näst snabbaste'. Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt? Kör en Ducati 748 nu som är kanon på alla sätt (förutom klen motor) på bana. Problemet med 748an är att den är så obekväm att jag helt enkelt inte kör på gatan mer än till/från banan. Och jag vill få tillbaka glädjen i att bara ta en tur på trevliga vägar en fin dag, en tillgängligare maskin än 748an helt enkelt. Är street trean en tillgänglig maskin? Luddig fråga kanske...
Jag är svag för Ducati ska erkännas, dom har i regel mer karaktär än andra och jag kommer sakna den om jag säljer den, det är jag rätt säker på. Har trean tillräckligt med karaktär att man tittar en extra gång över axeln när man parkerat den? Att man blir lite gladare när man kommer ut till den på parkeringen än om det hade stått en Kawa z800 eller liknande?

Ska försöka få till skott en provkörning vad det lider för att reda ut några frågetecken i alla fall. Ber om ursäkt om mina frågor redan är utredda i tråden, om så är fallet uppskattas till den/de inläggen.

//Anton
 
Jag har också en str och älskar den mer och mer för varje dag och körning :krama

Jag har kört på bana med den några gånger och den gör inte bort sig på något vis. Det är vl i stort sett samma hoj som Daytonan fast med lite snälla körställning som även fungerar till vardags.
Nu ska jag väl erkänna att jag inte är den snabbaste föraren på banträffarna och har aldrig ägt en riktig sporthoj. Men för mig är triplen perfekt. Jag står verkligen inte och suktar efter någon annan sporthoj när jag kör bana...

Quickshifter ska du absolut ha! Så jäkla skoj att bara dunka i växlarna när man öser på :yoparty
 
Striplen funkar bra på bana med. Bara kört Knix iofs men helt ok. Cykeln är väldigt allround. Gillar den verkligen.

Drop a gear and dissappear!
 
Jag har också en str och älskar den mer och mer för varje dag och körning :krama

Jag har kört på bana med den några gånger och den gör inte bort sig på något vis. Det är vl i stort sett samma hoj som Daytonan fast med lite snälla körställning som även fungerar till vardags.
Nu ska jag väl erkänna att jag inte är den snabbaste föraren på banträffarna och har aldrig ägt en riktig sporthoj. Men för mig är triplen perfekt. Jag står verkligen inte och suktar efter någon annan sporthoj när jag kör bana...

Quickshifter ska du absolut ha! Så jäkla skoj att bara dunka i växlarna när man öser på :yoparty

Striplen funkar bra på bana med. Bara kört Knix iofs men helt ok. Cykeln är väldigt allround. Gillar den verkligen.

Det är svårt att inte gilla den! :D
 
Hej på er, har några jag tankar jag skulle vilja ventilera i tråden.
Street Trean väcker ett habegär hos mig som väldigt få cyklar gjort genom åren, jag kan inte riktigt peka på vad det är som gör det men så är det. Speed trean känner jag inget för, absolut noll. Ologiskt?
Nåväl, jag har kollat mycket youtube, läst mycket artiklar osv om den och konsensus att det är en bra maskin verkar vara en allmän uppfattning. Men det är alltid mer intressant att få höra vad människor som lever med den tycker.
Jag kör en del bana och har bara kört sportmaskiner på senare år, på en bandag med fyra grupper brukar jag höra väl hemma i den 'näst snabbaste'. Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt? Kör en Ducati 748 nu som är kanon på alla sätt (förutom klen motor) på bana. Problemet med 748an är att den är så obekväm att jag helt enkelt inte kör på gatan mer än till/från banan. Och jag vill få tillbaka glädjen i att bara ta en tur på trevliga vägar en fin dag, en tillgängligare maskin än 748an helt enkelt. Är street trean en tillgänglig maskin? Luddig fråga kanske...
Jag är svag för Ducati ska erkännas, dom har i regel mer karaktär än andra och jag kommer sakna den om jag säljer den, det är jag rätt säker på. Har trean tillräckligt med karaktär att man tittar en extra gång över axeln när man parkerat den? Att man blir lite gladare när man kommer ut till den på parkeringen än om det hade stått en Kawa z800 eller liknande?

Ska försöka få till skott en provkörning vad det lider för att reda ut några frågetecken i alla fall. Ber om ursäkt om mina frågor redan är utredda i tråden, om så är fallet uppskattas till den/de inläggen.

//Anton

Har haft en street triple r -13, sålde den till förmån mot en monster 1200 s.

Triumph fruktansvärd lättkörd mc, bra med pulver o inte så känslig för vilken vxl man ligger på. Chassit är så bra så det är väldigt lätt att åka fort på dessa.
Duckatti- herregud alla bara avgudar dig, brudar, killar, alla:3freak
Större mc, mycket mer power ut ur kurvorna men det känns som att jämföra äpplen o päron.

Det kändes som jag åkte fortare på str: en då chassit var så bra men det kanske är , tja..
Hur som helst streeten är väldigt bra men duckattin är mer jävla pondus över det hela:hihi
Jag är trots det ingen Rossi utan åker "normal takt" och detta är min personliga åsikt.
 
Jag kör en del bana och har bara kört sportmaskiner på senare år, på en bandag med fyra grupper brukar jag höra väl hemma i den 'näst snabbaste'. Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt?
//Anton

Den funkar perfekt på bana! Inte hojen som sätter begränsningarna. Bifogar film från senaste bandagen där man tydligt ser att det är skit bakom spakarna som gör att tempot är lugnt och fint :tummenupp
Njut av ljudet :musik
 
Tack för input grabs, uppskattas!
Som sagt, att det är en kompetent maskin råder det nog ingen tvekan. Jag har dock lite föreställningar om att den inte känns lika 'speciell' som en Ducce, trots att den är en bättre maskin. Jag får se till att provköra helt enkelt.

Den funkar perfekt på bana! Inte hojen som sätter begränsningarna. Bifogar film från senaste bandagen där man tydligt ser att det är skit bakom spakarna som gör att tempot är lugnt och fint :tummenupp
Njut av ljudet :musik

Ser trevligt ut, Anderstorp är riktigt grym. Ser riktigt behagligt ut med quickshift också, det verkar vara modellen.
 
Hej på er, har några jag tankar jag skulle vilja ventilera i tråden...
... Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt? ...
Valde Street Triplen för att den funkar både på bana och gata.
Originalstyret är det enda som begränsar mig på bana, har bytt till clipon, se mitt inlägg 24/5.
 
Då var man ägare till en Street triple 675 2008, original skick! :D:D
Ska iväg och hämta mina Arrow slip-on strax :banana

Vad har ni för "detta måste du göra" tips? En Tidy-tail / fender eliminator är given. Har ni någon "gör det själv" tips eller måste jag köpa ett tidy-tail kit?

Alla tips / länkar mottages!

Tack!!
 
Välkommen till klubben! :tummenupp
Själv är jag på väg härifrån så om någon är sugen på en -09 R är det bara att säga till.

Något som är rätt billigt och enligt mig en solklar uppgradering är att byta ut gasrullen mot Speed Triples dito, artnr T2040331. Det ger kortare gasväg och för mig försvann även glappet som fanns i gashandtaget. Kostade 149 spänn hos Triumph och man köper hela handtaget med rulle och gummigrepp, så det tar inte mer än ett par minuter att byta då det bara är att demontera det gamla och på med det nya.

Tidy kör jag med R&G och skulle väl säga att jag är nöjd, den tar inte mer plats än nödvändigt och fyller därmed sitt syfte. Möjligt att det går att såga lite i originalet för att korta ner den men då får man väl mecka en del med skyltbelysningen?
 
Välkommen till klubben! :tummenupp
Själv är jag på väg härifrån så om någon är sugen på en -09 R är det bara att säga till.

Något som är rätt billigt och enligt mig en solklar uppgradering är att byta ut gasrullen mot Speed Triples dito, artnr T2040331. Det ger kortare gasväg och för mig försvann även glappet som fanns i gashandtaget. Kostade 149 spänn hos Triumph och man köper hela handtaget med rulle och gummigrepp, så det tar inte mer än ett par minuter att byta då det bara är att demontera det gamla och på med det nya.

Tidy kör jag med R&G och skulle väl säga att jag är nöjd, den tar inte mer plats än nödvändigt och fyller därmed sitt syfte. Möjligt att det går att såga lite i originalet för att korta ner den men då får man väl mecka en del med skyltbelysningen?

Får bli en beställning på detta :tummenupp

Hämtade ett par dubbla arrow triumph original slip-on. Läst så många olika kommentarer kring mappning. Vad rekommenderar ni? ska jag iväg till triumph och få den mappad med arrow mjukvara, eller är det onödigt enligt er?
 
Får bli en beställning på detta :tummenupp

Hämtade ett par dubbla arrow triumph original slip-on. Läst så många olika kommentarer kring mappning. Vad rekommenderar ni? ska jag iväg till triumph och få den mappad med arrow mjukvara, eller är det onödigt enligt er?

Jag skulle nog säga att det är värt att köra in den mappen, den finns ju av en anledning. Möjligt att det går att göra på egen hand via TuneECU men det är inte något jag har testat då min redan hade mappen vid köp.
 
Jag skulle nog säga att det är värt att köra in den mappen, den finns ju av en anledning. Möjligt att det går att göra på egen hand via TuneECU men det är inte något jag har testat då min redan hade mappen vid köp.

En vän till mig har möjligheten att göra detta. Frågan är vilken mjukvara det är jag skall ha.
Står endast "arrow full system". Finns ju två olika varianter, ett med dubbla slipon och ett helsystem låg liggande system.

""20395Map.hex OEM md5checksum obsolete 675 Street Triple with Arrow full exhaust system Replaces the 20199""

:confused:
 
En vän till mig har möjligheten att göra detta. Frågan är vilken mjukvara det är jag skall ha.
Står endast "arrow full system". Finns ju två olika varianter, ett med dubbla slipon och ett helsystem låg liggande system.

""20395Map.hex OEM md5checksum obsolete 675 Street Triple with Arrow full exhaust system Replaces the 20199""

:confused:

Kan någon bekräfta att det är rätt mjukvara till dubbla arrow?

Upplever att hojen är väldigt ryckig, gasen är antingen på/av. Gasrullen har ett litet tomt läge, och när man ger minsta lilla gas så rycker den iväg med alldeles för mycket gas. Hur kan jag få bort detta? :confused:

Förövrigt måste jag säga att det är en fantastisk hoj, satan vad rolig den är till skillnad från min förra gsx-R 750... :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top