Triumph Street Triple-tråden

Där skall väl gummit sitta rätt så tajt? Finns vad jag kan förstå ingen anledning att det skulle vara något avstånd där.

Jag tycker det ser ut som om insatsen i styret vandrat ut. Är det originalstyre?
Ser inte likadant ut som det som satt på min -10..

Ja det satt tight som f**n men det gick att lirka ut, men du har nog rätt, när jag jämför med gamla bilder så är det ingen glipa på varken insidan eller utsidan av handtaget. Japp det är original alltihopa. Får kolla vidare ikväll!

Ja det satt tight som f**n men det gick att lirka ut, men du har nog rätt, när jag jämför med gamla bilder så är det ingen glipa på varken insidan eller utsidan av handtaget. Japp det är original alltihopa. Får kolla vidare ikväll!

Jämför med styrändsvikten på andra sidan, hur det ser ut där dvs.
Har du tillgång till tryckluft så räcker det att ta ett blåsmunstycke i kanten på gummit/styret så kan du vrida runt det enkelt :tummeupp

Hade visst en fråga till, förutom den ovan, och ja jag är ingen mekaniker :tungan.

Upptäckte att på vänstra handtaget så är den ett mellanrum mellan handtaget och den där grejen i silver som sitter längst ut ... kollar jag på gamla bilder så såg det inte ut så. Prövade att ta bort skruven längst ut i hopp att kunna trycka ihop det, men lyckades inte. Är det någon vänlig själ som kan förklara hur man får ihop delarna...?! Tack på förhand.
View attachment 423537

Handtaget (gummit)på vänster sida vandrar inåt , det var likadant på min -13.
Lirkade tillbaka det 2 ggr sen struntade jag i det.

Hej! Nybliven ägare till en 09 Street Triple R. Någon vänlig själ som vet hur mycket man kan öka i rise på styre innan det är dags att byta slangar och kablar? Eller kanske har tips om någon smart riser?
Är 190cm lång så jag känner att jag får lite påfrestande position när jag kör. Tack på förhand!

Hej! Nybliven ägare till en 09 Street Triple R. Någon vänlig själ som vet hur mycket man kan öka i rise på styre innan det är dags att byta slangar och kablar? Eller kanske har tips om någon smart riser?
Är 190cm lång så jag känner att jag får lite påfrestande position när jag kör. Tack på förhand!

Har inte ett rakt svar på din fråga. Men betänk att ju smalare styre du byter till desto högre borde det kunna det vara. Själv bytte jag från original till ett bredare Renthal fatbar som fick kapas litet i ändarna, därefter till clipon...

Var inte länge du hade den...... Tänkte jag skulle provköra S1000R oxå nästa år. Blir dock inget nytt inköpt på 2 år till då jag måste byta bilen först :(

S1000R

Trajan är tagen, ska försöka radera mitt inlägg :)

Saknar den dock redan :va

Gillar bredden på det men känner att jag nästan vill sitta på tanken, lite cross-feeling. Tänker att det blir bättre position med styre något närmare mig.

Var inte länge du hade den...... Tänkte jag skulle provköra S1000R oxå nästa år. Blir dock inget nytt inköpt på 2 år till då jag måste byta bilen först :(

Nja, men den är ju grym. Jag kör dock en del Dalarna och jäklar vad BMW-n är trevlig i marschfart, blåser ju inte???

Ska vi ta en senhöstrunda om mån vecka?

Tyvärr så kommer inte fb laga hojen så dom löser in den! Jag lämnade in kläderna till verkstaden samtidigt med hojen. En gubbe fr fb skulle hämta dom på verkstad sen frågade han om ja hade kvitto kvar vilket ja inte har på allt så va händer om jag inte kan visa kvitto på dom sakerna?

Tyvärr så kommer inte fb laga hojen så dom löser in den! Jag lämnade in kläderna till verkstaden samtidigt med hojen. En gubbe fr fb skulle hämta dom på verkstad sen frågade han om ja hade kvitto kvar vilket ja inte har på allt så va händer om jag inte kan visa kvitto på dom sakerna?

Får du det beskedet jag fick så får du full ersättning för sakerna med kvitto och ersättning med åldersavskrivning för saker utan kvitto.

(Min Street triple R -12 med gott om tillbehör kan tänkas få ny husse. ;) Skicka PM vid intresse. )

Låter bra med en liten runda!! Måste bara klämma in det med skohorn i kalendern :gnissla Frågan är bara dag och tid. Är en massa BMX med lill-tjejen och födelsedagskalas med mera...... Sånt är livet med 2 ungar.
Men något ska vi väl få till :banana

Nja, men den är ju grym. Jag kör dock en del Dalarna och jäklar vad BMW-n är trevlig i marschfart, blåser ju inte???

Ska vi ta en senhöstrunda om mån vecka?

Då var det en uppsättning Metzeler beställda på Däckonline!! 2300:- för både fram och bak och kör på montering hos Talos MC i Hässelby så jag landar på max 3000:- monterat, balanserat och klart. :)

Jag satte på M7 RR i somras hunnit bli både bandagar och mycket gata, riktigt nöjd! Köööööp:)

Hälsar på i Vika där jag bor hos syster med familj, därifrån kör jag lite mot Borlänge, Säter, Hedemora. Blev en knix i amsberg i somras. Ibland drar jag hem till Ludvika där jag är uppväxt.
Ok, som du kan se så är det i även i mina krokar.
Har du åkt från Vika via Torsång, Ornäs, Aspeboda, Rexbo, Romma, Leksand till Tällberg ännu?
Trevliga vägar i vilket fall.

Vill du ha åksällskap så hör av dig när du är i krokarna, passar det så hänger jag på en sväng.
Jag kanske t.o.m. kan visa dig nån väg du inte provat ännu.

Last edited:
Ok, som du kan se så är det i även i mina krokar.
Har du åkt från Vika via Torsång, Ornäs, Aspeboda, Rexbo, Romma, Leksand till Tällberg ännu?
Trevliga vägar i vilket fall.

Vill du ha åksällskap så hör av dig när du är i krokarna, passar det så hänger jag på en sväng.
Jag kanske t.o.m. kan visa dig nån väg du inte provat ännu.

Absolut, blir väl inte innan nästa år om inte sommaren dröjer kvar lite till. Jag drar PM, har precis sålt trajan, känns tomt :( en jävla fin hoj..

... känns tomt :( en jävla fin hoj..
Har tourat 2 ggr till Norge på den och det funkar fint även om den är lite hysterisk på motorvägar, men jag har en kompis som tycker jag borde skaffa nått mer touringmässigt men jag vet inte om jag kan släppa taget om den.
Sneglar lite på en Tiger Sport som är lite som en förhöjd Speed Triple med plats för väskor, men som sagt. Lite svårt att släppa taget.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman