Triumph Street Triple-tråden

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Hade visst en fråga till, förutom den ovan, och ja jag är ingen mekaniker :tungan.

Upptäckte att på vänstra handtaget så är den ett mellanrum mellan handtaget och den där grejen i silver som sitter längst ut ... kollar jag på gamla bilder så såg det inte ut så. Prövade att ta bort skruven längst ut i hopp att kunna trycka ihop det, men lyckades inte. Är det någon vänlig själ som kan förklara hur man får ihop delarna...?! Tack på förhand.
View attachment 423537

Det är inte så att handtagsgummit har vandrat in på styret? Tycker det sitter tajt mot reglage-klumpen..
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Ahh allt är lätt när man kan det! Tusen tack!

Där skall väl gummit sitta rätt så tajt? Finns vad jag kan förstå ingen anledning att det skulle vara något avstånd där.

Jag tycker det ser ut som om insatsen i styret vandrat ut. Är det originalstyre?
Ser inte likadant ut som det som satt på min -10..
 

mrskygod

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2015, Triumph, Street Triple R
Där skall väl gummit sitta rätt så tajt? Finns vad jag kan förstå ingen anledning att det skulle vara något avstånd där.

Jag tycker det ser ut som om insatsen i styret vandrat ut. Är det originalstyre?
Ser inte likadant ut som det som satt på min -10..

Ja det satt tight som f**n men det gick att lirka ut, men du har nog rätt, när jag jämför med gamla bilder så är det ingen glipa på varken insidan eller utsidan av handtaget. Japp det är original alltihopa. Får kolla vidare ikväll!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Ja det satt tight som f**n men det gick att lirka ut, men du har nog rätt, när jag jämför med gamla bilder så är det ingen glipa på varken insidan eller utsidan av handtaget. Japp det är original alltihopa. Får kolla vidare ikväll!

Jämför med styrändsvikten på andra sidan, hur det ser ut där dvs.
Har du tillgång till tryckluft så räcker det att ta ett blåsmunstycke i kanten på gummit/styret så kan du vrida runt det enkelt :tummeupp
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Hade visst en fråga till, förutom den ovan, och ja jag är ingen mekaniker :tungan.

Upptäckte att på vänstra handtaget så är den ett mellanrum mellan handtaget och den där grejen i silver som sitter längst ut ... kollar jag på gamla bilder så såg det inte ut så. Prövade att ta bort skruven längst ut i hopp att kunna trycka ihop det, men lyckades inte. Är det någon vänlig själ som kan förklara hur man får ihop delarna...?! Tack på förhand.
View attachment 423537


Handtaget (gummit)på vänster sida vandrar inåt , det var likadant på min -13.
Lirkade tillbaka det 2 ggr sen struntade jag i det.
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Hej! Nybliven ägare till en 09 Street Triple R. Någon vänlig själ som vet hur mycket man kan öka i rise på styre innan det är dags att byta slangar och kablar? Eller kanske har tips om någon smart riser?
Är 190cm lång så jag känner att jag får lite påfrestande position när jag kör. Tack på förhand!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hej! Nybliven ägare till en 09 Street Triple R. Någon vänlig själ som vet hur mycket man kan öka i rise på styre innan det är dags att byta slangar och kablar? Eller kanske har tips om någon smart riser?
Är 190cm lång så jag känner att jag får lite påfrestande position när jag kör. Tack på förhand!

Har inte ett rakt svar på din fråga. Men betänk att ju smalare styre du byter till desto högre borde det kunna det vara. Själv bytte jag från original till ett bredare Renthal fatbar som fick kapas litet i ändarna, därefter till clipon...
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Var inte länge du hade den...... Tänkte jag skulle provköra S1000R oxå nästa år. Blir dock inget nytt inköpt på 2 år till då jag måste byta bilen först :(

S1000R

Trajan är tagen, ska försöka radera mitt inlägg :)

Saknar den dock redan :va
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Gillar bredden på det men känner att jag nästan vill sitta på tanken, lite cross-feeling. Tänker att det blir bättre position med styre något närmare mig.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Var inte länge du hade den...... Tänkte jag skulle provköra S1000R oxå nästa år. Blir dock inget nytt inköpt på 2 år till då jag måste byta bilen först :(

Nja, men den är ju grym. Jag kör dock en del Dalarna och jäklar vad BMW-n är trevlig i marschfart, blåser ju inte???

Ska vi ta en senhöstrunda om mån vecka?
 

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Stree Triple
Tyvärr så kommer inte fb laga hojen så dom löser in den! Jag lämnade in kläderna till verkstaden samtidigt med hojen. En gubbe fr fb skulle hämta dom på verkstad sen frågade han om ja hade kvitto kvar vilket ja inte har på allt så va händer om jag inte kan visa kvitto på dom sakerna?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tyvärr så kommer inte fb laga hojen så dom löser in den! Jag lämnade in kläderna till verkstaden samtidigt med hojen. En gubbe fr fb skulle hämta dom på verkstad sen frågade han om ja hade kvitto kvar vilket ja inte har på allt så va händer om jag inte kan visa kvitto på dom sakerna?

Får du det beskedet jag fick så får du full ersättning för sakerna med kvitto och ersättning med åldersavskrivning för saker utan kvitto.

(Min Street triple R -12 med gott om tillbehör kan tänkas få ny husse. ;) Skicka PM vid intresse. )
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Låter bra med en liten runda!! Måste bara klämma in det med skohorn i kalendern :gnissla Frågan är bara dag och tid. Är en massa BMX med lill-tjejen och födelsedagskalas med mera...... Sånt är livet med 2 ungar.
Men något ska vi väl få till :banana

Nja, men den är ju grym. Jag kör dock en del Dalarna och jäklar vad BMW-n är trevlig i marschfart, blåser ju inte???

Ska vi ta en senhöstrunda om mån vecka?
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Då var det en uppsättning Metzeler beställda på Däckonline!! 2300:- för både fram och bak och kör på montering hos Talos MC i Hässelby så jag landar på max 3000:- monterat, balanserat och klart. :)

Jag satte på M7 RR i somras hunnit bli både bandagar och mycket gata, riktigt nöjd! Köööööp:)
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Var i Dalarna brukar du röra dig när du är i krokarna?

Hälsar på i Vika där jag bor hos syster med familj, därifrån kör jag lite mot Borlänge, Säter, Hedemora. Blev en knix i amsberg i somras. Ibland drar jag hem till Ludvika där jag är uppväxt.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top