Triumph Street Triple-tråden

Ringde johans mc glömde fråga om servicen haha men frågade dock va det kostar byta bara bakdäck om jag kommer in med hojen o ny lös däck vilket jag köper sj, han ville ha 715:- inkl. vikter och balansering , vf inte 700kr elr 720 vet jag dock ej, konstigt summa tycker jag, men till frågan , är det för dyrt ? Jag har aldrig byt däck innan så vet ej va priset,

Last edited:
700 för däckbyte när du gjort en rätt stor del av jobbet själv?
ja, det är för dyrt

jättedyrt

Håller med om att det låter dyrt. 300 kr tog han jag gjorde det hos sist för båda däcken, men då under förutsättningen att jag köpte däcken via honom. Spelade ingen roll för mig, eftersom det var en marginell skillnad mellan vad han skulle ha och vad jag själv kunde köpt dem för på annat ställe.

Ringde johans mc glömde fråga om servicen haha men frågade dock va det kostar byta bara bakdäck om jag kommer in med hojen o lös däck vilket jag köper sj, han ville ha 715:- inkl. vikter och balansering , vf inte 700kr elr 720 vet jag dock ej, konstigt summa tycker jag, men till frågan , är det för dyrt ? Jag har aldrig byt däck innan så vet ej va priset,

Vianor tog 150kr när jag kom in med ett löst däck i ena handen och däck och fälg i andra.
Visserligen var det framdäcket med det kan väl inte ha någon betydelse? :rolleyes:

Han sa också om ja kommer in med lös däck o fälg 362 kr och att dem har 40% nu på vintern

Last edited:
Dyr beror ju lite på vad man jämför med. Jag betalar 4800 per år för helförsäkring hos Svedea. På mässan för några veckor sedan blev jag lite kär i en Ducati 899 Panigale men det bästa pris jag hittade för att försäkra den var strax under 40000 per år, dock inte hos Svedea som inte var intresserade av mer än trafik men ändå skulle ha över 15000 per år. Så jag kör Triumph i år också.

När man vill köra till jobbet i slutet av mars början på april kan det lätt vara någon minusgrad på morgonen även här i söder, då är det gottigt med värmen! Även kalla somrar som nämnt eller kvällar är det schysst.

Jag rapporterar vidare här när jag fått hem prylarna!

Idag hade det varit riktigt skönt med värme. Ruskigt kall februaritur.

Hej,

Jag tänkte rensa bakdelen på min ST3 -11, vilket kit rekommenderar ni för att få det så cleant som möjligt?
Erfarenheter? Lätt att byta osv?

Jag är har Evotech och är nöjd. Snygg, hög kvalitetskänsla och lätt att montera. Originalblinkers fungerar till den och diodbelysning för nummerskylten ingår.

1kBwZIhl.jpg

Jag har också något liknande kommer inte ihåg märket. Kan kolla sen, men det sprutar upp massor på ryggen och sen blir det en vatten pöl av vinden på sadeln så jag blir dy blöt i arslet. Kanske inte ska köra när det regnar men ibland så går det inte att välja ju. Annars så är det jäkligt snyggt. Det kanske stänker upp mycket med original reg.plåts hållaren också? Det har jag inte provat.

Har en tailtidy från R&G och tycker den funkar perfekt. Kanske inte är så stor skillnad mellan de olika märkena, men jag har aldrig upplevt något vattensprutande på rygg och sadel?

Nästa vecka plockar jag fram hojen igen, oavsett väder! Nu funkar det fan inte längre :huvet

Hade precis samma problem på min ST med en Mad Doctors hållare. Ser bra ut men sprutar ju vatten rakt upp och framåt över ryggen. Jobbigt att ex. pendla med.

Jag har också något liknande kommer inte ihåg märket. Kan kolla sen, men det sprutar upp massor på ryggen och sen blir det en vatten pöl av vinden på sadeln så jag blir dy blöt i arslet. Kanske inte ska köra när det regnar men ibland så går det inte att välja ju. Annars så är det jäkligt snyggt. Det kanske stänker upp mycket med original reg.plåts hållaren också? Det har jag inte provat.

Jag kan inte erinra mig några problem med vatten från bakhjulet, varken med original eller Evotech. Och om det skulle stänka vatten är det väl inte något större problem; regnar det kommer det ju vatten från andra håll också så därför är åtminstone jag klädd i Goretex då.

Men alltså... Tillverkarna sätter inte dit den där långa snabeln bak på hojen för att det är kul. Det är ett stänkskydd. Byter man ut stänkan mot en tail tidy får man allt annat än tidy tail när det regnar. :) Men det är det ju värt. Jag har R&G på min, passformen är lite so-so men annars nöjd.

sɐəɹpuɐ;5959490 skrev:
Dyr beror ju lite på vad man jämför med. Jag betalar 4800 per år för helförsäkring hos Svedea. På mässan för några veckor sedan blev jag lite kär i en Ducati 899 Panigale men det bästa pris jag hittade för att försäkra den var strax under 40000 per år, dock inte hos Svedea som inte var intresserade av mer än trafik men ändå skulle ha över 15000 per år. Så jag kör Triumph i år också.

Då är du en bit över 25 och bor utanför sthlm? Själv skulle hel ligga på 24k samt halv på 13k vilket är skevt, är under 25

Då är du en bit över 25 och bor utanför sthlm? Själv skulle hel ligga på 24k samt halv på 13k vilket är skevt, är under 25

Vi kan uttrycka 45 som "en bit över 25", ja. Tack, det känns nästan lika bra som att bli legkollad på systemet. :-)

Var hittade du 24000 för en 899 Panigale? Jag bor utanför Stockholm (Uppsala), är alltså över 40, har inga skador, låter ingen annan köra hojen och har eget låst garage och borde klara mig på lägre premie än någon som är under 25. Jag kollade förresten premien på nya KTM 1290 och den var ännu värre.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT