Triumph Street Triple-tråden

Hej, tänkte också vara med i tråden, har en Street triple R -10 med arrow slipon. Är min första hoj och har förhoppningsvis körkortet inom snar framtid, kuggade min första uppkörning tyvär.DSC_0179.jpg

Bifogat

• DSC_0179.jpg
    DSC_0179.jpg
    236.2 KB · Visningar: 116
Last edited:
Hej alla!
Ni som har gjort 1000 mil/1 år service på era cyklar, va har ni fått betala för kalaset?

tack på förhand!

Vill bara meddela att hojen INTE gick igenom besiktningen med Zard slipon trots alla texter om att de skall vara "street legal" med db-killers i. 99 decibel och besiktningsmannen surade. Inte helt oväntat men jag hade hoppats slippa skruva :huvet

Tänkte bara höra vad folk har betalat för 2000-mila servicen?! Fick ett pris på 5495:- hos Triumph Center Skåne. Tycker det är ocker. Enligt honom är det ju bara bromsvätska, glykol, olja + filter och luftfilter som byts?!
Var hos den lokala MC-meken som är certifierad för många märken och även Triumph och han sa mellan 2000-3000:- då jag redan bytt olja och filter själv. Känner i och för sig honom men det skulle inte vara "kompispris" som han lade fram för mig...

Last edited:
Hej!

Jag ska köpa ny hoj och streeten står högt upp på listan. Jag gillar utseendet med det låga arrow-systemet men jag kör en hel del på en bana där arrangörerna kräver originalsystem (alltså inte enbart en dB-gräns utan även att det ska vara original). Eftersom de låga arrowsystemen är helsystem så blir det ju väldigt mycket jobb att slänga på originalet varje gång om man måste byta det hela vägen från motorn. Så det jag undrar är om man istället kan koppla ihop originalljuddämparna med främre delen av arrow-helsystemet på något sätt? Eller kräver en sådan lösning modifiering av originalsystemet?

Vad är annars alternativet om man vill ha välljud men även kunna slänga på originalburkarna snabbt? Ett dubbelsystem med slip ons under baken?

Vore mycket tacksam för er hjälp så att jag kan komma till skott snart! :)

Tänkte bara höra vad folk har betalat för 2000-mila servicen?! Fick ett pris på 5495:- hos Triumph Center Skåne. Tycker det är ocker. Enligt honom är det ju bara bromsvätska, glykol, olja + filter och luftfilter som byts?!
Var hos den lokala MC-meken som är certifierad för många märken och även Triumph och han sa mellan 2000-3000:- då jag redan bytt olja och filter själv. Känner i och för sig honom men det skulle inte vara "kompispris" som han lade fram för mig...

Borde rimligen vara en ventilspelskontroll vid 2000 mil.

Vill bara meddela att hojen INTE gick igenom besiktningen med Zard slipon trots alla texter om att de skall vara "street legal" med db-killers i. 99 decibel och besiktningsmannen surade. Inte helt oväntat men jag hade hoppats slippa skruva :huvet

hade du det gatlegala systemet med E-märkning så SKA det gå igenom eftersom det är homologiserat med instansning , medföljande dokument osv. Att köpa ett racesystem med db-killer är inte enough!

Fan dax att för ett nytt bak däck har någon några bra däck tipps?? Vet inte riktigt vad ja ska ha för däck. Ja kör en del motor väg o en del på slangen så de borde va ett däck som har hårdare gummi i mitten o mjukare på sidorna o är rätt slit starkt o bra fäste på torrt/vått underlag.
Men va heter dom däcken??

Last edited:
Fan dax att för ett nytt bak däck har någon några bra däck tipps?? Vet inte riktigt vad ja ska ha för däck. Ja kör en del motor väg o en del på slangen så de borde va ett däck som har hårdare gummi i mitten o mjukare på sidorna o är rätt slit starkt o bra fäste på torrt/vått underlag.
Men va heter dom däcken??

Jag slängde på Dunlop RoadSmart på min. Har inte rullat mer än 100-150 mil på än, men jag är nöjd med roadsmart! Tycker dom känns mycket bättre än qualifiers som satt. Känns mycket säkrare även när det är lite blött.

hade du det gatlegala systemet med E-märkning så SKA det gå igenom eftersom det är homologiserat med instansning , medföljande dokument osv. Att köpa ett racesystem med db-killer är inte enough!

Har ingen betydelse hur jävla många intyg och dokument du har om decibellen e för hög! Du kan ha ett icke Streetlegal system med godkänd decibell, då går den igenom ändå!
Decibellen e det som gäller!!!

Ni som har gjort något åt eran bakdel på hojen skulle inte ni kunna ladda upp lite bilder ?? Skulle va kul o se va ni har gjort för att rensa upp bakdelen o hur de blev :yoparty

Ni som har gjort något åt eran bakdel på hojen skulle inte ni kunna ladda upp lite bilder ?? Skulle va kul o se va ni har gjort för att rensa upp bakdelen o hur de blev :yoparty

Sitter en R&G hållare på min. Snyggt och prydligt!
Passagerarpinnarna måste jag ju tyvärr ha kvar..

Photo 2012-05-27 19 06 48.jpg

Hoppas snart få tillbaka min sambos stulna Triple. Tänkte uppgradera skivbromslåset till ett med larm.
ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 passar enligt ABUS låsguide.
ABUS Granit Detecto X-Plus 8077 finns inte med men passar på R-en. Nyare variant på 8000.

Nån som har en ABUS Granit Detecto X-Plus 8077 och en standard Triple som vet mer?

http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...5127171&select=0105b05&artikel=4003318556753m

Hoppas snart få tillbaka min sambos stulna Triple. Tänkte uppgradera skivbromslåset till ett med larm.
ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 passar enligt ABUS låsguide.
ABUS Granit Detecto X-Plus 8077 finns inte med men passar på R-en. Nyare variant på 8000.

Nån som har en ABUS Granit Detecto X-Plus 8077 och en standard Triple som vet mer?

http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...5127171&select=0105b05&artikel=4003318556753m

Skaffade X-Plus 8000 till min. Passar perfekt, och passar även bakom batteriet under sadeln som en smäck.
Och man slipper oroa sig för att glömma kvar låset i skivan.
:tummenupp

Nu kanske de kommer en ganska dum fråga . Men ja undrar hur mkt sliter det kopplingen när man tränar bakhjulskörning ?? Tar den mkt stryk? :va

Skaffade X-Plus 8000 till min. Passar perfekt, och passar även bakom batteriet under sadeln som en smäck.
Och man slipper oroa sig för att glömma kvar låset i skivan.
:tummenupp

Du menar det låter då ;)
Ingen som har den nya 8077 som har LED indicator?

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back