Triumph Street Triple-tråden

Ska sälja min Hornet 900 -06 nu för att köpa en Triumph!!

Jävligt kluven bara ifall det räcker med en street triple.. är ju van vid gött vrid osv.
Kanske är lika bra att gardera sig o köpa en Speed? vad tycker ni som kör street triple?

Jag personligen tyckte att Streeten va roligare att köra än speeden.
Den väger mkt mindre o de märks tydligt så ja skulle rekommendera starkt en st3:a men smaken är som baken.
Mitt tipps är att du prov kör båda hojarna o gör en värdering på dem o tar ett beslut efter de.
Vilken hoj du än väljer får du mkt hoj för pengarna o extremt roligt :)
 
Tjenare, är det någon som vet om det finns någon täckplåt/plastbit för främre blinkers då jag köpt nya LED, men ser ju inte så fint ut med ett hål från orginal blinkers.

Några tips?
 
Nix finns inte på någon av dom sidorna, var på johansmc och frågade också och dom kände inte till att det fanns till street triple
 
Nix finns inte på någon av dom sidorna, var på johansmc och frågade också och dom kände inte till att det fanns till street triple

Hm de va skumt , de borde finnas.
Har du googla på de? Kanske finns i UK att beställa hem.
kolla med s-racing dom kanske har de . För visst e de som en täck bricka du är ute efter ?? Annars kanske man kan skära till en egen o bara lacka den så borde de inte synas så mkt .
 
Hm de va skumt , de borde finnas.
Har du googla på de? Kanske finns i UK att beställa hem.
kolla med s-racing dom kanske har de . För visst e de som en täck bricka du är ute efter ?? Annars kanske man kan skära till en egen o bara lacka den så borde de inte synas så mkt .

Googlat som en tok, det närmaste jag hittat är en täckbricka från Rizoma gjord för daytunan.

http://www.pjsparts.com/catalog/index.php?cPath=24_161_239_554&sort=2a&page=2

Får väl försöka hitta någon som har en CNC fräs och fabrisera egna
 
Vad är det för diameter på hålet?
Det finns ju en uppsjö av täckbrickor och "pluggar" för olika typer av hål hos både biltillbehörsfirmor och elektronikfirmor.
Kolla t.ex. med Elfa. De har täckbrikor och dyl. för instrumentboxar och paneler.
 
Last edited:
Ska sälja min Hornet 900 -06 nu för att köpa en Triumph!!

Jävligt kluven bara ifall det räcker med en street triple.. är ju van vid gött vrid osv.
Kanske är lika bra att gardera sig o köpa en Speed? vad tycker ni som kör street triple?

Jag provade både Speed & Street, hämtar min Street imorgon.
Den var helt enkelt roligare att köra i mitt tycke.
 
Jag provade både Speed & Street, hämtar min Street imorgon.
Den var helt enkelt roligare att köra i mitt tycke.

Lägg gärna upp bilder det vore skoj att få se hojen! :tummenupp

Ska sälja min Hornet 900 -06 nu för att köpa en Triumph!!

Jävligt kluven bara ifall det räcker med en street triple.. är ju van vid gött vrid osv.
Kanske är lika bra att gardera sig o köpa en Speed? vad tycker ni som kör street triple?

Som någon klok person skrev: (Man åker 1000cc, man kör 600cc... nuff said)

Med andra ord det är STOR skillnad på att åka = vara passagerare
och att köra hoj = köra aktivt!!!

Och aktiv körning är ju hela grejen med street triple!
Så gör ditt hojval beroende på din kör eller om det nu är åkstil! :D
 
Last edited:
Ska sälja min Hornet 900 -06 nu för att köpa en Triumph!!

Jävligt kluven bara ifall det räcker med en street triple.. är ju van vid gött vrid osv.
Kanske är lika bra att gardera sig o köpa en Speed? vad tycker ni som kör street triple?


Provkör! :tummenupp Jämfört med en gammal Hairnet är båda lysande. :tungan
Är du storväxt är kanske storebror att föredra men annars räcker lillebrors 100+hästar gott.
Lägg till R på lillebror så har du ännu bättre väghållning.:Bugar
 
tjena folket! har en street triple R 09 som jag tänkte sälja.
Dubbla arrow slip on, belly pan ,flyscreen, mini blinkers, små backspeglar , guld broms o kopplingsgrepp med mera! PM om intresse!
 
Tjena!

Kostade på mig en Svart -10 R, med guldfälgar.. Är så sanslöst nöjd!

Bytte handtagen mot korta svarta idag, blev ett lyft helt klart.
Vad kör ni för backspeglar? Tycker originalen gör den lite Musse Piggig, men vill ju kunna se bra bakåt.
 
Är det nån som vill droppa ett regnummer på en R 2009, eller PM:a mig ett tack?
Vill kolla upp lite försäkringspremier.

Släng inte pengarna på en R, varken brembo eller öhlins. Bara lätt uppdaterade standardkomponenter. Gå på en Daytona i så fall.
 
Har lite smått panik nu!
Första besiktningen imorgon och så startar aset inte nu, motorlampan lyser...
Satte på G&B kraschpuckskit förra veckan o då gick den. Såg nu att jag klämt kabeln till lambdan. Fick klippa och lödda om två trådar, krympslang och på med "skyddshöljet" igen. Startar fortfarande inte, om man kortslutit lambdan borde väl skiten starta ändå? Måste ha brännt en säkring? Det är det enda jag kan komma fram till nu.
Började dock jobba nu så mer tid åt pillande förrän 22.00 ikväll har jag inte.

Ös på med tankar och erfarenheter så jag kan besiktiga imorrn!

Edit: farsgubben bytte säkring o den gick igång. Nu kvarstår problemet med att motorlampan fortfarande lyser. Har läst här på forumet om hur man kan återställa detta men hittar det inte.
Nån som kommer ihåg det? Tomgångskörning och sedan slå av och igång igen?

Edit 2: Allt löst med lite varmkörande, avstängning o varmkörning igen.
Sorry för hispigt inlägg :)
 
Last edited:
Har lite smått panik nu!
Första besiktningen imorgon och så startar aset inte nu, motorlampan lyser...
Satte på G&B kraschpuckskit förra veckan o då gick den. Såg nu att jag klämt kabeln till lambdan. Fick klippa och lödda om två trådar, krympslang och på med "skyddshöljet" igen. Startar fortfarande inte, om man kortslutit lambdan borde väl skiten starta ändå? Måste ha brännt en säkring? Det är det enda jag kan komma fram till nu.
Började dock jobba nu så mer tid åt pillande förrän 22.00 ikväll har jag inte.

Ös på med tankar och erfarenheter så jag kan besiktiga imorrn!

Edit: farsgubben bytte säkring o den gick igång. Nu kvarstår problemet med att motorlampan fortfarande lyser. Har läst här på forumet om hur man kan återställa detta men hittar det inte.
Nån som kommer ihåg det? Tomgångskörning och sedan slå av och igång igen?

Edit 2: Allt löst med lite varmkörande, avstängning o varmkörning igen.
Sorry för hispigt inlägg :)

Lycka till.
Plockade du av low boy systemet?
Vore intressant att veta om den gick igenom med de på.
 
Lycka till.
Plockade du av low boy systemet?
Vore intressant att veta om den gick igenom med de på.

Nope, det har jag inte gjort. Tar en chansning och hoppas att det är en snäll lördagsarbetare som är på plats =)
Vissa har ju klarat sig igenom utan problem, men alla delar är ju "personliga" så har jag otur får jag väl plocka av skiten...:(
 
Gick igenom utan större problem...
Halvljuset var lite lågt inställt och bakdäcket lite väl slitet men inga anmärkningar på ljud etc.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top