Triumph Street Triple-tråden

fan va snygg fly-screenen va på den nya, ser ju mycket sportigare ut än den gamla, undrar när den går att beställa och hur svårt det kan vara att modda dit på den "gamla" modellen :)

Nu är dom äntligen på. Leversena ja köpte från ebay (the2wheels). Kan bara säga att jag är super nöjd mä dom. passade klock rent och inte märkt av några fel än. För dom pengarna är det (enligt mig) inget att diskutera om. Jag är inte någon miljonär som har råd att punga ut 2000-3000 tusen för ett ingraverat märke t.ex titax, asv, rizoma etc vilka förmodligen tillvärkas i samma fabrik i kina som alla kopior. Och för er som vurpat med hoj för att hjulet låst sig hoppas jag ni inte skadat er och att ni till nästa gång kanske kollar om den ligger an/emot. Kan hända med dom bätter märkena oxo.

TITAX tillverkas i Tjeckien PUNKT, PAZZO och RIZOMA tillverkas i Italien PUNKT. Men det finns alltid folk som vill köpa saker från Kina , hur skulle annars ett sånt företag som Biltema gå med vinst. MEN det är INTE da shit.. ;-)

TITAX tillverkas i Tjeckien PUNKT, PAZZO och RIZOMA tillverkas i Italien PUNKT. Men det finns alltid folk som vill köpa saker från Kina , hur skulle annars ett sånt företag som Biltema gå med vinst. MEN det är INTE da shit.. ;-)

Det fanns en gång i tiden (4år sen) en fabrik som hete Sandretto i norra italien i en liten stad som heter Pont Canavese. Dom sepcialicerade sig på tillväkning av CNC svarvar och plast pressar. Deras svarvar användet av rizoma tills rizoma bestämde sig för att köpa "BILLIGA" skit svarvar från kina. Började oxo köpa in aluminium därifrån. Va är skilnaden? Samma material,samma svarv...Paulo tillvärkar den istället för Lee. SAMMA SKIT. Rizoma är lika mycket Italienskt som Volvo är svenskt..... PUNKT

Någon här som kört arrows 3-1 system på bana? Hur funkar det med ljudet isåfall - blir det för högt? Jag har också läst om folk som lyckats skrapa systemet när de lutat hojen för mycket - nån som vart med om det?

Någon här som kört arrows 3-1 system på bana? Hur funkar det med ljudet isåfall - blir det för högt? Jag har också läst om folk som lyckats skrapa systemet när de lutat hojen för mycket - nån som vart med om det?

Du kommer runt på de flesta banor med 3-1 systemet, både vad gäller ljud och markfrigång. Om du vill. Om du vill annorlunda kan du också bli svartflaggad för ljudet och skrapa i systemet.

Så vad försöker jag säga :va

Du kommer inte kunna ge 100%
Du får hålla igen på rakorna för ljudet och du får hålla igen på lutningsvinkeln för markfrigången i kurvorna. (Såvida du själv inte sätter gränserna före hojen gör det åt dig).

Det lurigaste med systemet är att det tar i före fotpinnen gör det. Se till att skaffa en längre "skrapbult" under fotpinnen som förvarnar så är det ingen fara :tummenupp
Kom ihåg att fjädringen komprimerar också, om du står i garaget o måttar ut lagom längd på bulten.

Blev du klokare? :glömdet
Arrow 3-1 är inte bästa systemet för en bansmiskare.

Då har man slängt in en ny map i hojen.
Slängde in de som triumph själva använder för 3-1 Arrow system. Får testa den ett tag och sen även pröva några andra som jag hittat som ska vara anpassade för öppnare luftfilter.

Då har man slängt in en ny map i hojen.
Slängde in de som triumph själva använder för 3-1 Arrow system. Får testa den ett tag och sen även pröva några andra som jag hittat som ska vara anpassade för öppnare luftfilter.

Va har du för system/filter på din hoj?

Väntar med spänning på din rapportering! :tummenupp

Körde till jobbet idag med trajan, tyvärr är där inga större möjligheter att dra ut den fullt. Den kände lite rappare även på de lägre varven nu och ljudet, jag säger bara ljudet med en öppen burk och ett low boy.
images

Ursäkta den dumma frågan men va menas med öppen luft burk? Jag har ett par arrow slip-on och ett bmc filter. Ska ja ta mappen som är standard för dom eller finns det ett annat alternativ?

Med öppen burk menar jag att jag tagit bort den begränsade plast biten i insuget och ersatt dem med ett galler. typ: http://www.street-triple.co.uk/forum/index.php?topic=3754.0

finns de en utprövad mapp för slip-on + bmc så är de väl smart att köra den, vill du sen så kan du ju alltid modifiera den själv eller testa andras

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti