Triumph Street Triple-tråden

Med öppen burk menar jag att jag tagit bort den begränsade plast biten i insuget och ersatt dem med ett galler. typ: http://www.street-triple.co.uk/forum/index.php?topic=3754.0

finns de en utprövad mapp för slip-on + bmc så är de väl smart att köra den, vill du sen så kan du ju alltid modifiera den själv eller testa andras

Vet inte om det finns någon map till just den men att testa mig fram låter lite dyrt. Dom tar 900 kr för att mappa om min hoj på verkstan. Har du egen data för mappning? I så fall vilken och var köper ja den?
 
Fan va nice. Du har just sparat mig en massa $$$. Tack för det. Ska beställa den direkt. Är det nått program ja måste ladda ner och finns det en instruktion till det? Är inte så jätte bra på lust det med datorer.


All info finns här:
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/index.html

med detta program kan du köra full diagnostik på hojen, plocka ut error codes osv, riktigt najs

Vad du än gör så installera INTE de drivare som följer med kabeln, de är ett helvete att hitta de sen och radera dom (jag vet), utan läs manualen på TuneECU INNAN du börjar pilla :tummenupp
 
All info finns här:
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/index.html

med detta program kan du köra full diagnostik på hojen, plocka ut error codes osv, riktigt najs

Vad du än gör så installera INTE de drivare som följer med kabeln, de är ett helvete att hitta de sen och radera dom (jag vet), utan läs manualen på TuneECU INNAN du börjar pilla :tummenupp

Tack för hjälpen.
 
Jag har haft båda, en 05a Speed och min nuvarande STR, och jag säger bara, gå på ST/Ren =) 40kg kör mkt skillnad i körglädje plus att motorn är mkt mer involverande.
 
Jag har haft båda, en 05a Speed och min nuvarande STR, och jag säger bara, gå på ST/Ren =) 40kg kör mkt skillnad i körglädje plus att motorn är mkt mer involverande.


det skulle bli min nästa fråga:) R:en eller inte, är det prisvärt att lägga lite extra, vad är det som skiljer dem åt??
 
Det är fjädringen och bromsarna som är den stora skillnaden. Jag personlingen har inte testat den vanliga, men testerna säger att den är för mjuk, så jag köpte R och jag ville även ha den i matt orange =).
 
Det är fjädringen och bromsarna som är den stora skillnaden. Jag personlingen har inte testat den vanliga, men testerna säger att den är för mjuk, så jag köpte R och jag ville även ha den i matt orange =).

okej, ja den färgen har jag också sugit på, den är ju för j*vla snygg:banana
 
Någon som är sugen att byta sina arrows slipons mot ett arrows 3-1 system för några slantar emellan? Alternativt: är någon sugen på att köpa ett lätt begagnat 3-1 system? :) PM:a isåfall!
 
Last edited:
Någon som är sugen att byta sina arrows slipons mot ett arrows 3-1 system för några slantar emellan? Alternativt: är någon sugen på att köpa ett lätt begagnat 3-1 system? :) PM:a isåfall!

Antar att det är pga eventuell begränsning vid bankörning som du tänkt byta system?

Jag har själv kört en del bana med R:en och 3-1-arrow utan några problem, med slitning av däcken ända ut. Om du är en sju-jäkelens-hejjare på bankörning kan jag tänka mig att det i vissa situationer går att komma ner till "arrowröret".

Kan vara värt att tänka över (då ljudet är lite mysigare på 3-1) ;)
För mig och säkert många fler med mig är det oftast vi förare som begränsar hojen och inte det omvända. Mr Rossi skulle sagt det omvända :D
 
Antar att det är pga eventuell begränsning vid bankörning som du tänkt byta system?

Jag har själv kört en del bana med R:en och 3-1-arrow utan några problem, med slitning av däcken ända ut. Om du är en sju-jäkelens-hejjare på bankörning kan jag tänka mig att det i vissa situationer går att komma ner till "arrowröret".

Kan vara värt att tänka över (då ljudet är lite mysigare på 3-1) ;)
För mig och säkert många fler med mig är det oftast vi förare som begränsar hojen och inte det omvända. Mr Rossi skulle sagt det omvända :D
Nej faktiskt inte! Jag gillar personligen utseendet bättre på triplar med avgassystemet under sätet.. så säg att det är 90% för utseendet jag vill byta :)

Men tack för inputen, det låter inte som jag behöver ha jättebråttom att byta ut systemet då jag ännu inte är riktigt lika duktig som herr Rossi ;)
 
Som sagt, dra dit ett längre "känselspröt" under fotpinnen så vet ni vart ni har marginalerna. Det är bättre att en fjädrande fotpinne tar i backen, än ett stumt bultat avgassystem. :näsblod
 
Nej faktiskt inte! Jag gillar personligen utseendet bättre på triplar med avgassystemet under sätet.. så säg att det är 90% för utseendet jag vill byta :)

Men tack för inputen, det låter inte som jag behöver ha jättebråttom att byta ut systemet då jag ännu inte är riktigt lika duktig som herr Rossi ;)

Aha, utseende. Ja då är det bara å byta :)

Vad gäller banköra och Arrow har iaf inte dessa pöjkar nå problem.
5065112248_f502ca764a_z.jpg


Nedlägg med Arrow
4579378516_2f59717480_z.jpg

4579340054_c8f0cdbe84_z.jpg


Fast OM det tar i, så kan det gå så här :arsele
4594795191_e1bd337e68_z.jpg


EDIT:
Som sagt, dra dit ett längre "känselspröt" under fotpinnen så vet ni vart ni har marginalerna. Det är bättre att en fjädrande fotpinne tar i backen, än ett stumt bultat avgassystem. :näsblod

Det är nog ett bra tips om man vill vara på den säkra sidan och få sig en förvarning. :tummenupp
 
Last edited:
Aha, utseende. Ja då är det bara å byta :)

Vad gäller banköra och Arrow har iaf inte dessa pöjkar nå problem.
5065112248_f502ca764a_z.jpg


Nedlägg med Arrow
4579378516_2f59717480_z.jpg

4579340054_c8f0cdbe84_z.jpg


Fast OM det tar i, så kan det gå så här :arsele
4594795191_e1bd337e68_z.jpg


EDIT:


Det är nog ett bra tips om man vill vara på den säkra sidan och få sig en förvarning. :tummenupp


:rofl:rofl:rofl:rofl, så j*vla sjukt roligt bild frekvens, fråga: är det en typ av handguard den orangeá hojen har??
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top