Triumph Street Triple-tråden

Ni som bor i Halmstad och nära till Skåne, vi måste ha en liten trippleträff till våren ju =)
 
Usch detta är jobbigt nu. Efter att ha köpt min nya STR -10 och kört med den i 400mil så lyckades jag krascha den och blev inlösen. Efter diskussioner med IF så fick jag iaf tillräckligt med pengar för att köpa demohojen som Triumph i Lödde hade. Där står den nu och vinterförvaras. Har besökt den några gånger nu under hösten och lär göra det senare under vintern också efter att de har flyttat till Landskrona.
I miss you baby!
 
Ni som bor i Halmstad och nära till Skåne, vi måste ha en liten trippleträff till våren ju =)

Det hade varit riktigt kul! Någon här som kan dra ihop nåt frammåt vårkanten för oss nere i söder? :D

Behöver lite fler att köra med, har mest blivit ensamkörning vilket inte är så kul i längden...
Fick ta ut hojen ur garaget i fredags för o få in en kollegas BMW Z4M i, även den för vinterförvaring. Kunde inte ens släppa kopplingen för då spann den loss i snön :D
 
En heldags körning och avsluta med en grillkväll o snacka hoj.

De är nästan så de rinner i mungiporna av bara tanken.
 
Jag känner till många fina vägar här i trakten. Detta får vi ta upp igen till våren!
 
Ser ju nästan rosa ut på dom bilderna :)

Funderar lite på att köpa nya reglage till kopplig / Broms, hittade billiga på E-bay 46£ + frakt typ 10£, dvs idag typ 600:- hemma för ett par. Är det värt att lägga typ 2000:- istället för att få Pazzo eller Titax?

Någon som kör med en billig variant? dålig känsla, kvalitet?

En sak till, har ni någon underhållsladdning på batteriet? läste att Daytona hade problem med dåliga batterier,

ja det ser förjäkligt ut! :4skrika kameran i min gamla iphone är ju inte den bästa :rodnar jag har ingen erfarenhet alls vad gäller reglagen, men jag hade nog satsat på dom dyrare. man brukar ju i dom flesta fallen få vad man betalar för :rolleyes:
 
Funderar lite på att köpa nya reglage till kopplig / Broms, hittade billiga på E-bay 46£ + frakt typ 10£, dvs idag typ 600:- hemma för ett par. Är det värt att lägga typ 2000:- istället för att få Pazzo eller Titax?

Någon som kör med en billig variant? dålig känsla, kvalitet?

Har ett par av Triumphs "Urban Sports" (de korta) till den vanlige streeten liggandes. Dra ett PM om du eller någon annan är intresserade att köpa dem. Använda ett par hundra mil innan hojen såldes utan dem.
 
Vad händer med era cyklar i vinter då? står dom bara under ett skynke i garaget och väntar på varmare tider eller är det någon som uppgraderar?
 
Vad ska ni pilla med i vinter?

Själv ska jag:
# Lämna in den på 80mila service *fixat
# Plocka av tank, små kåpor och sen tvätta med allt in i minsta detalj
# bestämma mig om flyscreen ska på eller inte *nej den ska vara naken
# fixa orange kåpor till kylaren
# lära mig mappa om

# Montera nya kortare koppling/broms handtag
# Sätta in K&N filtret
# Bygga kylarskydd
# Bygga nytt lutfintag
 
Jaha efter husköp så går det inte längre att försvara månadskostnaden på R1:an. Så till våren lär det bli en Street Triple. Kommer ihåg första gången jag körde den. Jag blev kär direkt! Men då föll endå valet på en Honda Hornet då jag inte ville köpa en helt ny Street Triple. Förra året när jag ägt R1:an i några månader så var jag på provkörningsdag hos Triumph i Lödde. Provkörde då igen Street Triple. Å den var ju fortfarande samma hoj men satan vad slö den var! Jag har blivit 1000 cc skadad... :gnissla

Men 2 månadersförsäkring på R1:an är lika med ett helår på Street Triple! Så det får gå. =)

Tanken är att köpa R modellen. Vill ju gärna ha schysst fjädring osv. Vad jag hört så är framfjädringen det största problemet på den vanliga modellen. Att den är för mjuk? Har det problemet någonsin blivit åtgärdat på de nyare modellerna. Eller är det enbart R modellen som gäller om man vill få bra fjädring?

\Masonit
 
*Montera Bellypan
*Montera nya kopplings - bromshandtag
*Montera täckbultar - orginalbackspeglar
*Pulverlacka/anodisera fotpinnar/växelförare/fotbroms
*Pulverlacka/anodisera lyktkåporna
*Ta bort klistermärke "Street triple R"
*Testmontera Kriegaväskorna som skall inhandlas på MC-mässan inför sommarens långresa.

:)
 
*Montera Bellypan
*Montera nya kopplings - bromshandtag
*Montera täckbultar - orginalbackspeglar
*Pulverlacka/anodisera fotpinnar/växelförare/fotbroms
*Pulverlacka/anodisera lyktkåporna
*Ta bort klistermärke "Street triple R"
*Testmontera Kriegaväskorna som skall inhandlas på MC-mässan inför sommarens långresa.

:)

En pulverlack / anodisering på lyktkåporna och fotpinnar, mm kan nog bli riktigt läckert
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top