Triumph Street Triple-tråden

Tjo.
Framfjädringen är ju inget "problem" i sig, men den är för mjuk för bankörning där den inte hänger med. Det finns folk som har fixat sin fjädring så den blir bra för bana, men, då kan man ju lika gärna kasta ut några tusingar extra och få en R på en gång, som har större justeringsmöjligheter på fjädringen.
Dessutom så får man ju 4 kolvsok fram på en R istället för 2kolvsglidsnikok ;)

Sambon min kör en R och f satan vilken god hoj det är!

Tack för svaret!

Har luskat lite och kommit fram till att det sitter samma framgaffel på Street Triple. Som det gjorde på min Hornet 600 -06:a. Den var ju rätt mjuk men fungerader endå ganska bra för mina 70 kg... :)

\Masonit

Ni som har arrow low boy, kan ni klara db kraven på bana med insatsen (db killern)? Har sett en snubbe köra med low boy, eller om det var zard på Gelleråsen på youtube.

Jag har hört något om att de låga systemen begränsar markfrigången. Stämmer det?

\Masonit
 
Last edited:
Ja, lowboy begränsar markfrigången om man inte hänger ut lite med kroppen. Men då ska det vara bankurvor för att den ska ta i när man inte hänger ut.
 
Tjena.
Har en fråga till er som tagit bort originalspeglarna.
Hur har ni gjort med dom gängade hålen :confused:
Har letat efter eloxerad skruv men inte lyckats hitta några i rätt storlek, M10x1,25.

http://www.newspeed3.com/html/mirror_plugs.html

mirror_plugsuj.jpg


Riktigt coolt

mirrorholeplug1.jpg
 
Inte en chans i helvete att jag lägger 37$ på ett par skruvar =) Jag fick en skruv av mekanikern på Triumph när jag satte på styrändespeglar på förra hojen.

Hmmm pengarna flyger iväg nu, kraschpucksset från GB-racing, broms/kopplingshandtag och snakeskins =) ca 5000kr bara där =) Sen är jag skyldig Triumph 2000kr för R/G Tail Tidy som det monterat på nu under vinterförvaringen.
 
Jag e så sugen nu på att få plocka ut henne. Smiska smiska smiska :yoparty

Hittade denna filmen på tuben, riktigt go väg.
[YOUTUBE-ID]QWb7vIHws8E[/YOUTUBE-ID]
 
Tjena alla.
Tänkte höra om någon här kunde hjälpa mig.
Jag har en 08- street triple, och om jag inte minns helt fel så är det besiktningsår i år.
Nu är det så att jag har ett Led-baklyse med integrerade blinkers.
Givetvis så kommer det inte att gå att besikta med dessa.
Har ni några tips på vart man kan hitta OEM baklyset osv?
I värsta fall så får man köpa nå billigt skit och hänga på under besiktningen..
 
Tjena alla.
Tänkte höra om någon här kunde hjälpa mig.
Jag har en 08- street triple, och om jag inte minns helt fel så är det besiktningsår i år.
Nu är det så att jag har ett Led-baklyse med integrerade blinkers.
Givetvis så kommer det inte att gå att besikta med dessa.
Har ni några tips på vart man kan hitta OEM baklyset osv?
I värsta fall så får man köpa nå billigt skit och hänga på under besiktningen..

Det är väl 4 år till första besiktningen har jag för mig
Tror du inte det räcker med ett par e-märkta blinkers, och sen kopplar ur blinkersfunktionen ur baklyset? Finns billiga på 4speed.se ( 160:-/paret )

http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/54FA1AAB5D8FECBDC12571FC00340A93/$file/mc_webb.pdf
 
Last edited:
x2_470bdaa


Första turen för året. +5grader, sol och torra vägar :tummenupp

Ditt svin!! :D


Själv fick jag nöja mig med att införskaffa ett skinnställ inför säsongen:

11210030_4ce7e97b59215.jpg


..kan ju inte åka runt i allväderstället hela tiden....


Edit: Just ja, fick hem mina Kreigaväskor och min Kriegaryggsäck idag :)
 
Last edited:
Ditt svin!! :D


Själv fick jag nöja mig med att införskaffa ett skinnställ inför säsongen:

11210030_4ce7e97b59215.jpg


..kan ju inte åka runt i allväderstället hela tiden....


Edit: Just ja, fick hem mina Kreigaväskor och min Kriegaryggsäck idag :)

Du fick kanske inte köra :tungan men ett snajsigt har du fått tag på :nicka
 
R33z din jävel! Var på Triumph Center idag och då skulle Robin (mecken) ut och köra in Tiger800an. Och nu du! Arrgh abstinens!
Hur låter den med helsystemet? Har det påsatt nu på denna hojen, förra hade Arrow-sliponen.
 
R33z din jävel! Var på Triumph Center idag och då skulle Robin (mecken) ut och köra in Tiger800an. Och nu du! Arrgh abstinens!
Hur låter den med helsystemet? Har det påsatt nu på denna hojen, förra hade Arrow-sliponen.
Lite diskret på tomgång sen när man drar på så kommer ljuv melodi vid 4k varv :)
 
Lite diskret på tomgång sen när man drar på så kommer ljuv melodi vid 4k varv :)

Och spelar hela vägen upp till 16K.

*Jag testade igår :tungan *

Nu ska bara K&N filtret in, öppnare luftburk och en ny mapp, sen blir de förhoppningsvis ännu bättre ljud o effekt i bettan.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top