Triumph Street Triple-tråden

Länken du visar går till Street Triple R vad jag ser.

Jepp men när du beställer så vill han ändå att du skriver ner:
Modell:
Färg:
Storlek:
osv

buystep.jpg
 
hur känns kvaliten på dom då? (jag förstår förstås att du inte varit ute och kört någonting) men är det en solid känsla eller kopia känsla? snuskigt bra pris, kan nog bli ett par svarta standard size med röd justering :)

Har aldrig testat några original men finishen är helt perfekt i mina ögon.
Bromshandtaget satt helt 100.
Dock behövde jag ta lite lite smärgelduk på kopplings handtaget precis inne vid fästet för att de skulle glida fint. De kan dock bero på att min hoj har blivit lätt lagd en gång och då fick kopplingen en stöt. Men du funkar de perfekt.
 
Jag hade titax shortys på min förra STR som kraschades i höstas. Tyckte att kopplingen var lite jobbigt men bromsa med två fingrar med shorty är kanon, hmmmm
Kanske tar långa denna gången.
 
Jag hade titax shortys på min förra STR som kraschades i höstas. Tyckte att kopplingen var lite jobbigt men bromsa med två fingrar med shorty är kanon, hmmmm
Kanske tar långa denna gången.

De kan jag hålla med dig om. Momentet minskar ju kraftigt så visst kändes kopplingen mycket hårdare.

Men de ger ju starka underarmar :tummenupp
 
Tanken är att köpa R modellen. Vill ju gärna ha schysst fjädring osv. Vad jag hört så är framfjädringen det största problemet på den vanliga modellen. Att den är för mjuk? Har det problemet någonsin blivit åtgärdat på de nyare modellerna. Eller är det enbart R modellen som gäller om man vill få bra fjädring?

\Masonit

Tjo.
Framfjädringen är ju inget "problem" i sig, men den är för mjuk för bankörning där den inte hänger med. Det finns folk som har fixat sin fjädring så den blir bra för bana, men, då kan man ju lika gärna kasta ut några tusingar extra och få en R på en gång, som har större justeringsmöjligheter på fjädringen.
Dessutom så får man ju 4 kolvsok fram på en R istället för 2kolvsglidsnikok ;)

Sambon min kör en R och f satan vilken god hoj det är!
 
Mycket stiligt, fasen nu vill jag ha hem mina också....:)

Köpte ett par "regular" och ett par "shorty", -var ju så billigt! :D
 
Ni som har arrow low boy, kan ni klara db kraven på bana med insatsen (db killern)? Har sett en snubbe köra med low boy, eller om det var zard på Gelleråsen på youtube.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top