Triumph Street Triple-tråden

Igår steg suget över förnuftet. En Street triple á la 2009 inhandlades. Tyvärr inte en R-modell. Troligen hade jag inte kunnat nyttja R-modellen ändå.
Har aldrig kört en sådan wheeliekåt hoj!
Någon som har tips på hur jag kan förhindra motorras vid wheelies?
 
Igår steg suget över förnuftet. En Street triple á la 2009 inhandlades. Tyvärr inte en R-modell. Troligen hade jag inte kunnat nyttja R-modellen ändå.
Har aldrig kört en sådan wheeliekåt hoj!
Någon som har tips på hur jag kan förhindra motorras vid wheelies?

öhh menar du att streeten inte klarar av att köras på bakhjulet för att det blir motorras??:va

funderar själv på en orange R version :yoparty
får nog åka och provköra en snarast :)

hur är streeten i motorn kan man gasa upp den på tvåan eller måste man använda kopplingen? gillar juh när man slipper använda kopplingen å bara dra till å rullen :Bugar
 
Last edited:
öhh menar du att streeten inte klarar av att köras på bakhjulet för att det blir motorras??:va

funderar själv på en orange R version :yoparty
får nog åka och provköra en snarast :)

hur är streeten i motorn kan man gasa upp den på tvåan eller måste man använda kopplingen? gillar juh när man slipper använda kopplingen å bara dra till å rullen :Bugar

Har nu bara hunnit köra den ca. 40 mil. Men jag kopplar upp den på tvåan och trean. Då får jag bra höjd. Långt ifrån en wheeliedemon, men med denna är det riktigt enkelt!
Gasa upp på ettan är inga problem, men tvåan.. vet inte hur pass det går i vanlig sittställning.

Som jag har förstått det får den ingen smörjning på bakhjulet. Säljaren sa dock att det funkar bra om man ser till att det alltid är fullt med olja. Men det är som sagt från en säljare.
 
öhh menar du att streeten inte klarar av att köras på bakhjulet för att det blir motorras??:va

funderar själv på en orange R version :yoparty
får nog åka och provköra en snarast :)

hur är streeten i motorn kan man gasa upp den på tvåan eller måste man använda kopplingen? gillar juh när man slipper använda kopplingen å bara dra till å rullen :Bugar


inga problem att rycka upp i tvåan, men man får som sagt rycka lite... räcker inte med BARA gas:tummenupp
testa i uppförsbackar först så får du lite hjälp av lutet
 
Hej Streetisar

I april var jag i en stor krasch med en Str3.
Nästan 4 månader inlagd därefter.
Bröt i stort sett allt i kroppen, inkl nacke.
Ena benet permanent skadat efter ett så kallat compartment syndrome.

Summa summarum:
Jag blev dömd för vårdslöshet. Har själv inget minne av händelsen men godtog domen mest för att få det ur världen.
IF påstår nu att jag avsiktligt kraschat hojen och vill inte ersätta någonting!
Självklart ska det överklagas, men det känns för jävligt rent ut sagt att de ska hälla salt i såren. Har det redan jävligt tufft med rehabilitering, omskolning, smärta osv.

Så, ni som övervägar IF eller redan är försäkrade hos de, vill bara att ni ska veta att de faktiskt drar sig ur när man behöver de som mest..
 
Låter inget vidare det där, varken fysiskt eller psykiskt :(

Vad var händelseförloppet enligt rätten / vittnen?
 
Verkar ju helt sjukt. Inte direkt att man tänker "Nu ska jag krascha min hoj och kommer eventuellt dö på kuppen eller få skador och men för livet"

Hoppas verkligen att allt löser sig både kroppsligt och ekonomiskt.
 
Har börjat fundera på stompgrips/snakeskins till tanken, men kan inte bestämma mig riktigt. Nån här som kittat sin orange'a med genomskinliga/svarta sådana?
 
Så, ni som övervägar IF eller redan är försäkrade hos de, vill bara att ni ska veta att de faktiskt drar sig ur när man behöver de som mest..

Men nu har det ju visat sig att du provkörde en handlares hoj som du skrotade så det borde vara mellan [dig och handlaren] och [handlaren och IF] som problemen ska lösas.
 
Vad har ni för krashpuckar? Jag beställde några ganska billiga från England. Efter nästa lön blir det puckar vid båda fälgarna.
 
Vad har ni för krashpuckar? Jag beställde några ganska billiga från England. Efter nästa lön blir det puckar vid båda fälgarna.

Jag kör med de prylar som R&G har
http://www.rg-racing.com/browseBike/Triumph/Street_Triple_R/2009.aspx

Har tyvärr fått testa dem 2 ggr. Styrändar, puckarna i hjulaxlarna (samt cykelns passagerarefotpinnar) skyddade bra men "Engine Case Slider - Carbon Kevlar" var dock inget vidare. Gick igenom skyddet så att generatorkåpan skrapades. Har beställt skydd av märket GB-racing istället som ska sitta över kåpan.

Är det någon som vet om det är bökigt att få bort det fastlimmade skyddet som gick sönder eller är det lika bra att byta till en ny motorkåpa?
 
Så här blev det med ett slipon från en R1 !
I vinter blir det nya fästen så jag kan ta bort fotpinnen.
Synpunkter !!!
 

Bifogat

  • Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    260.7 KB · Visningar: 184
Jo det får ju bli ett vinter projekt att rensa den bak - har ju precis köpt den o nu prioterar man ju körningen.
Har kört mer på den här hojjen på 2 mån än vad jag gjorde med min tdm 900 på 2 år!!!:tummenupp
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top