Triumph Street Triple-tråden

En fråga:

Vilken försäkringsklass är det på Street Triple? If har ju en speciell Triumph-försäkring.
 
En fråga:

Vilken försäkringsklass är det på Street Triple? If har ju en speciell Triumph-försäkring.


Jag betalar 4400:- om året, 26 år gammal och knappt haft kort i 1 år... så kort sagt är den billig ;)

Runt 10 med montering får man ju betala i sverige för ett arrow low boy.

I veckan ska jag ta mig i kragen och åke och hämta min triple.. . ska försöka ta lite bilder på den och lägga upp oxå :tummenupp

jojo givetvis, det kostar 10800:- monterat o klart här, men kan jag lyckas få hem det för 7000:- gör jag fan hellre det ;) monteringen kan man alltid göra någonstanns... men vi får se, håller på att leta bland lite andra märken så man kunde få ett unikt blås istället...
 
Last edited:
Tack! :)

Den blir ju 1700:- billigare att försäkra än min Hornet 600, 6200:- betalar jag för den.
 
Sådär. då har man tagit sig i kragen och tagit hem hojjen. Blev en kort tur på gatan då det spöregnade.. men så härlig den är.. och så sjukt mycke snyggare med low boy systemet och uppflyttad skylt.. nu vill jag att det ska bli varmt och fint =)
 
Sådär. då har man tagit sig i kragen och tagit hem hojjen. Blev en kort tur på gatan då det spöregnade.. men så härlig den är.. och så sjukt mycke snyggare med low boy systemet och uppflyttad skylt.. nu vill jag att det ska bli varmt och fint =)

Vi vill se bilder ;)
 
Tjena grabbar, nu var jag tvungen att regga mig då jag följt denna tråd.

Jag tycker zards pipa till hojen är riktigt tuff

TRIUMPH-STREET-BASSO-3.jpg


Mer info om den finns här http://www.zardexhaust.it/ och här http://www.brabantmotors.nl/Accessoires/Street Triple 675.htm

Ni säger att triplen är billig att försäkra, dock inte för mig när jag har allt emot mig känns det som :huvet
under 25år och bor i zon 1 (sthlm) :gnissla

Men det är ju kul att man har något att se fram emot! :rolleyes:
 
Slänger upp 2 tyvärr usla bilder på hojjen.. ska ta några med systemkameran i helgen.
 

Bifogat

  • DSC006011.jpg
    DSC006011.jpg
    71.6 KB · Visningar: 382
  • DSC006022.jpg
    DSC006022.jpg
    77.1 KB · Visningar: 347
Några få bilder till :tummenupp
 

Bifogat

  • hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    110.7 KB · Visningar: 348
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    95.4 KB · Visningar: 237
  • hoj4.jpg
    hoj4.jpg
    101.2 KB · Visningar: 276
  • hoj5.jpg
    hoj5.jpg
    77.5 KB · Visningar: 202
Ser fint ut med lowboy

Men hur blir det med ljudvolymen? Jag vill kunna piska runt en storbana utan att byta system...

/Mattias
 
Men hur blir det med ljudvolymen? Jag vill kunna piska runt en storbana utan att byta system...

/Mattias

You can't have it all! Eller? Det finns ett low boy som är godkännt men ger nämnvärt inget mer än orginal. Snyggare kanske men what's the point!
Om du undviker nattliga körningar på bakhjulet i storstan lär risken för böter vara minimal..... so go for the real thing.... tänker själv sätta på Zard så fort våren kommer... .:tummenupp
 
You can't have it all! Eller? Det finns ett low boy som är godkännt men ger nämnvärt inget mer än orginal. Snyggare kanske men what's the point!
Om du undviker nattliga körningar på bakhjulet i storstan lär risken för böter vara minimal..... so go for the real thing.... tänker själv sätta på Zard så fort våren kommer... .:tummenupp


Problemet är inte ljudvolymen i trafik. Lite mer mulligt och djupt ljud har aldrig skadat en trepipa!

Probelemt är snarare det att jag tycker det är ruskigt nyttigt och samtidigt ruskigt kul att åka bana och då är inte ljudvolymen bara av godo.

Har hittat ett högdraget Arrow-system som tydligen ska finnas med insatser så att det blir gatlagligt, det borde betyda ban-OK med! En Zard eller en low-boy ser ju ännu mer clean ut, men Zard är väl det typ mest högljudda systemet, och det är inte kvantitet jag är ute efter utan kvalitet.

Någon som har ett förslag?

/Mattias
 
Last edited:
Problemet är inte ljudvolymen i trafik. Lite mer mulligt och djupt ljud har aldrig skadat en trepipa!

Probelemt är snarare det att jag tycker det är ruskigt nyttigt och samtidigt ruskigt kul att åka bana och då är inte ljudvolymen bara av godo.

Har hittat ett högdraget Arrow-system som tydligen ska finnas med insatser så att det blir gatlagligt, det borde betyda ban-OK med! En Zard eller en low-boy ser ju ännu mer clean ut, men Zard är väl det typ mest högljudda systemet, och det är inte kvantitet jag är ute efter utan kvalitet.

Någon som har ett förslag?

/Mattias


Solly missade det där med banan... stånkat fram på custom så det där med svänga runt på bana har inte varit på tapeten. Nu är jag med. Läste några reportage om bankörning och förstår problemet med ljudnivån... Inte sett nått mer på G än det som Triumph själva via Arrow kommer släppa inom kort.. . Men det lär komma mer så fort det rullar ut nya hojar ifrån fabriken.... Kanske inte vore så dumt att testa en bana :tungan
 
Rätt färg. Svart är ju klart snabbast!
Rätt blås.
Ingen flyscreen = rätt.
Snyggt rensad bak.

Du har ju min hoj Fragger!! :D

Har du LED baklampa oxå eller?

Har tyvärr ingen LED lampa på den.. känns som det kvittar. blir dockensitskuts sen i alla fall och en hugger..
 
Solly missade det där med banan... stånkat fram på custom så det där med svänga runt på bana har inte varit på tapeten. Nu är jag med. Läste några reportage om bankörning och förstår problemet med ljudnivån... Inte sett nått mer på G än det som Triumph själva via Arrow kommer släppa inom kort.. . Men det lär komma mer så fort det rullar ut nya hojar ifrån fabriken.... Kanske inte vore så dumt att testa en bana :tungan

Det där med bana är toppen, dubbelt upp. Snuskigt roligt att åka bana och väljer man en "organiserad" åkning ala SMC-kurs till att börja med så lär man sig väldigt mycket om både hojen och sig själv! Kan varmt rekommendera Kurv och Bromskurser samt deras Sporthojskurser. SKulle tro att de flesta banhyrarrangemang idag är rätt så organiserade men då var dte där med försäkringsfrågan. Sitter man på en St3 och dessutom försäkrat den i IF så åker man bara med Raceputtar i oförsäkrad grupp vilket förmodligen inte är att rekommendera om man inte provat på en hel del banåkning tidigare! På SMC-körningar gäller nog de flesta försäkringar och instruktörerna har en hel del utbildning.



/Mattias
 
Har tyvärr ingen LED lampa på den.. känns som det kvittar. blir dockensitskuts sen i alla fall och en hugger..

LED lampan kostar väl bara ett par hundra men ger en nice touch imo.

Det finns ingen möjlighet att ha kvar passagerar pinnarna med ett lowboy va?

det är jäkligt synd för då går tyvärr det bort från min lista. fick tjejen till att köpa hjälm m.m. i sommras, så att byta till en hoj utan skjuts möjlighet funkar inte för mig :huvet

då får det bli dubbla upptill av något annat slag. men den där youtube filmen med dubbla svarta Zard blås är jäkligt nice förstås, men lowboy är ju en favvo...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top