Triumph Street Triple-tråden

Svårt o säga vad som är bra.. jag har åkt motard i flera år så det här är min första landsvägshoj om man så säger. Ta och åk in till Triumph center/Motorbolaget i Linköping. deras demohoj har arrow m.m.. den går asgött..
Annars får du väl vänta några månader så kan du ju prova min =).
men den är sjukt lätt och smidig. väldigt bra vrid i den för att vara en rad 3a.
Väldigt lätt att wheela med. fast kanske har att göra med att man åkt motard på ett hjul i 3 år oxå =).

Här har du en ride by med Arrow systemet .
http://www.youtube.com/watch?v=9sBgbsCabQI

Joo jag var på deras test dag förr förra sommaren å provade en hel del bågar, Daytonan, Gsxr1000 samt nån krom släde men det var storebrorsan speed triplen som jag fastna mest för...får åka dit i sommar igen å testa street triplen c om den är lika skojig :D den är ju snyggare iaf
 
Äntligen en dag med lite torrt på vägen... Det blev några mil med hojen så nu börjar man närma sig rek. inkörda mil och friiiiii körning... .Det märks att bilisterna inte är vana med cyklar omkring sig.... blev några snabba stopp.. .Kan inte bestämma mig för vilket 3-1 system jag skall ha. Inte riktigt kompis med Arrow systemet.... nått som inte riktigt stämmer i utseendet...
 
Tjena Street 3-snubbar.
Tänkte höra om det är någon som av er som provat en GSR som jag har och kan ge lite jämförelsefakta med en Street 3? Är lite sugen på en Street nämligen.
Kan tänka mig att det är lite bättre mellanregister i Streeten, vilket jag gärna vill ha. Verkar vara en riktigt nice båge enligt de tester man läst och sett på videolänk.

Tack på förhand / Björn
 
Fundering Daytona VS Street

Hej alla street fans!
Någon som har testat både Street triplen och Daytonan på lite kurvigare vägar? Sitter i valet och kvalet då jag till största del skall ha den för nöjesåkning på bana? Har ni några synpunkter på vilken ni skulle välja om man inte skall ligga och piska i den snabba gruppen.

Tackar på förhand ! :)
 
Du kan ha bakpinnarna kvar även med low system.

Jo jag vet, men dels tror jag inte det inte så snyggt med pinnar kvar + lowboy. Dels kan jag tänka mig att passagerarens högerfot kan bli något varm precis ovanför burken. Fast med highpipes kanske rumpan/låren blir varma?

hmm... ja vi får se, men det lutar åt Zard iaf. Gillar dubbla highpipes, ser nice ut, speciellt svart på svart.

Men lowboy är oxå jäkligt tufft. :)
 
Hej alla street fans!
Någon som har testat både Street triplen och Daytonan på lite kurvigare vägar? Sitter i valet och kvalet då jag till största del skall ha den för nöjesåkning på bana? Har ni några synpunkter på vilken ni skulle välja om man inte skall ligga och piska i den snabba gruppen.

Tackar på förhand ! :)

Det är rätt stor skillnad faktiskt.
Jag klev rakt över från Daytonan när jag provkörde Street triplen.
Framförallt i fjädring men även lite granna vad gäller bromsar.
Jag tyckte streetan kändes väldigt mycket mjukare än Daytonan.

Men å andra sidan var Street så jäkla mycket roligare i stan.
Effektmässigt tyckte jag skillnaden var försumbar.

För de 27 tusen som skiljer i nypris finns ju utrymme för en hel del uppgraderingar. För att inte tala om försäkringen.

Kortsagt, som nybörjare kommer man förmodligen åka snabbare på en Street,
åtminstone på mindre banor/gocartbanor.
 
Det är rätt stor skillnad faktiskt.
Jag klev rakt över från Daytonan när jag provkörde Street triplen.
Framförallt i fjädring men även lite granna vad gäller bromsar.
Jag tyckte streetan kändes väldigt mycket mjukare än Daytonan.

Det var det jag var lite orolig för då jag provsatt street:en... Ja nu blev det inte lättare direkt :-)

Tack för svaret!
 
För de 27 tusen som skiljer i nypris finns ju utrymme för en hel del uppgraderingar. För att inte tala om försäkringen.



Håller med där! Men hur är det med försäkringen? IF brukar ju inte tycka om att man kör bana? Har ingen koll på vad andra försäkringsbolag har för premie på Street-en...

Men jag skulle nog valt Daytonan som ban-hoj framför Street Triplen. :va
När jag tänker efter lite, borde jag tycka så? :rodnar

Äh!:tungan Spelar roll då! Det var ju Daytonan jag provade först... Sen valde jag ju Street Triplen ändå!
 
Last edited:
...För de 27 tusen som skiljer i nypris finns ju utrymme för en hel del uppgraderingar...
Har tyvärr inte hunnit testa Str3:an ännu, men tydligen börjar en hel del Str3-ägare köpa begagnade daytona-bakdämpare för att komma åt justeringsmöjligheterna...

Seriös bansmiskning är nog Daytonans hemmaplan - men som en stads- och småvägshoj med några svängar per år på bana vore nog en Str3:a (ev med lämpliga moddar) inte fel:tummenupp

Edit - och visst funkar bling även på Str3: http://www.triumph675.net/forum/showpost.php?p=214207&postcount=1
 
Last edited:
Sådär.. 10 mil blev det i dag och nu har jag kört in hojjen. 10mil i lugnt tempo så nu ska den få börja gå ordentligt. var helt underbart i dag. nästan helt torra vägar och blåsten har lyckats blåsa bort den mesta av gruset. =)

nu är det bara 60 mil kvar tills första servicen.. fan så gott den går från 6k och uppåt =)
 
fan så gott den går från 6k och uppåt =)

Fragger, fan vad skönt det måste vara att får gasa på för fullt och inte behöva bry sig om att köra in den... vad tycker du om arrow systemet? Blev det stor skillnad jämfört med orginalburkarna?
 
Fragger, fan vad skönt det måste vara att får gasa på för fullt och inte behöva bry sig om att köra in den... vad tycker du om arrow systemet? Blev det stor skillnad jämfört med orginalburkarna?

Aldrig kört nån med orginalburkarna så kan inte svara på det tyvärr =)
 
Hej hå.. inga norrläningar i denna tråd... typ i närhten av ske-å?
är sugen som fan på att införskaffa en str3 men käns lite sisådär att beställa en när man inte en sett nån live :P närmsta Å-försäljare är 15 mil bort och dom värkar inta ha någon inne... :( skulle ju va ql att få kläma å känna lite på en om man ska beställa en..! men men.. tänkte man kanske skulle få nåra frågor besvarade..
är ganska kort ca 163 cm lång nån i typ min längd som har en..?
hur sitter ni på den.. långt till styret? når fötterna ner till marken :)

taksam för svar
 
det är en liten hoj så dina 163cm kommer funka jättebra. sadelhöjden är ju rätt lik daytona 675 så testa sitta på en sådan om du har tillfälle. dom är ju lite vanligare. styret är det inte långt till, blir ju lite motard sittställning nästan på denna tycker jag.

har förresten beställt Zard dubbla slip ons nu, 4v leverans bara.. bilder kommer efter montering.
 
Hej hå.. inga norrläningar i denna tråd... typ i närhten av ske-å?
är sugen som fan på att införskaffa en str3 men käns lite sisådär att beställa en när man inte en sett nån live :P närmsta Å-försäljare är 15 mil bort och dom värkar inta ha någon inne... :( skulle ju va ql att få kläma å känna lite på en om man ska beställa en..! men men.. tänkte man kanske skulle få nåra frågor besvarade..
är ganska kort ca 163 cm lång nån i typ min längd som har en..?
hur sitter ni på den.. långt till styret? når fötterna ner till marken :)

taksam för svar

Trams, jag beställde Daytonan i December -05 enbart på denna video. :D
[YOUTUBE-ID]vMYK_UyCvoE[/YOUTUBE-ID]


sadelhöjden är ju rätt lik daytona 675 så testa sitta på en sådan om du har tillfälle. dom är ju lite vanligare. styret är det inte långt till, blir ju lite motard sittställning nästan på denna tycker jag.

Nja, sadelhöjden är 825 mm, på D, och endast 800 mm, på Streetan.
Upplever knappt att de är släkt bakom styret.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top