Triumph Street Triple-tråden

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Norrköping
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
är ganska kort ca 163 cm lång nån i typ min längd som har en..?
hur sitter ni på den.. långt till styret? når fötterna ner till marken :)

taksam för svar

Jag är kortare än så och det har inte varit några problem för mig! Men det är nog en vanesak också, min förra hoj var någon cm högre.
Men framförallt är den smalare, ingen bullig tank eller sadel ivägen, och då tycker jag att man når bättre... Sen är ju körställningen mer upprätt också.

Daytonan är ju något högre, men jag blev positivt överraskad av att jag upplevde den som "liten" när jag provkörde den, inga problem att hantera den heller! Men sen var det ju en helt annan känsla eftersom den körställningen är mycket sportigare...

Nja, sadelhöjden är 825 mm, på D, och endast 800 mm, på Streetan.
Upplever knappt att de är släkt bakom styret.

Så jag håller med Trajja där.


De är ju så smala och lätta båda två! Båda kan helt klart rekomenderas för alla som vill ha en smidig "liten" hoj!:tummenupp
 
Last edited:

nikanor

buell kanske
Gick med
25 Oct 2007
Ort
skelleftehamn
Hoj
Buell xb12scg -09
tackar.. låter bra.. har kört en 929 firblade -00 en hel del och den får jag tåa för att nå ner på.. den är tror jag 81.5 så str är ju något lägre + att den säkert har smalare sadel.. :) är grymt sugen ska till en ÅF på ferdag så får se då om det blir en beställning :p dom verkar ju sälja som glass en varm sommardag...
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Tjena allihopa, jag satt och slösurfade på lite mc sajter och hittade den här artikeln på fastbikes.se
Jävligt pouplär streetan har blivit, det blir nog grymt svårt att få tag i en till sommaren om man inte har beställt sin ännu...

Tillgång & efterfrågan...


Kan man tjäna pengar på att köpa en ny hoj och köra den? Ja i Storbritannien har Triumph Street Triple-ägare faktiskt kunnat göra sig en hacka på sina hojar... Drömscenariot har blivit verklighet sedan modellen haussats blivit betydligt mer efterfrågad än väntat.

I Storbritannien kostar en ny Triumph Street Triple 5 349 pund, men Motorcyclenews rapporterar att begagnade cyklar sålts dyrare än så och rapporterar om ett fall där en vit cykel gått för 5 500 pund. Närmare 2 000 kronor mer.
- Det är i princip samma sak här i Sverige, det är långa väntetider och alla hojar är slutsålda, säger Krister Åkerblom på Triumph Motorcycles AB.

Länk till hela artikeln på mcn..

http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...phstreettripleownerscashinonsecondhandmarket/
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
Så, då var trajjan beställd, med leverans månadsskiftet maj/juni. Nån som har koll på hemsidor (gärna svenska) som kränger massa tillbehör?

Zard är för övrigt fina grejer, hoppas sidan sparkar igång strax...
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
priser kommer komma på siten inom kort och självklart så ordnar vi väl till något bra pris för ett gruppköp! :tummenupp


Är det lika billigt som arrow 3-1 typ 8k så kan jag byta till ett zard =).
Det är ju jäkligt läckert. tyvärr så fanns det inte ute när jag fick min hoj i höstas :tummenner
 

Frankster

Frankster!
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Åland!
Hoj
R1 -02
illa illa..

vafan ska man måsta vara utan hoj till sommaren bara för att de verkar va så svårt och få tag i denna? just tagit kort så man e ju lite sugen ^^
 

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
Verkar som att det var bra att man beställde sin vita st3 a i höstas! Den står hos Lingwalls i Gävle och väntar nu! fy fan vad skönt!! Undrar osså vicket system man ska ha på den! vill ha ut all sång ur trean men samtidigt inte sabba utssendet! hoppas nån kommer med ett underseat helsystem till den!! Björn
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
Tog en liten ful-tur på 20 min i lördags utan påställning/försäkring och kan bara säga VILKEN HOJ! Som den skar kurvorna ojojoj!! Kändes som jag körde en Gold Wing eller ett Badkar när jag hoppade på Suzukin efteråt heheh.

Försäkring och påställning klar till Fredag. Hoppas på fint väder i helgen :tummenupp

Fick avbeställa Zard :( till förmån för framflyttad påställning :yoparty så jag kan vara intresserad av gruppköp lite längre fram...
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Tog en liten ful-tur på 20 min i lördags utan påställning/försäkring och kan bara säga VILKEN HOJ! Som den skar kurvorna ojojoj!! Kändes som jag körde en Gold Wing eller ett Badkar när jag hoppade på Suzukin efteråt heheh.

Försäkring och påställning klar till Fredag. Hoppas på fint väder i helgen :tummenupp

Fick avbeställa Zard :( till förmån för framflyttad påställning :yoparty så jag kan vara intresserad av gruppköp lite längre fram...

Varit ute och åkt lite med min oxå till o från dec-nu, Går rätt ok. nu har den gått 20 mil.. drar gott upp till varvstopp. dock känns det att den är långt ifrån inkörd.. segar lite när man närmar sig maxvarv på 6an.. men blir väl bättre sen.
funderar på om man ska dreva om den lite så man får lite högre toppfart.. fast kanske blir för slött då ?

Nu är det ju inga problem att koppla up pden på 4an om det så är ju.
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Varit ute och åkt lite med min oxå till o från dec-nu, Går rätt ok. nu har den gått 20 mil.. drar gott upp till varvstopp. dock känns det att den är långt ifrån inkörd.. segar lite när man närmar sig maxvarv på 6an.. men blir väl bättre sen.
funderar på om man ska dreva om den lite så man får lite högre toppfart.. fast kanske blir för slött då ?

Nu är det ju inga problem att koppla up pden på 4an om det så är ju.

Daytonan "lossnade" markant vid 150 - 200 mil. Så det blir bara bättre.
Personligen skulle jag aldrig våga piska till varvstopp med inkörningsoljan.
Men det är ju din hoj, den överlever säkert det också.
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Daytonan "lossnade" markant vid 150 - 200 mil. Så det blir bara bättre.
Personligen skulle jag aldrig våga piska till varvstopp med inkörningsoljan.
Men det är ju din hoj, den överlever säkert det också.

Piskar inte så grymmt hårt.. bara ett fåtal gånger man varit däruppe och lekt.. försöker köra in lugnt.. ska piska den lite hårdare efter första servicen sen. Jo dom brukar ju släppa lite efter en 2-300 mil dom flesta hojjar. man brukar ju märka det ganska rejält som du säger.
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Sådär. då är man tillbaks efter en 13 mila tur på hojen.
Måste säga att den känns bättre och bättre hela tiden. Trodde jag skulle bli lite trött utav vinden men håller man sig bara under 160 så är det ju helt ok. Och jäklar så underbar den är när man får åka på höga varvtal på en liten kurvig väg..log hela trippen =) .
Ska visst bli 6-7 plusgrader i morgon oxå så är bara att åka på grabbar och tjejer. :tummenupp
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
Har ~25mil på mätaren nu men fått lite ont i halsen, det är ju inte riktigt hoj väder än hehe.

IXIL verkar ha en ny slimline slip on modell som är rätt så trevlig. Vem säljer IXIL i Skåne lr. Sverige?
http://www.youtube.com/watch?v=Wom2mAdDkaI
http://www.ixilsilencers.co.uk/T street 675.htm

En annan rolig sak, i fredags var jag på Triumph Center Skånes invigning. Jag var den enda som kört hoj dit. Men jag blev en attraktion med min striple. Alla kom ut o kolla både när jag kom och när jag skulle dra iväg heh. Många som var intresserade och frågade en massa. Trevligt.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
men kan ni inte sälja eran hoj så ja kan köpa!!
fan är ju slut överallt!!!! morr
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top