Triumph Street Triple-tråden

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
Riktigt snyggt. :tummenupp . Var köpte du dom ?. var det svårt att applicera dom ?. är grymmt sugen på ett par röda till min.. men först måste jag fixa ett depåstöd =)

Tack.

Kostade 200 på bikersneed.se. Tjejen satte på dom på ca. en halvtimme. Hon jobbar på ett måleri så hon brukar maska detajer med tejp för målning :tummenupp
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Tack.

Kostade 200 på bikersneed.se. Tjejen satte på dom på ca. en halvtimme. Hon jobbar på ett måleri så hon brukar maska detajer med tejp för målning :tummenupp

Ska ta och beställa ett par röda till hojjen. blir nog fint som snus. .Jobbar oxå på måleri =) . så ska nog gå bra då antar jag. hehe :tummenupp
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
why oh why skulle jag ta en tur idag? :näsblod

kom körandes i laglig hastiget mot en rondell vid turning torso, bromsar in, salt över allt, glider som på is rakt in i refugen, välter, rullar, glider. Höger sidan på hojen kass, ljuddämpare, fotpinne, fotbroms, motorkåpor, styret, hantag, styrvikt, men det värsta är tank och svingarm. Hål på mina nya kevlarjeans, sliten jacka, hjälm sönder. Jag klarade mig med en smäll på utsidan av låret, svullen och haltar lite.

mycket skit för lite salt på vägen. knappa 90 mil på mätaren. IF tar väl 6000 i självrisk. :mad:

ta det lungt därute folk!
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
why oh why skulle jag ta en tur idag? :näsblod

kom körandes i laglig hastiget mot en rondell vid turning torso, bromsar in, salt över allt, glider som på is rakt in i refugen, välter, rullar, glider. Höger sidan på hojen kass, ljuddämpare, fotpinne, fotbroms, motorkåpor, styret, hantag, styrvikt, men det värsta är tank och svingarm. Hål på mina nya kevlarjeans, sliten jacka, hjälm sönder. Jag klarade mig med en smäll på utsidan av låret, svullen och haltar lite.

mycket skit för lite salt på vägen. knappa 90 mil på mätaren. IF tar väl 6000 i självrisk. :mad:

ta det lungt därute folk!

Shit :gnissla Låter inte skoj men tur att du klarade dig så pass i alla fall :tummenupp Det värsta är väl att det kommer ta tid att få ihop hojen. Lär vara långa leveranstider även på reservdelar till vår hoj. Själv fick jag avboka recall service idag. Tordes inte åka med snön yrandes där ute! Får nog vänta nån vecka till som det ser ut just nu :va
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Glad att du klarade sig hyffsat nille^80!

Det är inte rätt väder att vara ute och köra just nu...
 

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
Hej alla!! Var o hämtade min nya st3 a idag! Undrar om det är nån här som vet var tippsensorn sitter på den?? Björn
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
why oh why skulle jag ta en tur idag? :näsblod

kom körandes i laglig hastiget mot en rondell vid turning torso, bromsar in, salt över allt, glider som på is rakt in i refugen, välter, rullar, glider. Höger sidan på hojen kass, ljuddämpare, fotpinne, fotbroms, motorkåpor, styret, hantag, styrvikt, men det värsta är tank och svingarm. Hål på mina nya kevlarjeans, sliten jacka, hjälm sönder. Jag klarade mig med en smäll på utsidan av låret, svullen och haltar lite.

mycket skit för lite salt på vägen. knappa 90 mil på mätaren. IF tar väl 6000 i självrisk. :mad:

ta det lungt därute folk!

Usch inte roligt, själv åkte jag in med min på service i onsdags. 1 hgrad varmt och lite snöande. men gick bra som ur var. Nu ska man bara hämta den oxå. hoppas på bättre väder på tis/ons så man slipper köra dom 3 milen hem i snigelfart =)
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Glad för din skulle att du klarade dig utan några större skador, synd ang. triplen bara... håller tummarna på att du ska kunna vara med på vårturen :tummenupp

why oh why skulle jag ta en tur idag? :näsblod

kom körandes i laglig hastiget mot en rondell vid turning torso, bromsar in, salt över allt, glider som på is rakt in i refugen, välter, rullar, glider. Höger sidan på hojen kass, ljuddämpare, fotpinne, fotbroms, motorkåpor, styret, hantag, styrvikt, men det värsta är tank och svingarm. Hål på mina nya kevlarjeans, sliten jacka, hjälm sönder. Jag klarade mig med en smäll på utsidan av låret, svullen och haltar lite.

mycket skit för lite salt på vägen. knappa 90 mil på mätaren. IF tar väl 6000 i självrisk. :mad:

ta det lungt därute folk!
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
alla delar beställdes i helgen redan så med lite tur så är den klar snabbt.

det var ju ändå dax för första service och shock recall byte, sen hade jag ett hål på avgas röret precis i 'Y'-et där det går från 1-2, så där låg en del till och väntade. så nu fick Mitonga lite mer att göra bara :tungan

så jag skall nog vara färdig till vårturen :tummenupp
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
alla delar beställdes i helgen redan så med lite tur så är den klar snabbt.

det var ju ändå dax för första service och shock recall byte, sen hade jag ett hål på avgas röret precis i 'Y'-et där det går från 1-2, så där låg en del till och väntade. så nu fick Mitonga lite mer att göra bara :tungan

så jag skall nog vara färdig till vårturen :tummenupp

Sådär. hämtade hem min från första servicen + bakrestötdämpar byte. Så nu bör man ju klara halva sommaren till nästa service.. fler än jag som mäktat med 100 mil i vinter ?.
Måste säga att den går bättre och bättre hela tiden. nu ska jag bara montera cross styre och raisers. :tummenupp

Sen gäller det ju bara att tvätta bort allt salt som blivit nu :(.
 

twix

Memory of Shoya Tomizawa
Gick med
20 Jul 2007
Ort
värnamo
Hoj
hojlös
har en fin bil på en förvisso en polares men snygg som fan:tummenupp ursäkta men de blev 2 bilder:va
 

Bifogat

  • 368.jpg
    368.jpg
    80.2 KB · Visningar: 200
  • 368.jpg
    368.jpg
    80.2 KB · Visningar: 146

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Sådär. hämtade hem min från första servicen + bakrestötdämpar byte. Så nu bör man ju klara halva sommaren till nästa service.. fler än jag som mäktat med 100 mil i vinter ?.
Måste säga att den går bättre och bättre hela tiden. nu ska jag bara montera cross styre och raisers. :tummenupp

Sen gäller det ju bara att tvätta bort allt salt som blivit nu :(.

Jorrå har 120 mil på mätaren nu.. .tyvärr inställd service recall pga snöfall men hoppas få till det nästa vecka. Åkte hoj till jobbet idag trots snö vid sidan av vägen och noll grader. Rackarns mycke grus på vägarna så man får ta det lungt.. .:gnissla Lite värme och ett ordentligt regn så skall det nog bli bra :tummenupp Triumph dag fre/lör i Lenna och hoppas på lite värme så man kan hojja dit! Tänkte dra en sväng med storebror och se om man gjorde rätt i att ta vår "lilla" hoj :D
 

AlexH85

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Street Triple -09
Får äntligen befogenheten att posta i denna thread, efter att ha lagt in en beställning på en svart snabb jävla street triple ;>

väntetiden är dock jäkligt lång, får vänta tills Augusti innan jag får rida pollen :näsblod

Har letat efter IXIL slipon, men har inte sett en enda jäkel i sverige som säljer skitet, någon som kanske vet något?

http://www.youtube.com/watch?v=Wom2mAdDkaI

Sen undrar jag om det är någon som har spanat in denna "flyscreen" ?
http://www.barracudamoto.it/elenco.aspx?IMG=1&CAT=55&LANG=EN

Ser nästan schystare ut än Triumphs egna, och billigare.
 

Tiger2

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
Triumph Street Triple 07
Får äntligen befogenheten att posta i denna thread, efter att ha lagt in en beställning på en svart snabb jävla street triple ;>

väntetiden är dock jäkligt lång, får vänta tills Augusti innan jag får rida pollen :näsblod

Har letat efter IXIL slipon, men har inte sett en enda jäkel i sverige som säljer skitet, någon som kanske vet något?

http://www.youtube.com/watch?v=Wom2mAdDkaI

Sen undrar jag om det är någon som har spanat in denna "flyscreen" ?
http://www.barracudamoto.it/elenco.aspx?IMG=1&CAT=55&LANG=EN

Ser nästan schystare ut än Triumphs egna, och billigare.

Köpte ett IXIL VXS från Br Special Tuning.Snabb lev och låter riktigt gött.
http://www.ixil.com/
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Första rundan

OO va gott!

Då var man o hämtade sin st3:a igår, hann inte med mer än 10 mil men det va goa mil.

Någon här som har bra koll på det där med inkörning, vet vad det står i instruktionerna men är det någon som har några erfarenheter?
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
härligt OF, grattis till en super hoj!

jag kör inte alls efter manualen utan efter:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

men vad som gäller i alla inkörning varianter är att låta den gå rejält varm innan du kör. och då snackar vi 4-5 minuter. eftersom vi har en så smidig värme indikator på instrumenten så går jag efter den och kör aldrig innan den är på 3 streck.

även efter den är inkörd skall man inte fuska med att värma före man kör.

lycka till och kör försiktigt!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top