Triumph Street Triple-tråden

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Hemma igen efter Mälaren runt och torkar upp :gnissla Inte en enda Street så långt ögat nådde. Skulle tippa på 90/10 för Plåt/Plast så kanske inte så konstigt.. . Såg i alla fall en hel cool Speed Triple. Såg ut som en tidig 2000:a i en häftig orange kulör, rensad till det minimala.. .:tummenupp . Verkar som vår motor inte tycker om att ligga på samma varvtal allt för länge... temp mätaren gick upp några ggr men med ändrat varvtal gick den ner på en gång... 500 mil nu och med orginal däcken som fungerade kalas i regnet... Inga tendenser till släpp som vissa verkar ha... .
 
Last edited:

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Såja då var det mig tur att låta hojen smaka asfalt. :huvet :huvet
Min kära triple gick i gatan i en rondell antagligen på grund av för kalla däck, jag klarade mig utan några värre märken. Hojen fick dock men för livet och får se om den klarar sig. Drygt som fan men håller tummarna på att allt löser sig snabbt :tummenupp


Fan fan fan fan.... :mad:
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Illa!! hoppas den går att fixa, är många som kör omkull i rondeller. gick det fort eller?
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Illa!! hoppas den går att fixa, är många som kör omkull i rondeller. gick det fort eller?

Nääh hade de bara gått fort så hade jag inte brytt mig, men jag körde fan max 40 men jag la hojen ner mer än den klarade för stunden :huvet jaja nu vet jag att man inte ska göra så iallafall...
Hade bara inte refugen varit där så hade puckarna nog räddat hojen, men givetvis skulle den studsa och ha sig...
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
usch va ruttet... hoppas allt löser sig fortare än snabbt!
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Vad snopet det måste ha varit. Tur att det inte blev värre.
Väntar fortfarande på min vita raket, någon fler som har en vit raket här nere i skåne förutom Sajkan?
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Är det någon som har koll på om det finns något universalfäste eller liknande som passar mätarhuset? jag ska nämligen bygga om lite där fram, och måste då flytta det till styret. vore synd att lägga denna eminenta mätare i en låda o köpa nytt. Får lägga ett inlägg i speed tråden också.
 

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
...inköp på gång!
Måste skriva av mig lite efter provkörningsrundan idag. Var hos Honda och provkörde en 600 Hornet som jag varit inställd på att köpa. Tyckte den var helt ok att köra, inga överraskningar. Sen åkte jag till Triumph och provkörde Street triplen... :skrämd Det var som natt och dag mellan dom hojarna. Triplen hade ett sånt enormt bottenvrid och grym gasrespons jämfört med horneten. Lättkörd och grymt snygg, speciellt den gröna. Hade bara ett enda stort leende under halvtimmen som jag körde :kär Sen hjälpte Arrow systemet en hel del också. Lät nästan som en GP-hoj när man drog på.

= Jag är helt såld (triplen hos handlaren med om jag får som jag vill :D )
 

The_Godfather

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 k9, Daytona 675 -07
Måste skriva av mig lite efter provkörningsrundan idag. Var hos Honda och provkörde en 600 Hornet som jag varit inställd på att köpa. Tyckte den var helt ok att köra, inga överraskningar. Sen åkte jag till Triumph och provkörde Street triplen... :skrämd Det var som natt och dag mellan dom hojarna. Triplen hade ett sånt enormt bottenvrid och grym gasrespons jämfört med horneten. Lättkörd och grymt snygg, speciellt den gröna. Hade bara ett enda stort leende under halvtimmen som jag körde :kär Sen hjälpte Arrow systemet en hel del också. Lät nästan som en GP-hoj när man drog på.

= Jag är helt såld (triplen hos handlaren med om jag får som jag vill :D )

Glömde du nämna att du straffade polaren genom att låta honom köra en CBF1000. Men Superduke R var kul. Håller med dig om ljudet lätt riktigt gött när du låg framför :tummenupp det är bara att handla..
 

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
...inköp på gång!
Glömde du nämna att du straffade polaren genom att låta honom köra en CBF1000. Men Superduke R var kul. Håller med dig om ljudet lätt riktigt gött när du låg framför :tummenupp det är bara att handla..

Hehe, synd att du fick offra dig hos Honda, men det tog vi igen hos Triumph :tummenupp
 

Keen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Street Triple -09
Tja, efter mycket om och men har även jag bestämt mig för att det blir en S triple även till mig efter sommaren :D:D:D

Har kikat en del på arrow zard men har inte riktigt besämmt mig, men så idag hittade jag dessa:
http://www.danddexhaust.com/news/2008/07/triumph_street.htm
Verkar riktigt vassa. Är det någon som har sett dom innan och vet någon återföräljare? Har inte hittat mer än ett nummer på D&Ds hemsida...

Ingen som har beställt eller provkört Street Triple R och kan säga om det är värda de 10 000 mer?
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Nääh hade de bara gått fort så hade jag inte brytt mig, men jag körde fan max 40 men jag la hojen ner mer än den klarade för stunden :huvet jaja nu vet jag att man inte ska göra så iallafall...
Hade bara inte refugen varit där så hade puckarna nog räddat hojen, men givetvis skulle den studsa och ha sig...

Vad är status? Första streeten till skroten eller.. .
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tja, efter mycket om och men har även jag bestämt mig för att det blir en S triple även till mig efter sommaren :D:D:D

Har kikat en del på arrow zard men har inte riktigt besämmt mig, men så idag hittade jag dessa:
http://www.danddexhaust.com/news/2008/07/triumph_street.htm
Verkar riktigt vassa. Är det någon som har sett dom innan och vet någon återföräljare? Har inte hittat mer än ett nummer på D&Ds hemsida...

Ingen som har beställt eller provkört Street Triple R och kan säga om det är värda de 10 000 mer?

jag har en street triple till salu.. och på väg till karlskrona nästa vecka...
http://www.blocket.se/vi/16700313.htm?ca=11_s
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Vad är status? Första streeten till skroten eller.. .

Vet inte riktigt än faktiskt, var ute på verkstaden i fredags och då verkade som att den kommer bli inlöst. Det är if som dröjer för skadorna ligger tydligen precis under/över gränsen för ej lagningsbar..

Men blir den inlöst så tror jag verkstaden köper upp hojen, så skroten hamnar den inte på iallafall :tummenupp men återkommer med ny info så fort jag vet..
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Nu vill jag inte ha den:) Tur det inte var en värre olycka i alla fall. Och hoppas det går bra med försäkringsbolaget.

Amen varför inte ;) den är ju som en gammal avdankad foto modell, man kan fortfarande se drag ifrån den tiden då hon var snygg... :D :D
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top