Triumph Street Triple-tråden

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Citerar ett gästboksinlägg från Dyksigge
"inte alls svårt, även jag som är kontorsråtta fixade det på 1 timme."
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Är det svårt att montera ett Mad Doctor kit själv?

Måste man dra nya kablar eller nåt sånt? Eller är det bara plug n' play?

:va
inga nya kablar , bara koppla ihop med orginalkablarna o sen skruva dit det hela. :)
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
jasså, var inte svårare än så. tack för svaren :tummenupp
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Hmm va ute å åkte i helgen tyvärr.. ett jävla regn.
Nån mer än jag som känt att den är rejält slirig när det är blött??

Iofs vet ja inte hur mkt roll det spelar att däcken inte gått mer än 120+ mil.. de ska ju rulla en bra bit innan optimalt fäste... Men som det var igår när jag skulle åka hem var extremt.. nästan varenda kurva ville bakdäcket sticka iväg... usch
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Hmm va ute å åkte i helgen tyvärr.. ett jävla regn.
Nån mer än jag som känt att den är rejält slirig när det är blött??

Iofs vet ja inte hur mkt roll det spelar att däcken inte gått mer än 120+ mil.. de ska ju rulla en bra bit innan optimalt fäste... Men som det var igår när jag skulle åka hem var extremt.. nästan varenda kurva ville bakdäcket sticka iväg... usch

Tyckte oxå min var lurig tills jag bytte till annat bakdäck.
120 mil innan man får bra fäste ?. .fan mitt bakdäck var slut efter 200 mil ungefär.. hehe.. iof kör jag mycke bakhjul osv.. men men ..
bara 3 månader kvar så har man haft street`n i ett år =)
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Jag läste det i ngn däckdiskussion när ja skulle köpa nya däck att det tar ett tag innan däcken blir bra..
För så obehagligt som de var igår var hiskeligt!

200 mil låter ju rätt extremt? inte en konstant bakhjulskörning borde väl slita så mkt :D hehe

Fick äntligen min striple igår :tummenupp
synd att det regnar bara, har inte hunnit rensa stjärten på den än men det kommer..


Vad är det för backspeglar? Dom va ju riktigt heta... mjau:rock :drool
 
Last edited:

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Någon som tänkt köra Mälaren Runt i helgen? Vore skoj med ett gäng Street Triples för att möta upp alla plåthojar :D
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Jag har inget planerat, så det kanske kan vara nåt. I'll let you know
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Jag läste det i ngn däckdiskussion när ja skulle köpa nya däck att det tar ett tag innan däcken blir bra..
För så obehagligt som de var igår var hiskeligt!

200 mil låter ju rätt extremt? inte en konstant bakhjulskörning borde väl slita så mkt :D hehe



Vad är det för backspeglar? Dom va ju riktigt heta... mjau:rock :drool

Finns ett par på Ebay
http://cgi.ebay.co.uk/Buell-XBS-12-9-Rizoma-Circuit-851-Billet-Mirrors_W0QQitemZ300248813426QQcmdZViewItem?hash=item300248813426&_trkparms=72%3A984|39%3A1|66%3A2|65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14.l1318
 

kirin

Alltid vilse
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Luleå
Hoj
2008 Triumph Street Triple 675, 2013 KTM Freeride 350, 2014 KTM 690 Enduro R
Håller med...

Hmm va ute å åkte i helgen tyvärr.. ett jävla regn.
Nån mer än jag som känt att den är rejält slirig när det är blött??

Iofs vet ja inte hur mkt roll det spelar att däcken inte gått mer än 120+ mil.. de ska ju rulla en bra bit innan optimalt fäste... Men som det var igår när jag skulle åka hem var extremt.. nästan varenda kurva ville bakdäcket sticka iväg... usch

Intressant! Trodde bara det var jag som hade fått för mig det. Kanske är den lite extra slirig trots allt om fler tycker det... :va
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Indikeringslampa för motorstyrsystemfel, någon annan som fått den lampan gul?

Min försvann efter 4-5 minuter sen...

Nåt som man borde kolla upp?
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Intressant! Trodde bara det var jag som hade fått för mig det. Kanske är den lite extra slirig trots allt om fler tycker det... :va

Har ett par sprillans däck som ligger... men ja tänker fan vänta så länge de går.. är ju snordyrt med däck!
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189653

Precis sådär kändes de när ja körde hem.. å från en annan tråd

"Sist men inte minst så vill jag kommentera bakdäcket (från fabrik). När det var nytt så var det snorhalt. Jag körde nog 50 mil innan jag vågade lägga ut hela vägen. Varje gång man ökade nedläggen så halkade det till lite. Nu är dock däcket inkört och inga tendenser till halk finns men glöm inte att ta den lugnt i början."
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Jag blev lite konfundersam när jag fick hem mina försäkringspapper idag, där står det street triple 2008 års modell. På mitt Triumph kvitto står det 2009 års modell. På reg-beviset står det ingen årsmodell alls? på mitt swedbanklån står det 08. HALLÅ? vad har jag för hoj? 2008 el 2009? var ju en 09 jag har betalat för.
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Jag blev lite konfundersam när jag fick hem mina försäkringspapper idag, där står det street triple 2008 års modell. På mitt Triumph kvitto står det 2009 års modell. På reg-beviset står det ingen årsmodell alls? på mitt swedbanklån står det 08. HALLÅ? vad har jag för hoj? 2008 el 2009? var ju en 09 jag har betalat för.

tillverkarens uppfattning om årsmodell och vägverkets uppfattning är inte alltid densamma. jag har tex en bil som är en 06a enligt vägverket men en 07a enligt bilföretaget och det är alla överens om att det är så , så det är ingen motsägelse dem emellan.... beror på tillverkningsdatum och även hur fordonet är märkt på typskylten.
 

Ztabil

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
Jag blev lite konfundersam när jag fick hem mina försäkringspapper idag, där står det street triple 2008 års modell. På mitt Triumph kvitto står det 2009 års modell. På reg-beviset står det ingen årsmodell alls? på mitt swedbanklån står det 08. HALLÅ? vad har jag för hoj? 2008 el 2009? var ju en 09 jag har betalat för.

Blev lika konfunderad själv när jag fick hem mina handlingar för en dryg månad sedan med -09 på kvittot och -08 på försäkringspapperna. Kollade upp det hela med Triumph Center (som var oberoende part i det här fallet) och fick detta svar:
Kolla registreringsbeviset - Fordonsidentitet och kaross - E identifieringsnummer. Där har du ett gäng bokstäver och siffror. Räkna till 7 siffror bakifrån - siffran som står där är hojens registrerade årsmodell. Vågar nästan lova att du hittar en 9:a :tummenupp
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Ahh fint. Hittade dessutom på triumphs registrerings papper, där det står Serie: SWEDEN - 2009MY
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top