Triumph Street Triple-tråden

Undrans hur den skulle göra sig med clipon? Det får nån annan än jag testa, min axel är inte kompatibel med framåtlutad körställning... :(

Har clipon på min 675R -13, ett måste om man kör bana.
Fick flytta lampa o instrument till framgaffeln, se mitt inlägg 2016-05-24.
Jag kan vända på cliponfästena så jag har ett lågt "banläge" och ett högre för gata.
 
Har clipon på min 675R -13, ett måste om man kör bana.
Fick flytta lampa o instrument till framgaffeln, se mitt inlägg 2016-05-24.
Jag kan vända på cliponfästena så jag har ett lågt "banläge" och ett högre för gata.

Gjorde samma manöver på min 675R -12. Fast med Paolo Tarozzi clipon, justerbara som attans men inte i höjd.

Flyttade konsol för instrument och lykta nedåt/framåt ca 5cm. med ett par plattjärn och litet skruv och mutter. Alla kablar och vajrar funkade utan att behöva bytas.

Att jag sen mestadels körde med ett fatbar med KTM-bend är en annan pilsner. Blev mycket gata med den hojen som handledare för övningskörande.

Har man en 675 och vill testa så tror jag att de flesta inte ångrar att ha möjligheten att snabbt byta. Det tar ju under 10 minuter att växla mellan styrtypena.
 
Igår blev premiären för 2020 avklarad, visserligen bara ärenden runt stan, men jag körde hoj (i ösregnet) iaf! :)

Hoppas vi slipper vinter i år här i söder - det verkar onekligen så. 7 plusgrader just nu och pissregn. I slutet på februari brukar några braiga dagar trilla in, det är inte så länge kvar nu till säsongen kan börja på riktigt!!
 
Igår blev premiären för 2020 avklarad, visserligen bara ärenden runt stan, men jag körde hoj (i ösregnet) iaf! :)

Hoppas vi slipper vinter i år här i söder - det verkar onekligen så. 7 plusgrader just nu och pissregn. I slutet på februari brukar några braiga dagar trilla in, det är inte så länge kvar nu till säsongen kan börja på riktigt!!

Man blir ju sugen. Men jag kör gärna bara på torrt väglag i värmen! ;)
Sen så har jag ju inget bakdäck heller..
 
3645 kr in alles för blåtandsmodul och installation. Jag kan nog tyvärr inte låta bli... :D
 
3645 kr in alles för blåtandsmodul och installation. Jag kan nog tyvärr inte låta bli... :D
Det är onekligen en rätt häftig summa. Nästan på gränsen till för dyrt. Men men, så länge mitt begär övervinner förnuftet.
Är det fortfarande april som gäller?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
 
Det är onekligen en rätt häftig summa. Nästan på gränsen till för dyrt. Men men, så länge mitt begär övervinner förnuftet.
Är det fortfarande april som gäller?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Min uppfattning är att modulen är släppt nu, den finns att beställa iallafall. Jag har sett en video på tuben med en kille i Kanada (tror jag) som körde sin Scrambler 1200 och fick den installerad nyligen, så jag tror den är tillgänglig pronto.

Ja det tar lite emot - jag har telefonen monterad på ett SP Connect-fäste, kopplad till mitt Cardo headset. Det fungerar helt suveränt. Den enda förbättringen med modulen blir ju att jag kan ha mobilen i fickan istället. Så frågan är om det är värt det. Samtidigt är jag tramsigt förtjust i sånt här, så det slutar förmodligen med att jag beställer ändå. Men jag tror jag ska vänta tills de första recensionerna på Youtube dykt upp och se vad folk tycker om det hela.

Egentligen det enda som jag tycker är kass så här på förhand utan att ha provat är att man inte verkar kunna rutta kurviga vägar osv i appen. Man kan välja bort motorväg, men då räknar Google Maps bara ut snabbaste vägen utan motorväg.
 
Servad och klar, nu hoppas vi våren kommer snabbt!
View attachment 452472

Passa på att foga klart golvet bara. ;) (Fast det kanske är såna där trädgårdsplattor man klickar ihop. Inte klinkers.)

Inget illa ment. Jag är grön av avund på ditt garage. Jag har inget själv. Snyggt, rent och prydligt har du det. Ser lika städat ut som logementet straxt innan fänriken sparkar upp dörren och vrålar -Jag visiterar!
 
Ja det är såna klickplattor från bergo :)
Fungerar kanon och lätt att byta plattor om man behöver :)



Skickat från min LG-H930 via Tapatalk
 
Har också Bergo i mitt garage, men den modellen med en massa hål. Totalt värdelöst när man tappar en träskruv som kilar sig fast med spetsen uppåt :gnissla
Annars är det faktiskt betydligt trevligare att gå på än betong eller klinkers, och ännu behagligare de gånger man behöver sätta sig på knä eller lägga sig under bilen.
 
Ja den modellen känner jag till.. Hade den i förra verkstan. Tappa man nåt var det surt...även om man råkade spilla nån vätska, då la det sig som en pöl under golvet.

Jag har börjat titta på lite alternativ till bakdämparen till min triple 2010, finns det några tips?
 
Ja den modellen känner jag till.. Hade den i förra verkstan. Tappa man nåt var det surt...även om man råkade spilla nån vätska, då la det sig som en pöl under golvet.

Jag har börjat titta på lite alternativ till bakdämparen till min triple 2010, finns det några tips?

Nu kanske jag svarar och du redan tänkt tanken. Men dämpare till en daytona(r)/triple R? Kanske är exakt likadan dämpare på daytonan? Jag har faktiskt dålig koll, så jag har inga belägg för att det skulle vara alternativ. Jag vill bara hjälpa till efter bästa förmåga.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top