Triumph Speed Triple-tråden.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag lär behöva göra min 2000-mil service i sommar i Stockholm.
Har fått in lite priser och ingen är under 6000:-

Har ni några tips på var jag kan kolla? Har kollat Triumph Länna och Gubbängen.
 

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Hägersten
Hoj
Speed Triple
Jag gör min service hos Örbymc och är nöjd med deras jobb. Kolla priserna där, garanterat billigare.
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Jag har bara dyra erfarenheter av ÖrbyMC, inge fel alls på arbetet men att betala över 7500 för byte av en stator som brunnit lite och motorolja.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Tog en kort premiärtur ikväll. Snacka om stadig/linjär kraftutveckling! Riktigt kul maskin
å köra! :tummenupp
bild 2.JPG
 

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2005,Triumph speed triple
Intressekoll.

Kommer snart lägga ut min svarta 05:a till försäljning...
Ingen fara på taket, blir till förmån för en -11, röd. :banana

Knappt 1800mil.
Superfint skick.
Tändstift, tändspolar, batteri och nya packboxar i framgaffeln, nya däck - Michelin Pilot 3. Byttes förra året.
I vinter byttes luftfilter (K&N) olja, oljefilter (K&N), bensinfilter. Monterade kraschpuckar.
Trihumps egen effektpipor på, original finns med. Övrig vid sidan om, ny gasvajer, flyscreen, broms och kopplingshandtag. Säker glömt en massa.

Finns i Solna. Pris ide. 55tkr.
PM vid intresse.

DSC00283.jpgDSC00302.jpgDSC00274.jpg
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Tog en kort premiärtur ikväll. Snacka om stadig/linjär kraftutveckling! Riktigt kul maskin
å köra! :tummenupp
View attachment 402642

Är det stor skillnad rent effektmässigt mot din förra cb1000r? Helt olika motorkaraktär förstås, tänkte vilken som känns vassast vid lite "inspirerad" körning =)

Har velat ha en cb1000r sen dom kom men det har alltid kommit andra hojar i vägen :) och jag har aldrig fått chansen att provköra en.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Är det stor skillnad rent effektmässigt mot din förra cb1000r? Helt olika motorkaraktär förstås, tänkte vilken som känns vassast vid lite "inspirerad" körning =)

Har velat ha en cb1000r sen dom kom men det har alltid kommit andra hojar i vägen :) och jag har aldrig fått chansen att provköra en.
.......................................................................................

Upplever att karaktären skiljer sig en del åt.
CB'n har ett rätt så ok bottenvrid men kommer sen fint upp i varv.
Speed'en känns lite som åt "twin hållet" dvs ett bra vrid i ett tidigt register men utan
någon större "punch" upp i varv, nästan lite elmotor över Speed'en. Tyvärr har jag inte hunnit prova Speed'en i form av snabbare/kurvig körning än men möjligt att CB'n där känns mer "levande"...
Jag gillade CB'n, riktigt fin och trevlig hoj att köra. Dock tyckte jag att hojen i sig
lite saknade karaktär - aningens blek trots att min nu var rejält påkostad med tillbehör m.m. Men jag tror att just karaktären, att den känns lite blek och på pappret lite mindre
effekt har gjort dem lite mindre åtråvärda än Superduke, Tuono, Speed triple etc...
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
U
Är det stor skillnad rent effektmässigt mot din förra cb1000r? Helt olika motorkaraktär förstås, tänkte vilken som känns vassast vid lite "inspirerad" körning =)

Har velat ha en cb1000r sen dom kom men det har alltid kommit andra hojar i vägen :) och jag har aldrig fått chansen att provköra en.

Jag provkörde en cb1000r innan jag slog till på Speed Triple. Honda har absolut inga fel, men den kändes nästan för perfekt, lite så som man vill ha en bekväm svenssonbil....

Provkör! :tummenupp
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Ni som kör med slipon, jag har en öppen "GP pipa" som satt på när jag köpte hojen.
Jag är osäker på om den är mappad för denna, den smäller riktigt mycket vid avslag om jag har dragit på lite. Och sprutar eld :yoparty:yoparty

Jag gillar när det smäller och sprutar eld, men ni som har mappat om era och har liknande rör, är det samma efter mappning?
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Ni som kör med slipon, jag har en öppen "GP pipa" som satt på när jag köpte hojen.
Jag är osäker på om den är mappad för denna, den smäller riktigt mycket vid avslag om jag har dragit på lite. Och sprutar eld :yoparty:yoparty

Jag gillar när det smäller och sprutar eld, men ni som har mappat om era och har liknande rör, är det samma efter mappning?

Har Mivv Soumo på min, smäller betydligt mer efter mappning än innan mapp.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jag har TOR-avgaset och mapen för det på min. Smäller och rapplar gör den på avslag. Har tydligen att göra med det där secondary air systemet att göra. Det bara är så.
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Min smällde i princip ingenting vid gas-avslag med Mivv pipan med DB-killer i.

Utan DB-killer vilket jag såklart kör med smäller det en hel del, spec vid avslag.
Men så länge det inte är skadligt så gör det inte mig någonting, det låter ju bara jävligt hårigt! :)
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Ok, vad bra då :tummenupp

Incognito, som du säger så smäller den inte med db-killer i, så det har väl något med att göra att bränslet bränns upp och sprutas ut, har man dn-killern i så kanske det sker i röret?

Min kompis som kör en Ducati Monster med öppna Termignoni-pipor (som låter otroligt mycket) blev riktigt avis på att det sprutar eld från mig när vi kör :yoparty

Jag bor i Södra Stockholm och kör i södra länken ganska mycket, där inne är det ju rätt mörkt, så när man drar på på 2ans växel och släpper, jäklar vad det smäller då :rock Kör några omturer där inne bara för att jag kan... :kär


Dags att liva upp den här tråden nu tycker jag!
 
Last edited:

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Ska beställa en Haynesmanual men är osäker på vilken som gäller för min 2010. Är det så enkelt att det är den som heter "2005-2013" eller är min magkänsla rätt när jag anar oråd och bör köpa en "2005-2009"?

Någon som VET?
 
Last edited:
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top