Triumph Speed Triple-tråden

SNÄLLA!! Hejsan alla. Igen! Nu är det min tur att tjata om krashpuckar till min 01a. Finns de inga svenska återförsäljare av dom till min hoj?? tacksamm för svar mvh
__________________
 
Lite svar ...

SNÄLLA!! Hejsan alla. Igen! Nu är det min tur att tjata om krashpuckar till min 01a. Finns de inga svenska återförsäljare av dom till min hoj?? tacksamm för svar mvh
__________________

Jag själv köper det mesta godis ifrån carpimoto i italien ( .com eller .it) kolla annars med en triumph center i svedala de har säkert något som passar. Grevens eller andra race affärer brukar kunna ta hem det man vill ha annars,
Inget bra svar men alltid något då jag som sagt tar mycket ifrån utlandet.
Hade´
 
Kollade precis på R&Gs puckar. De ser ut som ****. Skulle aldrig förnedra hojjen med ett par sådana. :)

Däremot är GSG riktigt snygga. Funderar på att köpa då de finns med svarteloxerat fäste som inte kommer sticka ut så mycket färgmässigt.

Någon i södra sverige (malmö) som är sugen på gruppköp? De har för övrigt grymma bellypans också. Dock så måste man lacka själv.

- Martin
 
Last edited:
Kollade precis på R&Gs puckar. De ser ut som ****. Skulle aldrig förnedra hojjen med ett par sådana. :)

Däremot är GSG riktigt snygga. Funderar på att köpa då de finns med svarteloxerat fäste som inte kommer sticka ut så mycket färgmässigt.

Oookej. Personligen ser jag nog snarare till funktion än till form när det gäller kraschpuckar.
 
Kollade precis på R&Gs puckar. De ser ut som ****. Skulle aldrig förnedra hojjen med ett par sådana. :)

Däremot är GSG riktigt snygga. Funderar på att köpa då de finns med svarteloxerat fäste som inte kommer sticka ut så mycket färgmässigt.

Någon i södra sverige (malmö) som är sugen på gruppköp? De har för övrigt grymma bellypans också. Dock så måste man lacka själv.

- Martin
Kolla in Rizoma det är godis för ögonen åxå..
Hade
 
Tja!!

Är det någon som haft problem att starta hojen (05 o senare)..
Det verkar vara nå knas med start knappen då det ibland inte händer ett skit på min hoj, man vill ju inte bli stående nån stans, vid nått tillfälle ficka ja hålla på o försöka i tio min innan den reagerade!?

Har hänt mig flera gånger. När man som jag kör mycket och i ur och skur så kommer det skit på kopplings och stödkontakternas mekanik. Det gör så att det rent mekaniskt kärvar.

Tvätt, 5-56, försiktigt med tryckluft (så man inte blåser in skiten i själva kontakten), torka av och sen på med 5-56 fixar det.

http://www.mitonga.se säljer R&G Racings kraschpuckar. Inga billiga puckar dock...

Jag köpte där. Dom gör sitt jobb :tummenupp så jag köpte nya där efter mitt test.

Jag valde mellan GSG, R&G och Shogun. Jag lutade hojen och mätte lite och sen valde jag R&G. Mitt test bekräftade att jag valde rätt. Lite lackskrap på generatorkåpan va det ända som hände.

Funkar även kanon att lägga upp benen på en stund undre längre utflykter så man får sträcka ut dom, 50+:yoparty
 
Last edited:


Tjena!

Hur löste du det med bulten på vänster sida enligt bild? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=224179&d=1203864929

Bulten jag fick med är för lång... (och korta av den går inte då gängorna inte räcker till). Köpte du en ny bult? Existerande motorbultar blir för korta.

Eftersom det är fingängat och att det bör vara vettig/rätt kvalitet så inte bulten går av så har jag lite huvudbry... :gnissla

Tips? Tackar! :tummenupp
 
Last edited:
Tjena!

Hur löste du det med bulten på vänster sida enligt bild? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=224179&d=1203864929

Bulten jag fick med är för lång... (och korta av den går inte då gängorna inte räcker till). Köpte du en ny bult? Existerande motorbultar blir för korta.

Eftersom det är fingängat och att det bör vara vettig/rätt kvalitet så inte bulten går av så har jag lite huvudbry... :gnissla

Tips? Tackar! :tummenupp


Det är inte så att du ska ha kvar aluminiumdistansen som sitter med standardbulten också?
Så är iaf fallet med R&G's puckar.
TPSen tycker inte om utifall man missar den distansen, det kan jag intyga. :gnissla

Rizomas puckar är värdelöst skräp, mest lämpat för korvkiosken, som kraschpuckar gör de ingen nytta iaf.

Som sTf_paPs skriver så finns det en bra anledning till att R&G's puckar är så långa som de är - de fungerar. Även detta kan jag intyga efter empiriska undersökningar.
 
Det är inte så att du ska ha kvar aluminiumdistansen som sitter med standardbulten också?
Så är iaf fallet med R&G's puckar.
TPSen tycker inte om utifall man missar den distansen, det kan jag intyga. :gnissla

Rizomas puckar är värdelöst skräp, mest lämpat för korvkiosken, som kraschpuckar gör de ingen nytta iaf.

Som sTf_paPs skriver så finns det en bra anledning till att R&G's puckar är så långa som de är - de fungerar. Även detta kan jag intyga efter empiriska undersökningar.

Tackar!

Noop, med distansen är bulten fortfarande lite drygt 10mm för lång. Kapar jag den så är det gränsfall att gängorna räcker till (vill inte gärna riskera gängorna i fästet).

TPSen, vad är det? Gissar att det är något som sitter bakom det högra fästet (märkte att det var trångt där och att bulten därmed inte får vara för lång).
 
Tjena!

Hur löste du det med bulten på vänster sida enligt bild? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=224179&d=1203864929

Bulten jag fick med är för lång... (och korta av den går inte då gängorna inte räcker till). Köpte du en ny bult? Existerande motorbultar blir för korta.

Eftersom det är fingängat och att det bör vara vettig/rätt kvalitet så inte bulten går av så har jag lite huvudbry... :gnissla

Tips? Tackar! :tummenupp

Hopp, ett steg framåt & två steg bakåt...

Steg framåt: Kapade bulten så mycket som gängorna tillät och justerande resterande längd med ett par brickor. Verkar sitta fint!

Två steg bakåt: Hade med mig en liten medhjälpare på 1,5 år. Han pillade lite på verktygen och var allmänt intresserad av att hjälpa till. Helt plötsligt utropar han med förvåning... oj!... samtidigt som en kort stunds klonkande och skramlade hörs från avgassystemet... han släppte ner en hylsa i ljuddämparen, en highpipe som sitter högt och den rullade vacker & ljudligt ända ner till kröken... :4skrika Blir till att skruva lite på avgassystemet snart! :gnissla Shit happens men puckarna sitter fint! :D
 
Nån som vill köpa ett par Pazzo-handtag för Speed Triple/Daytona 1997-2003?

Jag beställde nyligen ett par, men fick fel då min hoj är en 2004.

Det är korta modellen, svarta med silverreglage, som den längst ner till höger på denna bild.

PazzoLeversExpanded3.jpg
 
Nån som vill köpa ett par Pazzo-handtag för Speed Triple/Daytona 1997-2003?

Jag beställde nyligen ett par, men fick fel då min hoj är en 2004.

Det är korta modellen, svarta med silverreglage, som den längst ner till höger på denna bild.
Jag är intresserad. Har funderat på att skaffa mig ett par, iofs med guldfärgat reglage men jag är flexibel. :)

Edit: Jag har filurat lite på det där med årsmodellerna när jag tittat på Pazzos sida, hade förväntat mig att det skulle bryta mellan -04 och -05, inte mellan -03 och -04. Min är iaf en -03 uttagen och registrerad som -04.
 
Last edited:
Jag är intresserad. Har funderat på att skaffa mig ett par, iofs med guldfärgat reglage men jag är flexibel. :)

Edit: Jag har filurat lite på det där med årsmodellerna när jag tittat på Pazzos sida, hade förväntat mig att det skulle bryta mellan -04 och -05, inte mellan -03 och -04. Min är iaf en -03 uttagen och registrerad som -04.

Det var den missen jag gjorde också. Tog förgivet att det var felskrivet, o att de skiftade vid 05an. Men icke - tydligen bytte Triumph kopplingshandtag redan 2004. :confused:
Min är en -04 uttagen -05.

Kopplingshandtaget jag har är av modell T955, tydligen ska 04-07 ha T333.

Nypris är 1400:- inkl frakt från USA (i EU kostar de några hundringar extra).
Jag säljer mina för 1000:- inkl frakt inom sverige. PoK. PM om du är intresserad :)
 
Jag valde mellan GSG, R&G och Shogun. Jag lutade hojen och mätte lite och sen valde jag R&G. Mitt test bekräftade att jag valde rätt. Lite lackskrap på generatorkåpan va det ända som hände.

Någon som har praktisk erfarenhet av GSG puckarna?

Det hade varit tråkigt om det inte fungerar när det behövs. Ännu tråkigare är att jag isåfall måste ha de lååååånga R&G puckarna. *huuu*

- Martin
 
tog lös kopplingsvajern i höstas för att byta den men det blev aldrig gjort men tänkte göra det nu, men hur f*n ska jag dra den, har gått igenom alla möjliga väger men kommer fan inte på hur den ska dras runt styret. nån som har koll på det......Ev kan skicka med en liten bild...
 
Tjena!

Hur löste du det med bulten på vänster sida enligt bild? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=224179&d=1203864929

Bulten jag fick med är för lång... (och korta av den går inte då gängorna inte räcker till). Köpte du en ny bult? Existerande motorbultar blir för korta.

Eftersom det är fingängat och att det bör vara vettig/rätt kvalitet så inte bulten går av så har jag lite huvudbry... :gnissla

Tips? Tackar! :tummenupp

Jag har gängsnitt för den gängan :tummenupp
 
Jag har gängsnitt för den gängan :tummenupp

Bulten kommer med posten inom kort!! :D

Haha, nä, det får duga som det är med ett par extra brickor. Nice att ha gängsnitt tillgängligt, tyvärr har jag själv taskig tillgång till verktyg numera... :-(
 
Undertail

Någon som köpt en undertail till S3 06 och kan tipsa om ett bra ställe.
 
Back
Top