Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad brukar ni tvätta er hojar med för medel när ni bara ska tvätta valigt inte någon avfettning eller liknanade ?
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning.
En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på IIIr som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?
Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?
Mvh,
Petter
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning.
En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på IIIr som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?
Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?
Mvh,
Petter
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning.
En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på IIIr som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?
Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?
Mvh,
Petter
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning.
En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på IIIr som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?
Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?
Mvh,
Petter
Du kan inte lägga in Daytonans mapp på Speed Triplen, precis som du antyder så skiljer det en del rätt viktiga grejer i motorn (bland annat kammar, kolvar, vevstakar och cylinderfoder vilket tillåter Daytonans mycket högre varvstopp).
Sprint RS och Speed Triplen delar däremot mappar.
Vad som kan sägas rent generellt är att det bästa givetvis är att få en specialanpassad mappning för din hoj, gjord på bänk eller med trimning på landsväg/bana och bredbandslambda.
Det lite sämre, men inte direkt dåliga alternativet är att du hittar en färdig mapp från någon som modifierat sin hoj på samma sätt som du gjort.
http://www.t595.net/ är en bra startpunkt.
Ville bara visa min nya jacka för säsong 08a, inköpt i USA.
Tja!!
Är det någon som haft problem att starta hojen (05 o senare)...
Det verkar vara nå knas med start knappen då det ibland inte händer ett skit på min hoj, man vill ju inte bli stående nån stans, vid nått tillfälle ficka ja hålla på o försöka i tio min innan den reagerade!?
Grym jacka. Skydd i den antar jag?
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN
När världens största enduro... |
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan
Screenshot När Buell för... |
|
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |
![]() |
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats
Ända sedan INDIAN MOTORCYCL... |