Triumph Speed Triple-tråden

Vad brukar ni tvätta er hojar med för medel när ni bara ska tvätta valigt inte någon avfettning eller liknanade ?
 
Beställning från www.gsg-mototechnik.de

Tjenare

Pratade nyss med GSG mototechnik.

Helt fantastiskt vad en 2a i Tyska kan göra 16 år senare.

Hursom så lyckades jag få ur dem att det går att fixa lite grupprabatt om man beställer flera samtidigt.

Som ni säkert förstår så ligger jag i startgroparna för följande bling bling.

Sturz pads
4555440-T152-SH €117,00*2

De ska skicka bilder på den svarteloxerade varianten då den inte finns online

Motorschutz
120-110-40-T155
70-32-T155

Lite tveksam till dessa då de inte är så snygga.

Gabelfüsse 4 st (Gaffel)
Vorderrad 37-37-300 €39.50*2 (Fram)
Hinterrad 41-49-1 €39.50*2 (Bak)

Jag tänkte höra mig för om någon mer ville beställa. Man säkert dela upp frakten så att flera paket skickas till platser som är geografiskt nära beställarna. Tex att skånepågarna kan få ett paket och stockholmarna ett osv.

Några intressenter? PMa gärna så jag kan hålla koll.

Glad påsk!!

- Martin
 
Hämta hojen igår från servic också hade dom satt på mitt nya arrow 3-1 system fan vad gott det låter måste jag säga är som en dröm. Sen fick jag en ny generatorkåpa också =) var tvungen att starta hojen 2 gånger idag för att lysna fast det var sånt skit väder. Och snyggt blev det ju också =)
 
Last edited:
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning. :)

En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på III:or som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?

Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?

Mvh,
Petter
 
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning. :)

En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på III:or som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?

Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?

Mvh,
Petter

Hallå

Jag kör med 3-1 arrow system nu och vilket härligt ljud där är måste jag säga. gav ca 11k för mitt system med montering. Finns några bilder på mitt garage på det kommer fler när det blir bra väder.

Några sidor jag använder och som jag fått från andra här är:
http://www.carpimoto.it/
http://www.rg-racing.com/
http://www.jacklilley.com/
http://www.anmoparts.de/ ( köpte min end tail därifrån)
 
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning. :)

En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på III:or som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?

Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?

Mvh,
Petter


Jag har ett original effektblås på min 00:a. Det är kolfiber, låter riktigt skönt. Detta sitter ganska högt. Kommer dock att köpa ett mindre och kortare blås så att jag kan ta bort passagerarfotpinnarna.
Din öppnade trimpipa kan du nog inte få speciellt mycket för, kanske 500-1000kr.
 
Appropå slipons, är det någon som vet något billigt alternativ till en kort GP-pipa? Det behöver inte vara gjort specifikt för S3 02-04 som min är, utan universal fungerar. Jag kan modifiera efter behov.

Jag har sneglat på till exempel Mivv X-Cone, Chain Reaction Moto och Supertrapp. Av dessa ligger Supertrapp bäst prismässigt. Har dock börjat fundera på att bygga ett helt eget, men då blir det nog inte förens framåt hösten.
 
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning. :)

En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på III:or som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?

Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?

Mvh,
Petter

Kolla: www.thespeedtriple.com Bra sida med forum för Triple ägare.....
 
Tja alla glada s3ägare. Nu behöver jag lite hjälp av er. Har lite funderingar på att mappa om hojen . De ända jag har är kolfiber burken så vitt jag vet. De sägs att man kan få in daytonans kurva i s3an men då försvinner tydligen varvtals stoppet å de vill jag inte = / . Någon som har mappat vilka är fördelar å nackdelar? mvh oDDe
 
Du kan inte lägga in Daytonans mapp på Speed Triplen, precis som du antyder så skiljer det en del rätt viktiga grejer i motorn (bland annat kammar, kolvar, vevstakar och cylinderfoder vilket tillåter Daytonans mycket högre varvstopp).

Sprint RS och Speed Triplen delar däremot mappar.

Vad som kan sägas rent generellt är att det bästa givetvis är att få en specialanpassad mappning för din hoj, gjord på bänk eller med trimning på landsväg/bana och bredbandslambda.
Det lite sämre, men inte direkt dåliga alternativet är att du hittar en färdig mapp från någon som modifierat sin hoj på samma sätt som du gjort.

http://www.t595.net/ är en bra startpunkt.
 
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning. :)

En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på III:or som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?

Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?

Mvh,
Petter


ZARD ... hittar du på www.rucknrunracing.se
 
Tjena!

Skulle behöva lite tips på Kraschpuckar för triplen.

Har kollat lite på GSG Moto-techniks och R&G-racings puckar.

Nån som använder dessa?

Har för mig att jag läst tidigare i tråden att R&G inte skickar till Sverige?
 
Tack för ett mycket seriöst svar.. de va de jag kände på mig nämligen att det lät fel när jag fick höra detta. = ) tack

Du kan inte lägga in Daytonans mapp på Speed Triplen, precis som du antyder så skiljer det en del rätt viktiga grejer i motorn (bland annat kammar, kolvar, vevstakar och cylinderfoder vilket tillåter Daytonans mycket högre varvstopp).

Sprint RS och Speed Triplen delar däremot mappar.

Vad som kan sägas rent generellt är att det bästa givetvis är att få en specialanpassad mappning för din hoj, gjord på bänk eller med trimning på landsväg/bana och bredbandslambda.
Det lite sämre, men inte direkt dåliga alternativet är att du hittar en färdig mapp från någon som modifierat sin hoj på samma sätt som du gjort.

http://www.t595.net/ är en bra startpunkt.
 
Hejsan alla. Igen! Nu är det min tur att tjata om krashpuckar till min 01a. Finns de inga svenska återförsäljare av dom till min hoj?? tacksamm för svar mvh
 
Ny jacka för säsongen 08a

Ville bara visa min nya jacka för säsong 08a, inköpt i USA.:)
 

Bifogat

  • jackan1.GIF
    jackan1.GIF
    72.5 KB · Visningar: 91
Tja!!

Är det någon som haft problem att starta hojen (05 o senare)..
Det verkar vara nå knas med start knappen då det ibland inte händer ett skit på min hoj, man vill ju inte bli stående nån stans, vid nått tillfälle ficka ja hålla på o försöka i tio min innan den reagerade!?
 
Det finns lite folk som fått problem med oxid på kontaktytorna enligt vad jag förstått. Det ska kunna gå att rengöra, men har inte behövt försöka själv (än i a f)...

Tja!!

Är det någon som haft problem att starta hojen (05 o senare)...
Det verkar vara nå knas med start knappen då det ibland inte händer ett skit på min hoj, man vill ju inte bli stående nån stans, vid nått tillfälle ficka ja hålla på o försöka i tio min innan den reagerade!?
 
Last edited:
Back
Top