Triumph Speed Triple-tråden

Servicen på min -05a gick på 4500:- inkl oljebyte. Kändes som ett klart överpris:huvet

Tjena Vart gjorde du din service? ska köra 2000 mil service efter sommaren här :)

Förresten, lite sugen på Zard systemet och en Flyscreen, är tyskland billigast? skicka gärna på mej lite länkar på tysk postorder om ni sitter på några :D
 
Last edited:
Tjena Vart gjorde du din service? ska köra 2000 mil service efter sommaren här :)

Förresten, lite sugen på Zard systemet och en Flyscreen, är tyskland billigast? skicka gärna på mej lite länkar på tysk postorder om ni sitter på några :D

Gjorde min service på Motobikers i Borlänge, inte aktuellt för dej kanske...
Testa å leta på tyska Ebay efter Zardpipan, jag köpte den där för typ 450 euro.
Har en svart flyscreen passande 05-, lätt skrapad, till salu. Duger kanske som den är men skulle bli kanon efter en omlack. Den kan du få billigt, pm isf.
Har även en enkelkuts och en hugger (är den standard?) liggande.
 
Servicen på min -05a gick på 4500:- inkl oljebyte. Kändes som ett klart överpris:huvet

Min hamnade där någonstans oxå, vilket verkade vara normalpris när jag gjorde min för ca 1år sedan.. Men då kostade oljan skjortan, det kan man lätt byta själv.
 
Nå'n som kan det här med färgkoder? Skulle vilja ha färgkod för "jet black"...

Kikade lite snabbt på nätet efter färgkod till triumphs "jet black" och jag är :confused:

Triumph anger följande: JET BLACK IVC L2344 T3120300-PG (NAME, MANUFACTURER, CODE, TRIUMPH TOUCH UP PAINT PART #). Men L2344 är någon intern färgkod hos tillverkaren IVC.

Nå'n tillverkare (standox) anger följande: code : PG color : JET BLACK-MET. 0 0 270100. Men färgkod "PG" känner jag inte igen formatet på, brukar det inte vara lite siffror?

Förvirrad.

Hilfe bitte?


Dupont ref. J5783
 
Min hamnade där någonstans oxå, vilket verkade vara normalpris när jag gjorde min för ca 1år sedan.. Men då kostade oljan skjortan, det kan man lätt byta själv.

Dang, ok, bara att hosta upp :gnissla Å andra sidan är det ju inte så ofta man gör stora servicen!
 
Nå'n som kan det här med färgkoder? Skulle vilja ha färgkod för "jet black"...

Kikade lite snabbt på nätet efter färgkod till triumphs "jet black" och jag är :confused:

Triumph anger följande: JET BLACK IVC L2344 T3120300-PG (NAME, MANUFACTURER, CODE, TRIUMPH TOUCH UP PAINT PART #). Men L2344 är någon intern färgkod hos tillverkaren IVC.

Nå'n tillverkare (standox) anger följande: code : PG color : JET BLACK-MET. 0 0 270100. Men färgkod "PG" känner jag inte igen formatet på, brukar det inte vara lite siffror?

Förvirrad.

Hilfe bitte?


Beställde en skvätt Jet Black idag hos den lokale färghandeln, färg koden heter PG, du behöver inte veta nått mer, säg bara att det är till en Triumph
färgen heter Jet black ock koden är PG.
 
Dupont ref. J5783

Topp, många tack! :tummenupp

Beställde en skvätt Jet Black idag hos den lokale färghandeln, färg koden heter PG, du behöver inte veta nått mer, säg bara att det är till en Triumph
färgen heter Jet black ock koden är PG.

Topp, många tack! :tummenupp

Då tar jag med mig färgkoderna till färghandlar'n så ska det nog lösa sig! En liten belly pan ska lackas... :)
 
Nu har jag snart fått bort allt krom och AL på motorn. Hälstöden skall guldanodiseras.

Orginal.JPGsnart bara svart.jpg

Före Efter

Suck, har inte fått mitt guld fatbar ännu.
 
Last edited:
Ni som har R&G krashpuckar, hur långa är de?
Jag undrar nämligen hur de hjälper om man har bytt till bredare styre...
 
Så här ser det ut när man ser hela hojen. Hälstöden photoshoppade till guld och massa returplast balar bortphotoshoppade.

Snett_framifrån.jpg

Till svinginfästningen tänker jag svarva ett par AL lock med O-ring som jag lackar halvmatt svart.

Jag skulle vilja lacka broms och växelspak men misstänker att det kan se taskigt ut efter en del användande. Anodiseraren jag talat med säger att det det kan bli flammigt om man anoidiserar gjutna AL grejer annars hade jag gjort det.

Fotpinnar kan man köpa både i svart och guld undrar vilket som blir snyggast ?
 
Så här ser det ut när man ser hela hojen. Hälstöden photoshoppade till guld och massa returplast balar bortphotoshoppade.

View attachment 191041

Till svinginfästningen tänker jag svarva ett par AL lock med O-ring som jag lackar halvmatt svart.

Jag skulle vilja lacka broms och växelspak men misstänker att det kan se taskigt ut efter en del användande. Anodiseraren jag talat med säger att det det kan bli flammigt om man anoidiserar gjutna AL grejer annars hade jag gjort det.

Fotpinnar kan man köpa både i svart och guld undrar vilket som blir snyggast ?



Är själv sugen på dessa: http://www.alienmoto.se/sv/dept_294.html med omvänd växling! kan det va nått?
 
Ni som har R&G krashpuckar, hur långa är de?
Jag undrar nämligen hur de hjälper om man har bytt till bredare styre...

Hur mycket bredare är ditt styre? Går styrstoppen av är det ju bra om dom sitter där i vilket fall.

Så här ser det ut när man ser hela hojen. Hälstöden photoshoppade till guld och massa returplast balar bortphotoshoppade.

View attachment 191041

Till svinginfästningen tänker jag svarva ett par AL lock med O-ring som jag lackar halvmatt svart.

Jag skulle vilja lacka broms och växelspak men misstänker att det kan se taskigt ut efter en del användande. Anodiseraren jag talat med säger att det det kan bli flammigt om man anoidiserar gjutna AL grejer annars hade jag gjort det.

Fotpinnar kan man köpa både i svart och guld undrar vilket som blir snyggast ?


Ser bra ut :tummenupp Men byt backspeglarna :näsblod

Styrändsspeglar funkar bättre är orginal.
 
Last edited:
Service i skåne?

Vart brukar ni göra er service i skåne, gärna runt Malmö/Lund? Lilla tripplen behöver få sin 1års-service så har ni tips på bra ställen så vore det toppen! :tummenupp
 
Är det någon som vet ?

Vid A är det bara pluggar/lock eller håller dom fast något ?

Vid B är detta bara en plugg/ett lock ?

Fråga.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top