Triumph Speed Triple-tråden

Grenrör Triple/Daytona

Nån som vet om grenröret från Daytona -01 passar till en triple -01
 
Det kom ett paket idag. :)

Pro-Boolt.jpg

Ett steg mot att få bort allt krom och Al på hojen.
 
Svarta i AL och dom är monterade men jag måste komplettera med några till på själva hojen. Motorn blev mycket snyggare utan kromade skruvar. Nästa vecka skall mitt "guld" styre anlända.
 
Hej

Då jag har fått leveransproblem på den cykeln jag hade tänkt köpa (en ny Kawa Z750 -07) måste jag eventuellt kolla på alternativ. Hursom, har kollat lite på SpeedTriplar från -05 och framåt. Till mina frågor:

- Vad bör man kolla på, vad brukar vara slitet vid hård körning?
- Då jag är nybörjare, är hojen för mig "too hot to handle?"
- Är ca 80,000:- ett bra pris för en 05:a?
- Andra bra tips och råd?

Tacksam för svar

/Magnus
 
Hej
- Vad bör man kolla på, vad brukar vara slitet vid hård körning?
- Då jag är nybörjare, är hojen för mig "too hot to handle?"
- Är ca 80,000:- ett bra pris för en 05:a?
- Andra bra tips och råd?

80k+ är ungefär vad dom verkar kosta om man kollar runt lite. Har sätt
under 80K men dom går fort.

Handbromsen kan var lite svampig men kan fixas med luftning.
Gaffelben läckage (slangning) gäller väl alla hojar. S3 slangar gärna.

Bra balans, smidig, botten drag = lättkörd.
Det är du som förare som avgör hur du vill använda effekten.

Krashpuckar till S3 -06

Jag skulle vilja ha i svart delrin/nylon typ shogun extreem (kanske lite mindre)

Några tips ?
Vad har ni ?
 
Last edited:
Ska med största sannolikhet inhandla en S3 i slutet av veckan men jag skulle vilja veta vad 600 mila servicen kostar och vad som ska åtgärdas vid denna.
Tack på förhand!

/Jeppe
 
Ska med största sannolikhet inhandla en S3 i slutet av veckan men jag skulle vilja veta vad 600 mila servicen kostar och vad som ska åtgärdas vid denna.
Tack på förhand!

/Jeppe


Betalade 1200:- för min.
Mest olje/filterbyte samt smörjning och så kollar de allt sitter där det ska.


Edit: 600 mila? Intervallerna är 100, 1000, 2000, 3000 osv..
 
Last edited:
Jag kommer snart att göra 2000 milarn´ och då kommer ventiljustering. Är det någon som har gjort det på en 05:a å framåt så man kan få en ide´om vad det kostar?
Hade´
 
Jag kommer snart att göra 2000 milarn´ och då kommer ventiljustering. Är det någon som har gjort det på en 05:a å framåt så man kan få en ide´om vad det kostar?
Hade´

Kan ju inte skilja speciellt mycket på servicepunkterna mot den -03 jag hade. Jag betalade 1800:- på Lingvalls i Gävle, då böt jag oljan själv innan.
 
Kan ju inte skilja speciellt mycket på servicepunkterna mot den -03 jag hade. Jag betalade 1800:- på Lingvalls i Gävle, då böt jag oljan själv innan.

Det verkar vara ett alldeles lysande pris, var det verkligen den "stora" 2000-mila? har själv inte fått något pris under 3000 kr ex oljebyte (Stockholm-Uppsala-regionen), men jag ska definitivt slå Lingvalls en signal om hundra mil då det är dags!
 
2903312 Betalade 1200:- för min.
Mest olje/filterbyte samt smörjning och så kollar de allt sitter där det ska.


Edit: 600 mila? Intervallerna är 100, 1000, 2000, 3000 osv..
Hej!
Tack för svaret! :tummenupp
Det verkar som att säljaren själv inte riktigt har koll på intervallerna! :)
 
Jag kommer snart att göra 2000 milarn´ och då kommer ventiljustering. Är det någon som har gjort det på en 05:a å framåt så man kan få en ide´om vad det kostar?
Hade´


Servicen på min -05a gick på 4500:- inkl oljebyte. Kändes som ett klart överpris:huvet
 
Färgkod "Jet Black"

Nå'n som kan det här med färgkoder? Skulle vilja ha färgkod för "jet black"...

Kikade lite snabbt på nätet efter färgkod till triumphs "jet black" och jag är :confused:

Triumph anger följande: JET BLACK IVC L2344 T3120300-PG (NAME, MANUFACTURER, CODE, TRIUMPH TOUCH UP PAINT PART #). Men L2344 är någon intern färgkod hos tillverkaren IVC.

Nå'n tillverkare (standox) anger följande: code : PG color : JET BLACK-MET. 0 0 270100. Men färgkod "PG" känner jag inte igen formatet på, brukar det inte vara lite siffror?

Förvirrad.

Hilfe bitte?
 
Tänkte att jag måste passa på att fråga om det är något speciellt man ska tänka på när det gäller S3:orna. Är som sagt spekulant på en 03:a och så vitt jag har förstått det så är det inte många fel på cyklarna förutom vatten vid stiften?!
 
Tänkte att jag måste passa på att fråga om det är något speciellt man ska tänka på när det gäller S3:orna. Är som sagt spekulant på en 03:a och så vitt jag har förstått det så är det inte många fel på cyklarna förutom vatten vid stiften?!


Det är iaf det enda problem jag råkat ut för.
Sen kan det ju vara intressant att veta om mappningen för insprutet uppdaterats vid service. Triumph har släppt ungefär en ny varje år.
Går att göra själv mha TuneBoy, annars gör verkstad det.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top