Triumph Speed Triple-tråden.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Hur tar man enklast bort den. Om man nu skulle vilja. Ska kolla hur det låter när jag satt på Zard pipan först.

Finns lite olika varianter, vissa mer invecklade än andra.
Har ju aldrig gjort det själv, men så här skriver en användare på thespeedtriple.com:

Sharpy skrev:
If you want to remove the SAI but don't felling like buying or making the block of plates yourself, I found and cheap and easy solution.

I removed the entire SAI system (inclusing plates that mount to cylinder head). Took one of the plates to the nearest auto parts store and picked up some vacuum caps to fit over intake hole on the cylinder head plates. They were a little long, but a pair a scissors took care of that. I used a little sealent for added insurance against air leaks. Then reinstalled the plates on cylinder head.

They didn't have a vacuum cap in stock to fit the airbox outlet to the SAI so I used a M8x40mm bolt & nut, with a washer and sealent at each end.

Finally, put some black electrical tape over the electrical connection to the solenoid and tied it out of the way.

Finns massor med info, Googla eller sök på thespeedtriple.com alternativt triumphrat.net.
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
letar efter backspegel till min triple nån som har nåt tips?
klämma runt styret eller barends mirror letar jag efter.

sen en fråga om kraschpuckar slår man inte knäna i dom tycker dom sitter så nära knäna på de bilder ja sett.
 

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Någon som har en svart 05a och framåt till salu? Svart ska den vara och i gott skick.
 

Painriche

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Götet
Hoj
Triumph Daytona 675
Då var man medlem i denna klubben då :tummenupp

Var uppe i stockholm på lördag o hämtade henne på Triumph center söder.
Idag har jag tillbringat hela dagen på hojen och jag kan inte bli mer nöjd :)

VAH! En till göteborgare som skaffat sin Triple där! Dom tyckte jag var as konstig som åkte ända från GBG för att hämta den när jag var å hämta min.

Anywayz...Grattis till köpet! Kör "försiktigt".
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hur ställer man in växelindikatorn? Nu vill den att jag ska växla vid 3700 :rolleyes:

VAH! En till göteborgare som skaffat sin Triple där! Dom tyckte jag var as konstig som åkte ända från GBG för att hämta den när jag var å hämta min.

Anywayz...Grattis till köpet! Kör "försiktigt".

Köpte du också din från Triumph Söder?
Han nämde att detta var den andra triplen som gick till Göteborg :)
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
letar efter backspegel till min triple nån som har nåt tips?
klämma runt styret eller barends mirror letar jag efter.

sen en fråga om kraschpuckar slår man inte knäna i dom tycker dom sitter så nära knäna på de bilder ja sett.

Spegel som jag tipsat om tidigare: 84

Kraschpuckar nära knäna... har precis monterat och dom sitter väldigt nära. Får se om jag behåller dom mittmonterade efter att ha kört lite mer aktivt. Smaken är som baken, många i denna tråd verkar inte ha några problem alls. (Jag är själv inte speciellt lång, 182cm, men knäna går emot ofta så som det är just nu...)
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Tjenna! är ny här och ska ta körkort inom kort!

men sitter med beslutsångest över öronen.

finns en Triple till salu, men undrar hur den är som första hoj
och hur funkar den i högre hastigheter? jobbigt med luftmotstånd osv?
har tävlat i motocross en hel del så cyckelvanan finns

hittade en billig triple på blocket men fanns väldigt mycket skador på den
http://gyfflo.com/~jezqio/annons/

va tror ni om det?

är det nej nej på den eller funkar den?

Mvh Alekto
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Tjenna! är ny här och ska ta körkort inom kort!

men sitter med beslutsångest över öronen.

finns en Triple till salu, men undrar hur den är som första hoj
och hur funkar den i högre hastigheter? jobbigt med luftmotstånd osv?
har tävlat i motocross en hel del så cyckelvanan finns

hittade en billig triple på blocket men fanns väldigt mycket skador på den
http://gyfflo.com/~jezqio/annons/

va tror ni om det?

är det nej nej på den eller funkar den?

Mvh Alekto

Som första hoj är den helt OK, det är många här som har den som första hoj och blåsten vänjer man sig vid...
Speedyn såg lite krashad ut så det är nog viktigt att kolla att allt är rakt och inga sprickor och så. Annars går det nog att göra ett bra pris om du kan ha den lite repig
Hade´
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hur tar man enklast bort den. Om man nu skulle vilja. Ska kolla hur det låter när jag satt på Zard pipan först.

Det är lätt fixat! Öppna luftburken och dra loss slangen längst fram på luftburken. Sen tar du en bult som passar på längden och skaffar två brickor och två gummibrickor som sluter tätt. (biltema förslagsvis).
Var noga med att muttern och bulten inte är för stora i diameter då munstycket som går ner till SAI:en skall fästas utanpå alltihopa. Jag har lite bilder på hur jag gjorde min. Jag toppade med lite silvertejp för att vara säker på att allt skulle stanna helt slutet.
Photo-0298.jpg


Bult med mutter och brickor.

Photo-0299.jpg


Färdigt med lite silvertejp utanpå.

Undrar du mer så fråga!:)

Tänk på att byta till en mapp utan SAI annars kommer check engine light att lysa hela tiden.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
JEFLA SKIIIT!!

I tre veckor har ja väntat på lite grejer ja beställde från usa (brittish customs) och idag kom dom äntligen, 593$ kostade d med frakt ca 3500 sek..

När ja ska hämta grejerna på postens utlämnings ställe frågar killen om ja vill betala med kontanter lr kort!? VA?? ja har ju redan betalat svarar jag!?
Då visar det sig att det står i finstil att tullen ska ha tullavgift o moms på 992kr...

Va fan e det för mening med o köpa från staterna om det kostar så där jävla mycket o ta in grejerna?? vilka jävla tjuvar!!

Men d är inte allt, jag köpte pazzo grepp i guld eftersom ja har guld styre, kan ju bli najs tänkte jag, jätte najs =( dom va betydligt mörkare guld än styret så jag gillade det inte alls :zpy ...

TILL SALU Pazzo grepp iguld, oanvända o passar speed triple 05 o framåt, kanske även till fler, finns lite nr man kan kolla med...

Nä inte samma guld (det konstaterade ju Mascoot redan BC) men om man inte hänger med Ernst eller Fab Five så bryr man sig inte i mer än ca 5 sekunder.

Seså montera nu dina Pazzos och njut av hur mycket bättre reglagen känns :yoparty istället för att gnälla som en fruktgubbe med PMS

Hur ställer man in växelindikatorn? Nu vill den att jag ska växla vid 3700 :rolleyes:



Köpte du också din från Triumph Söder?
Han nämde att detta var den andra triplen som gick till Göteborg :)

When everything else fails, read manual !

Jag vet att det tar emot men .......
 
Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
JEFLA SKIIIT!!

I tre veckor har ja väntat på lite grejer ja beställde från usa (brittish customs) och idag kom dom äntligen, 593$ kostade d med frakt ca 3500 sek..

När ja ska hämta grejerna på postens utlämnings ställe frågar killen om ja vill betala med kontanter lr kort!? VA?? ja har ju redan betalat svarar jag!?
Då visar det sig att det står i finstil att tullen ska ha tullavgift o moms på 992kr...

Va fan e det för mening med o köpa från staterna om det kostar så där jävla mycket o ta in grejerna?? vilka jävla tjuvar!!

Men d är inte allt, jag köpte pazzo grepp i guld eftersom ja har guld styre, kan ju bli najs tänkte jag, jätte najs =( dom va betydligt mörkare guld än styret så jag gillade det inte alls :zpy ...

TILL SALU Pazzo grepp iguld, oanvända o passar speed triple 05 o framåt, kanske även till fler, finns lite nr man kan kolla med...

Fan sa deppigt! for 992KR hade jag som bor ca 30 min fran Brittish Custom kunnat aka dit, handlat dina prylar och sedan skickat dom som gava till dig.

Iofs latt arr vara efterklok!:huvet
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Till helgen blir det nog att åka och tilla på en triple!
dock inte den jag länkade till över,
killar lite i fingrarna som jag skriver =)

är det nått speciellt man ska tänkta på ( är en -01 för övrigt)
ev brister som man ska kolla noga på?

Mvh Alekto
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Nä inte samma guld (det konstaterade ju Mascoot redan BC) men om man inte hänger med Ernst eller Fab Five så bryr man sig inte i mer än ca 5 sekunder.

Seså montera nu dina Pazzos och njut av hur mycket bättre reglagen känns :yoparty istället för att gnälla som en fruktgubbe med PMS



When everything else fails, read manual !

Jag vet att det tar emot men .......

Ernst o fab five:lol..

Kanske man kan anodisera om dom:confused:

Fan sa deppigt! for 992KR hade jag som bor ca 30 min fran Brittish Custom kunnat aka dit, handlat dina prylar och sedan skickat dom som gava till dig.

Iofs latt arr vara efterklok!:huvet

Jaa va fan:näsblod

Det hade ju vart perfektamundo..

Kollar me dej nästa g:tummenupp

Ernst...!!:D :D
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ernst o fab five:lol..

Kanske man kan anodisera om dom...............


Är det hela i Guld ? - Dom går att montera isär och så finns det en som kan anodisera till en billig peng om man inte har allför bråttom, kastar med grejerna när han kör annat med samma färg.

Till helgen blir det nog att åka och tilla på en triple!
dock inte den jag länkade till över,
killar lite i fingrarna som jag skriver =)

är det nått speciellt man ska tänkta på ( är en -01 för övrigt)
ev brister som man ska kolla noga på?

Mvh Alekto

Kolla tändstift och tändstiftsbrunnar. Dom är inte dränerade så det kan se lite djävligt ut där om det inte är kollat på länge.

Kolla bakhjulslager och packboxarna i framgaffeln (den direkt uppmuntrar till bakhjulsbus)

I övrigt samma som för andra hojar.
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Fan sa deppigt! for 992KR hade jag som bor ca 30 min fran Brittish Custom kunnat aka dit, handlat dina prylar och sedan skickat dom som gava till dig.

Iofs latt arr vara efterklok!:huvet

Jag väntar fortfarande på en mumietråd :D Har du fått några seriösa bud ännu ?
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Opps va Triple trådarna börjar bli långa. Vet att jag följde lite tuneboy snack i nån triple tråd. Tänkte om någon kanske nån kan pm:a mig en länk eller nått på en bra bränslemapp till 955:a triple. Eller ä det bara att börja från början igen?
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top