Triumph Daytona 675-tråden!

Här får ni se hur en trajja ser ut bakifrån på Gelleråsen när vi hade lite kul där höstas:banana

 
Jäklar vilken snygg röv!!!! Och vilka tidiga inbromsningar..... Men för att vara första körningen med Öhlins prylarna får man ju vara nöjd ändå :-) Men nästa år får du se upp bästa herr Klotgren!

Även fast jag heter Björn så kommer jag inte att ligga i ide:) Här skall fixas mer, vill ju störa ännu fler med min tjockmotard:krama
 
SalusAnsvar, Linköping, halv helår, 6300 kr.

Funderar på att kanske byta till Trygghansas avställningsbara då kommer jag undan lite billigare.

edit: Ska kanske tillägga att mitt pris på 6300 krävde en del förhandlade, ställde Salus mot Folksam som var näst billigasta alternativet. Så kriga på o ringa runt o var inte blyg. Mitt pris började på runt 9000.


tja, Hur gammal är du?
 
Någon här som skall med Actionpics till Gotland Ring 30maj-1juni?:yoparty
 
:tummenupp

Har läst lite om "flappern" i snorkeln fram. Är det värt att ta bort den? Jag har Arrow slip-on på och försäljaren sa att den var mappad efter det också (dock osäker då jag tycker han smäller och har sig vid gasavslag), om jag nu har den mappen öppnar sig flärpen efter 900rpm eller har jag fattat det helt fel?
 
:tummenupp

Har läst lite om "flappern" i snorkeln fram. Är det värt att ta bort den? Jag har Arrow slip-on på och försäljaren sa att den var mappad efter det också (dock osäker då jag tycker han smäller och har sig vid gasavslag), om jag nu har den mappen öppnar sig flärpen efter 900rpm eller har jag fattat det helt fel?

Varför inte ladda ner tune ECU eller vad det heter?
Spara den befintliga mappen och ladda up deras mapp med din konfiguration.
 
Som sagt använd TuneEcu. Är ett gratis program som finns att ladda ner. På deras hemsida finns det en massa Mapar att ladda ner. Sen behöver du en OBD2 kabel som kostar ett par hundra på EBay mm. Finns mycket skrivet om detta längre bak i tråden. Annars kika på Triumph675.net.
 
Jo jag vet hur TuneEcu funkar och hur man stänger av flappern men undrarde bara om det är värt "besväret" att bry sig om den:tungan

En till sak som behandlats 10000gånger, skall köpa 1050 gasrulle. Kan jag köpa gasrulle ifrån den nyaste S3 och vara glad eller måste det vara typ S3 årsmodell 200X-20XX?
 
Om den enda modden du gjort är ett slip On och Arrows mappen så nej det är inget att lägga energi på :)

Angående gasrullen så har jag ingen aning men jag har kört med en 1050 rulle i några säsonger men har nu inför nästa år köpt en 'riktig' snabbgas. Vill ha ändå korta gas än jag fick med 1050 rullen.
 
Tänkte börja med 1050 gasrulle, billig mod som ändå gör lite skillnad:)
 
Slutade åka 675 för några årsedan men hittade lite prylar i garaget som kanske intresserar någon här
Framskärm röd -09, ny
Mattize crashpuckar guldelox, nya
dbkiller Arrow
Kolfiber paneler till insida kåpa, från min första D675a så passar tom-08
Skicka pm om någon är intresserad, skippar annons för jag tror dom närmast sörjande finns här:)
 
Riktigt mycket skillnad faktiskt :)
Man kan ju undra hur dom tänkte med originalrullen....

Ja man tycker ju att det borde vara tvärtom om något. Jag menar 1050cc får mindre spel på gasrullen och 675cc får sjukt mycket:tungan Måste vart någon full britt som satte fel nummer på fel hoj:hihi
 
Jag har 1050cc rullen och om man kör bana bör man vara sjukt mjuk med gasen i snäva svängar :)
Funderar faktiskt att gå tillbaka till originalet, i alla fall när man kör små snabba tekniska banor....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top