Triumph Daytona 675-tråden!

Er blevet lidt hooked på den der Arrow slip-on, nogle der har set den billigere end til £468.97 med frakt ?

Stadig lidt dyrt :va
 
Tack Roffe! Bra tips på ställen där man snabbt får hem ett bakdrev? Hur många kugg är orginal?

Det får gärna vara guldfärgat :pimp
 
Tack Roffe! Bra tips på ställen där man snabbt får hem ett bakdrev? Hur många kugg är orginal?

Det får gärna vara guldfärgat :pimp

Tror det var 47 som är orginal bak.
Här köpte jag mitt bakdrev (49 om jag minns rätt). Tycker dom har mkt kul till bra pris. :)
 
Appappap, inte bli fåfäng nu;) Du har rätt cykelstyret, 16/47 är standard och kittade kedjor i många färger finns lite överallt på nätet. Men varför inte maila hit och kolla? Jag handlar filter, klossar och annat förbrukningsmaterial hos Louis, billig transport och snabb leverans:tummenupp

Ni har väl sett tråden på 675.net angående delar från andra hojar som passar 675:an? Bl a passar framdrevet från Gixx750 och R6 av vissa årsmodeller rakt av.

saeco12 skrev:
...Bra tips på ställen där man snabbt får hem ett bakdrev? Hur många kugg är orginal?

Det får gärna vara guldfärgat :pimp

Hur gick det? :)

Besiktning av hojen imorgon...Sen blir det svetsat grenrör och ny ECU samt nylackade kraschkåpor.
 
Last edited:
Första riktiga turen idag

10 mil! :) Fan va gött att kunna powerwheeeiiiila, kunde man inte göra med r6an !

Avslutades med poliskontroll, trevliga unga blonda/brunett poliser vare dock så vi erbjud de skjuts men de avböjde vänligt ;)
 
Besiktning av hojen imorgon. Hoppas den går igenom.
Har bytt tillbaka till alla orginaldelar förutom slipon:et. Packade det med "detostop" för att få ner ljudet lite.

@Roffe: Sen blir det svetsat grenrör och ny ECU samt nylackade kraschkåpor.

Hur gick besiktningen? Ska själv in om några veckor, har Triumphs org slipon, hade du samma?

/Jonas
 
Tog min första tur idag med 675:an, rolig hoj, förstår varför många säger att den lämpar sig bäst för bana, man tror ju att man kör på 2:an hela tiden typ. Var dock lite för kallt och för mycket grus för det skulle vara riktigt kul, men snart så.
 
Det er denne jeg er hooked på: http://img514.imageshack.us/i/arrowhg4.jpg/

Kan godt lide den ovale afslutning :)

Är det ett Arrow du är ute efter är det det sliponet du länkar till du ska välja, väger nog minst av alla slipon till D675 och är utvecklat tillsammans med Triumph, lovar dig ljudet lär inte göra dig besviken och det följer med en DB-killer för bes och bana ( sitter i vid lev men är ur på några minuter med hjälp av en dremel, glöm inte mappa bara innan du rycker den).
 
Är det ett Arrow du är ute efter är det det sliponet du länkar till du ska välja, väger nog minst av alla slipon till D675 och är utvecklat tillsammans med Triumph, lovar dig ljudet lär inte göra dig besviken och det följer med en DB-killer för bes och bana ( sitter i vid lev men är ur på några minuter med hjälp av en dremel, glöm inte mappa bara innan du rycker den).

Kan bara intyga att det är grymt ljud i den och den passar väldigt bra på modellen enligt mig.
 
Last edited:
Tog min första tur idag med 675:an, rolig hoj, förstår varför många säger att den lämpar sig bäst för bana, man tror ju att man kör på 2:an hela tiden typ. Var dock lite för kallt och för mycket grus för det skulle vara riktigt kul, men snart så.

haha känner typ samma efter att ha ägt en r6a, 4an känns som 2an på r6an :)

GÖTT!!!

nästan 15 mil idag
 
Inga problem alls på bilprovningen. Jag besiktade med Yoshimura-systemet fyllt med Detostop.:tummenupp
Igår var vi ute en sväng, men batteriet lade av och jag måste mäta upp laddningen. Vill inte köpa ett batteri i onödan.:huvet
@Roffe:Grenrör och ECU samt kraschisar åker på i helgen och då får du ett utlåtande.:näsblod

Hur gick besiktningen? Ska själv in om några veckor, har Triumphs org slipon, hade du samma?

/Jonas
 
Sport!

MadAx skrev:
Nån som vet på rak arm om det är Sport lr Sport plus på D675.

@Hrhptm - ingen brådska för min skull, bara allting funkar och lirar ihop blir det nog bra...:)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top