cosworthcrew
Ny medlem
Står och väger mellan de två cyklarna just nu och har svårt att bestämma mig.Gäller 06-07 mod av båda.... kom gärna med erfarenheter tankar mm både för och nackdelar av båda cyklarna./Fredrik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För gatkörning, trajjan, helt klart. R6:an är vanlig och tråkig och med en jobbig effektkurva för stadskörning. Daytonan är snyggare, låter häftigare och är skönare att köra. För bankörning hade jag köpt R6:an, det är det den är byggd för.
Daytonan utan att tveka, se bara hur det gått de två senaste åren i testerna som funnits med i Bike. Daytonan har vunnit båda gångerna.
R6an är alldeles för vanlig oxå. En brasklapp bara, när jag var å serva min Sprint (i Länna, Sthlm) så stod det en nedriven 675a där. Var visst skuren vevaxel. Enligt mecken så har det hänt på flera 675or.
Annars e ju hojen snygg å än så länge ganska ovanlig, bara det är ett STORT + i mina ögon
ja daytonan e ju inte alls byggd för bana,,det var ju inte därför den vann klassen i masterbike![]()
hur många R6r tävlas med jämfört med 675
r..? Och nej, det beror inte enbart på regelverk. Det finns reservdelar i närmsta dike till R6/1 och reservdelar är dyrare till mindre upplagor som Triumph kör. Visst blir de större men än så länge får de klassas som små.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |