cosworthcrew
Ny medlem
Står och väger mellan de två cyklarna just nu och har svårt att bestämma mig.Gäller 06-07 mod av båda.... kom gärna med erfarenheter tankar mm både för och nackdelar av båda cyklarna./Fredrik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För gatkörning, trajjan, helt klart. R6:an är vanlig och tråkig och med en jobbig effektkurva för stadskörning. Daytonan är snyggare, låter häftigare och är skönare att köra. För bankörning hade jag köpt R6:an, det är det den är byggd för.
Daytonan utan att tveka, se bara hur det gått de två senaste åren i testerna som funnits med i Bike. Daytonan har vunnit båda gångerna.
R6an är alldeles för vanlig oxå. En brasklapp bara, när jag var å serva min Sprint (i Länna, Sthlm) så stod det en nedriven 675a där. Var visst skuren vevaxel. Enligt mecken så har det hänt på flera 675or.
Annars e ju hojen snygg å än så länge ganska ovanlig, bara det är ett STORT + i mina ögon
ja daytonan e ju inte alls byggd för bana,,det var ju inte därför den vann klassen i masterbike![]()
hur många R6r tävlas med jämfört med 675
r..? Och nej, det beror inte enbart på regelverk. Det finns reservdelar i närmsta dike till R6/1 och reservdelar är dyrare till mindre upplagor som Triumph kör. Visst blir de större men än så länge får de klassas som små.
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |