Trimning av oljekylda GSXR-tråden

Skulle i dag sätta dit mina APE toppbultar och till min förvåning va de olika längd på dom.

Om du kikar i blocket ser du att vissa av gängorna börjar grunt och andra djupt. Likaså har de fyra i mitten en tjock förstyvningsbricka. Skruvar man mycket med motorn brukar det iaf bli så till slut att man lär helicoila alla med M10x1.25, speciellt de två främre som rostar dvs får vattensprut från framhjulet.
 
Om det är dyno-jet så ska de sitta deras huvudmunstycken som skiljer sig från mikunis orginal som har sin lilla orginallogga instämplad på varje munstycke, samt att dyno-jet storlekar inte är desamma som mikunis.
Och trotteln har ofta uppborrade hål i botten.
Trottelnålen ser inte ut som mikunis.
De ska gå att googla så du ser bilder på skillnaden.
Om jag inte kommer ihåg helt fel, så är dyno-jetkit till gixxern trottelfjäder, trottelnålar, huvudmunstycken och en borr.
På min fick jag med orginalpryttlarna å satte tillbaka dessa å fungerade lika bra som med kittet, de enda var att hålen i trottlarna var uppborrade, men de gjorde ingen skillnad.
 
Hmm... kan någon kanske förklara för mig? :va

1899877_10152082835760889_1488722505_n.jpg


Original Bandit 36mm förgasare överst och 40mm från en GSXR -91 underst, om jag ska sätta dit gsxr fuggarna på banditen med luftburk och bandit-tanken... de har två soppaslangar och original har bara en, kan jag skarva ihop det med ett T? Eller måste man ta isär och byta delar mellan bryggorna?

"Anslutningarna" överst på förgasarna är bara ventilation va? Det finns en större anslutning precis i mitten överst på 40'orna, den finns inte på 36'orna, är den också bara en ventilation?
 
Använd ett T-rör, krångla inte till i onödan... Se bara till så ingen slang blir klämd eller bildar "vattenlås" när du monterat de hela, de kan vara rätt trångt.
Har du satt dit större insugsgummin? Eller passar de å tränga upp orginalen? Om du tränger upp orginalen så kolla så de inte spricker.

Hoppas de blir en redig raket till sommaren :tummenupp
 
Använd ett T-rör, krångla inte till i onödan... Se bara till så ingen slang blir klämd eller bildar "vattenlås" när du monterat de hela, de kan vara rätt trångt.
Har du satt dit större insugsgummin? Eller passar de å tränga upp orginalen? Om du tränger upp orginalen så kolla så de inte spricker.

Hoppas de blir en redig raket till sommaren :tummenupp

Har större gummin till 40orna. Vad är den stora anslutningen i mitten upptill på 40'orna? Ventilation?
En sån finns inte på 36'orna :va
 
det sitter dessutom en TPS på sidan av 36'orna. 40'orna har ingen sån, kan man lika gärna köra utan den? :va
 
Jag har ingen koll på tps:n tyvärr... möjligen att den ger värden till CDI-boxen för tändningen, men behöver se ett kopplingsschema för å klura på de.. för nån insprutare är de väll inte då de e föggar :D
 
Så länge tändningen inte ställs så att tändkurvan påverkar förbränningen negativt så som varmspikningar, spikningar så behövs inte tps:en, men eftersom jag inte vet funktionen till 100% VAD och HUR det ändrar så vågar ja inte rekommendera bortplockning.
Kanske nån annan vet här inne med mera vana av denna...

Annars skulle ja plocka dit en R 1100 eller R 750 CDI-box, så slipper man tps:en helt... för i dessa baxar är kruvorna fixa å tar du en 750 box har du varvtalsregleringen några 1000rpm högre än 1100:an...
Jag har testat lite olika boxar på en 1127F motor som var lite uppskrämd... märkte ingen skillnad förutom varvtalsklippet låg högre på 750:an...

Så de finns lite alternativ å experimentera :tummenupp
 
Så länge tändningen inte ställs så att tändkurvan påverkar förbränningen negativt så som varmspikningar, spikningar så behövs inte tps:en, men eftersom jag inte vet funktionen till 100% VAD och HUR det ändrar så vågar ja inte rekommendera bortplockning.
Kanske nån annan vet här inne med mera vana av denna...

Annars skulle ja plocka dit en R 1100 eller R 750 CDI-box, så slipper man tps:en helt... för i dessa baxar är kruvorna fixa å tar du en 750 box har du varvtalsregleringen några 1000rpm högre än 1100:an...
Jag har testat lite olika boxar på en 1127F motor som var lite uppskrämd... märkte ingen skillnad förutom varvtalsklippet låg högre på 750:an...

Så de finns lite alternativ å experimentera :tummenupp

Hitta en till tråd
http://www.banditforum.co.uk/forum/index.php?action=printpage;topic=35960.0

Verkar som jag inte behöver bry mig om tps då...
 
Nån som vet ????? Jag bytte pinbultarna på blocket till ape grövre pinbult. När jag nu tänker efter så blir jag lite fundersam. Det sitter ju omringar med stålbrickor kring några av dessa nu när bultarna blev grövre så vart de väldigt liten spalt som oljan ska ta sig upp genom till toppen ??? Måste jag ta upp hålet på dessa ????? Tacksam för svar
 
Nån som vet ????? Jag bytte pinbultarna på blocket till ape grövre pinbult. När jag nu tänker efter så blir jag lite fundersam. Det sitter ju omringar med stålbrickor kring några av dessa nu när bultarna blev grövre så vart de väldigt liten spalt som oljan ska ta sig upp genom till toppen ??? Måste jag ta upp hålet på dessa ????? Tacksam för svar. Det är en Gsx 1100f motor från 95
 
Ingen som har en dylik kopplingstryckplatta liggandes till en GSXR1100 90-92?
Min jag köpte från Österrike i höstas lämnade ju en hel del att önska... Surt att man ska komma på det nu först... :-/



 
Nån som vet ????? Jag bytte pinbultarna på blocket till ape grövre pinbult. När jag nu tänker efter så blir jag lite fundersam. Det sitter ju omringar med stålbrickor kring några av dessa nu när bultarna blev grövre så vart de väldigt liten spalt som oljan ska ta sig upp genom till toppen ??? Måste jag ta upp hålet på dessa ????? Tacksam för svar. Det är en Gsx 1100f motor från 95

Går inte oljan till toppen i slangarna som går från baksidan på cylindern på vevhuset upp till ventilkåpan på ställen?ljenegeog.JPG
 
Går inte oljan till toppen i slangarna som går från baksidan på cylindern på vevhuset upp till ventilkåpan på ställen?View attachment 401218
Jo, upp genom slangarna på baksidan.
Och ner genom två S-formade rörstumpar inklämda mellan topp och cylinder på framsidan - sitter o-ringar runt i båda ändar som är omöjliga att byta utan att lyfta av toppen. Tror jag, skulle bli glad om jag har fel.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top