Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Shit, är du Einsteins bror eller?Micke_199 skrev:för han ville det!![]()
philsson skrev:varför köpte du skoter![]()
tvålen skrev:Det sitter inga strypningar i dom. Men kolla på scooter-attack.com eller scootercenter.de efter trim.
mrajax skrev:För att jag behöver nåt att transportera mig på i vinter så köpte den bara så länge..lite lättare än att köra en Rs 125a eller nsr när d e halt. Men byter till hösten till mellanklass hoj.//Micke
E du helt säker?. skulle visserligen ente förvåna mig. men tycker bara att d e konstigt imed den gör 90-95(SKIT FART). och d e vad en ostrypr speedfight 50cc gör :S. Men vi talar ju franska grejer så man blir ente förvånad//Micke
Kompisens går i 90 (speedfight1)tvålen skrev:50cc gör inte 90-95 avstrypt pungt!
!ante skrev:Kompisens går i 90 (speedfight1)![]()
zpeppy skrev:Tycker de dära 100cc borde väll gå i 130 knyck elr nått iallafall...man läser ju ibland på blocket om Aprilia Sr 125.or som gör 140-150...
zpeppy skrev:Tycker de dära 100cc borde väll gå i 130 knyck elr nått iallafall...man läser ju ibland på blocket om Aprilia Sr 125.or som gör 140-150...
Soulflylost skrev:hur många växlar har en vespa?
Trustor skrev:125cc-scooters är i regel inte strypta.
Om mitt minne inte sviker har Speedfight 100 6kW i originaleffekt, den enda vettiga utvägen är tyvärr att köpa en större cylinder från Tyskland om man inte vill bli omkörd av plåtlådsjonen på 90-vägen![]()
Soulflylost skrev:har aldrig kört en vespa med mer än 2 växlar och med 2 växlar så är de ju självklart att den aldrig skulle orka varva ut andra växlen om den skulle ligga på topp 130.. kan aldrig vara orginal trimmad o ändrat lite så kan dom gå i 110
går säker o trimma o sen mixtra lite med remmarna (dreva med andra ord)
menade mest att du inte behöver köpa cylle för att den ska gå över 90Trustor skrev:Vad snackar du om?
Scootrarna vi snackar om har variatorväxel. Topphastigheten går att påverka med hjälp av dreven i slutväxeln, inte genom att byta remmar eller variatorvikter. Slutväxeln optimerad för både hyfsad topphastighet och bra acceleration, att "dreva om" resulterar ofta i att motorn inte orkar.
Skämtade du på något sätt med ditt inlägg?
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |