Trim till speedfight 100cc

får f*n beställa en större cyliner och avgasrör och allt d där. palla ligga i 90-95.SLÖTT. men som tur va e d bara över vintern. sen blir d r6a =)

Ett annat vettigt val är Gilera Runner 180 cc. Har väl runt en sisådär 25 hk eller mer. Den gick fint. Toppar väl runt 130-140 ärliga.

Men jag tror inte på att den ska göra 0-100 på 5,5 sek som vissa säger :kocko

H4 skrev:
Ett annat vettigt val är Gilera Runner 180 cc. Har väl runt en sisådär 25 hk eller mer. Den gick fint. Toppar väl runt 130-140 ärliga.

Jepp dom går bra, men aldrig 0-100 på 5.5 sekisar, jag rejsade mot en gilera 180cc förr förra sommaren och jag hakade av honom utan större problem ( från stillastående till ca 100 ) . Dock tog han starten men det skyller jag på att jag inte hade spänt kedjan ordentligt......... :tungan

spectre skrev:
Jepp dom går bra, men aldrig 0-100 på 5.5 sekisar, jag rejsade mot en gilera 180cc förr förra sommaren och jag hakade av honom utan större problem ( från stillastående till ca 100 ) . Dock tog han starten men det skyller jag på att jag inte hade spänt kedjan ordentligt......... :tungan

Det är just det som är det enda grymma med dem. De får perfekta starter, vrida fullt bara så drar den iväg. För att få lika bra start på min prilla får man ha ganska bra känsla med kopplingen egentligen.

H4 skrev:
Det är just det som är det enda grymma med dem. De får perfekta starter, vrida fullt bara så drar den iväg. För att få lika bra start på min prilla får man ha ganska bra känsla med kopplingen egentligen.
En Aprilia borde inte vara inte vara så bra i accelration kan jag tänka mig, den har ju så högt växlad etta. När jag var på gelleråsen och körde sånna, var jag osäker om jag fått i ettan när jag hade varvet under 4-5000rpm, den rörde ju inte på sig! :gnissla

H4 skrev:

tittade på dom med i innan. men hur förklarar man för mossan att man ska ha en 180cc hoj som går på lätt mc klass kort?. hehe

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...