Trim till speedfight 100cc

får f*n beställa en större cyliner och avgasrör och allt d där. palla ligga i 90-95.SLÖTT. men som tur va e d bara över vintern. sen blir d r6a =)
 
Ett annat vettigt val är Gilera Runner 180 cc. Har väl runt en sisådär 25 hk eller mer. Den gick fint. Toppar väl runt 130-140 ärliga.

Men jag tror inte på att den ska göra 0-100 på 5,5 sek som vissa säger :kocko
 
H4 skrev:
Ett annat vettigt val är Gilera Runner 180 cc. Har väl runt en sisådär 25 hk eller mer. Den gick fint. Toppar väl runt 130-140 ärliga.

Men jag tror inte på att den ska göra 0-100 på 5,5 sek som vissa säger :kocko


Jepp dom går bra, men aldrig 0-100 på 5.5 sekisar, jag rejsade mot en gilera 180cc förr förra sommaren och jag hakade av honom utan större problem ( från stillastående till ca 100 ) . Dock tog han starten men det skyller jag på att jag inte hade spänt kedjan ordentligt......... :tungan
 
spectre skrev:
Jepp dom går bra, men aldrig 0-100 på 5.5 sekisar, jag rejsade mot en gilera 180cc förr förra sommaren och jag hakade av honom utan större problem ( från stillastående till ca 100 ) . Dock tog han starten men det skyller jag på att jag inte hade spänt kedjan ordentligt......... :tungan

Det är just det som är det enda grymma med dem. De får perfekta starter, vrida fullt bara så drar den iväg. För att få lika bra start på min prilla får man ha ganska bra känsla med kopplingen egentligen.
 
H4 skrev:
Det är just det som är det enda grymma med dem. De får perfekta starter, vrida fullt bara så drar den iväg. För att få lika bra start på min prilla får man ha ganska bra känsla med kopplingen egentligen.
En Aprilia borde inte vara inte vara så bra i accelration kan jag tänka mig, den har ju så högt växlad etta. När jag var på gelleråsen och körde sånna, var jag osäker om jag fått i ettan när jag hade varvet under 4-5000rpm, den rörde ju inte på sig! :gnissla
 
H4 skrev:
Ett annat vettigt val är Gilera Runner 180 cc. Har väl runt en sisådär 25 hk eller mer. Den gick fint. Toppar väl runt 130-140 ärliga.

Men jag tror inte på att den ska göra 0-100 på 5,5 sek som vissa säger :kocko


tittade på dom med i innan. men hur förklarar man för mossan att man ska ha en 180cc hoj som går på lätt mc klass kort?. hehe
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top