Tre män med destination Gästboken

Skaldens börjar få tillbaks känseln i fingrarna nu efter 30 minuters paus. :hjarta:hjarta:hjarta:hjarta:hjarta
Citat: För män är vibrationsskador den vanligaste arbetssjukdomen och står för en tredjedel av arbetssjukdomarna.
Slut Citat
Kanske dags ställa undan KTMn och börja åka passagerare på de två andra ?
Sånt här känns för mig lika smart som tävling i dricka mest öl eller äta mest mat under ett år eller hoppa från högst bro. Eller

Last edited:
Meterologen nämde något om 100mm regn i Norrland :rolleyes:

Utan att nu veta kan vi nog anta att dom inte hunnit upp till de områden som ska få 100 mm regn vilket är östra Norrbotten. Själv är jag i Västernorrland och här är det okej väder om än lite blåsigt.

Screenshot_20260807_174231_SMHI vder.jpg

Skaldens börjar få tillbaks känseln i fingrarna nu efter 30 minuters paus. :hjarta:hjarta:hjarta:hjarta:hjarta
Citat: För män är vibrationsskador den vanligaste arbetssjukdomen och står för en tredjedel av arbetssjukdomarna.
Slut Citat
Kanske dags ställa undan KTMn och börja åka passagerare på de två andra ?
Sånt här känns för mig lika smart som tävling i dricka mest öl eller äta mest mat under ett år eller hoppa från högst bro. Eller
Hoppa från bro lät kul ! Kan man kombinera det med öldrickandet ? :)

Skämt å sido, ta inte Gycklaren på allt för stort allvar, mina händer mår finfint ! Men 52 mil på en dag känns, oavsett hoj. Iaf om man är byggd som mig, Janne Långben fast tjock :)

Framme vid stopp nummer ett, strax utanför Edsele.
52mil asfalt och 500 meter stig/väg.

Skalden borde nog investera i en anti vibrations kroppsstrumpa... Håller med 640in är inte alls optimal på något sätt, misstänker att detta är dess sista resa i Skaldens ägo.

Vi har, tack vare råd i en annan tråd, stannat en gång i timmen ungefär. När vi kom fram utbrast jag och Stigfinnaren unisont "Fan, det känns inte ens i kroppen att vi kört 52 mil". Direkt efter hör vi ett lågt mummel från Skalden - "Mmmm, det kanske inte är riktigt så... Mutter, mutter"
Tror inte han uppfattat sin resa att ha varit lika angenäm som vår 🤔

Stigfinnarens Honda har nu återigen börjat förbruka normala mängder bensin, måste ha varit att vi höll "hysteriska" 110km/h som drog upp förbrukningen. Gammal motor, full packning och en förare med kroppsform (och behåring) som Chewbacca kan påverka en aning... Blir ju lite som att Barbapappa brappat motorväg på en Honda Monkey - klart det kräver lite energi för att lyckas slunga iväg den kombinationen!

Platsen vi är på nu besöktes av mig och Skalden för tre år sedan. Vid den resan stoppades vår framfart, tack & lov, av ett nedfallet träd. Vägen nedanför det nedfallna trädet hade varit en "one way street" för oss bägge två. Stenar, lera, rötter och håligheter som vi aldrig hade haft en chans att undvika.
Denna gång var den största utmaningen att placera Hondan och Freewinden så att de inte tippar över :)

Lite bilder från platsen.

1000012553.jpg

1000012554.jpg

1000012559.jpg

Mottagningen är sådär, får posta bilder på stugan senare.

Nu stirrar tre män i tysthet på en ensam eld, i bakgrunden hörs det ensamma gnyendet från gamla träd som gnider sig mot varandra. Tre starköl är knäckta, en munfull Takamaka har sjunkit ned och just nu känns allting helt fantastiskt!

Bifogat

• 1000012554.jpg
    1000012554.jpg
    2.4 MB · Visningar: 12
Ett antal munnar Takamaka samt en en inte helt osubstantiell del anCnoc har nu sjunkit ned.
Lägerelden håller undan myggorna och värmer våra trötta själar.
Stigfinnaren försöker elda upp en ölburk med ett besvärande dåligt resultat! Skalden tar vid och lyckas, hur svårt det än är att tro, ännu sämre än Stigfinnaren.
Skalden lyckades till och med rasera vårt "glödtorn", någonting vi arbetat fram med hård ansträngning under många timmar.

Är han ens värdig att dela stuga med oss nu när han visat oss sin "rätta" sida... Kallar sig ambidextriös men kan inte ens hantera Stigfinnarens eldpinne...

Det är tankar av detta djup, nu pratar vi avgrundsdjup!, som plågar våra sinnen denna sena timmen..

Till råga på allt lyckades Skalden rasera elden helt... Å honom umgås vi med helt frivilligt!!! Inte okej alltså!
Han försöker dock gottgöra sitt misstag genom att hugga ny vet att lägga på. Det är ändå stort, att han försöker menar jag! Alkoholdimman fördunklar effektivt hans annars knivskarpa yxhugg, låter mer som att någon sitter med tom blick och slår två vedträn mot varann 🤣
Nu kom han ner till elden och tog ett djupt andetag av eldröken, förstår inte riktigt varför. Det kanske är en "grej" i hans stam - att det gör dem både starka och listiga 🤔

Resultat är, tyvärr, än så länge, en stor besvikelse!

1000012576.jpg

1000012575.jpg

1000012574.jpg

Skalden läste precis mitt inlägg och verkar en anings tjejsur!? Jag förklarade att man ska se deras "personas" i tråden som karikatyrer dvs - Inte en exakt karaktärs beskrivning.
Han kontrade med en mörk blick och frågade om jag kommer ihåg hur det gick för Lars Wilks som också gjorde en karikatyr 🫪🫣

Här ser ni Skalden "reparera" elden med vår "eldare" - En luftpump (flextail) och ett blåsrör.

1000012578.jpg

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...