Tre män med destination Gästboken

Efter en väldigt fuktig start på dagen, regnade hela vägen till Ö-vik, stannade vi vid den gyllene måsen. Näringsriktig mat intogs i rikliga mängder och vi lyckades återfå värmen i våra nedkylda kroppar.

Därefter proviantering på coop och systemet. Skalden köpte nya kallingar och strumpor, "man vet aldrig när man har otur vid en fis" 🫪

640in har inte havererat än och Hondan kan nog inte läcka på fler ställen nu. Tveksamt om det finns olja kvar i gaffelben och slutväxel... Doften av bränd elektronik har märkligt nog försvunnit, mycket möjligt att kablarna eller komponenterna som luktat numera är sammanfogade...

Elden är startad, Skalden bidrog med en mycket fuktig björk (fallen), Stigfinnaren drog fram en torr och fin gran som troligtvis föll förra året. Jag har övervakat pojkarnas aktiviteter och gett dem goda råd på vägen. Alla har bidragit kan man säga :)

Nu läppjar Skalden och Stigfinnaren på varsin välförtjänt och alkoholhaltig dryck. Återigen har jag tagit på mig ansvaret att övervaka tillställningen så att det inte går överstyr!

1000012716.jpg

Måste ju säga att AI misslyckades helt där :)
Målet ligger ovanför Övre Soppero koordinaterna finns i gamla trådar/forum m.m. Skaparen ville att koordinaterna skulle hållas hyfsat "hemliga".
Den som verkligen vill dit kan hitta dem.
Jag vill minnas från tråden på SOE att ett besök till boken krävde korsande av ett vattendrag (som saknar bro), men med tanke på att även Hondan tog sig ända fram så gissar jag att det inte stämmer? Är gästboken lätt att hitta väl på plats?

Jag vill minnas från tråden på SOE att ett besök till boken krävde korsande av ett vattendrag (som saknar bro), men med tanke på att även Hondan tog sig ända fram så gissar jag att det inte stämmer? Är gästboken lätt att hitta väl på plats?
Vattendrag finnes, tre till antalet. Och Hondan passerade samtliga :) inte utan väldigt mkt svordomar, svett och misshandlade smalben. MEN han klarade passagerna utan assistans, ska tilläggas. Föraren kallar sig själv skithäftig ;) jag kan hålla med, men skulle aldrig erkänna det så att han hör.

Jag fotade förstaIMG20260811135607.jpg nästa är grundare men med MKT fler och större stenar, sista är ren lera och relativt djupt på sina ställen. Där får man ha sina "trix" ;)
IMG20260811120628.jpg
Spana efter stenen med renskallen på !

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!