Tröttnat på snicksnackare

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Med risk för att bli totalt ner tryckt men jag måste få prata av mej lite.Jag blir så trött på rent ut sagt skitsnackare som bara jiddrar en massa skit om (att varför ska du åka RR du kommer ändå aldrig vinna SM )eller (250sp jävla moppe racing nej tacka vet jag Rossi).Jag vet att jag inte kommer att vinna SM ,jag har precis bestämt mig för att börja, jag ska iallafall köra en tävling i år och även om jag inte kvalar in så lär man sej alltid nått till nästa gång(om inte annat så har man kul ialllafall)Och varför måsta man vinna ,man kanske tävlar mot sig själv eller mot en polare.
Sen finns det en kategori här på SH som alltid måste klanka ner på folk som har en fråga dom vill ha svar på låt vara att det kan handla om typ" Vad har racing stövlar för slags sula",det ska inte spela nån roll har man en fråga vill man ha ett svar inte en massa skit.
Tack för ordet.

race

du har rätt inställning.. precis så gjorde jag å jag är nöjd med mitt första resultat..hade baraåkt bana 2 ggr innan

Jag skulle också vilja ha råd att ha litet banprojekt igång men det är väl inte
riktigt läge för det nu...
Och nej, inte fan skulle jag vinna SM direkt heller... :D
Borde finnas Korpen för oss som kör hellre än bra. :hihi

Skit i snickesnackarna och kör för din egen skull. Teddy brukar skriva fina och sanna ord om hur alla som faktsikst startar i ett race är vinnare oavsett resultatet. jag håller med honom, eftersom det är enda sättet för mig att kalla mig vinnare. :D

Blomquist #14 skrev:
Grattis, dags för dig att byta nick och beställa ny identitet då. :hihi
Nej en dag vill jag också ha cash till banåka... Vill vill vill!

Haha, när du skrev om att det borde finnas en korpen för RR så var det redan serverat! Skämt åsido, skulle själv vilja köra ERF, verkar tokskoj!

negnit skrev:
.... jiddrar en massa skit om (att varför ska du åka RR du kommer ändå aldrig vinna SM )eller (250sp jävla moppe racing nej tacka vet jag Rossi)....
För att det är kul?
Varför åker folk motorcykel överhuvudtaget? Jo, just för att det är skoj och ger en kick. Det är väl när du börjar sätta tävlingsmomentet i första hand som du kanske ska börja fundera på varför du kör egentligen? :tummenupp

Spiken skrev:
För att det är kul?
Varför åker folk motorcykel överhuvudtaget? Jo, just för att det är skoj och ger en kick. Det är väl när du börjar sätta tävlingsmomentet i första hand som du kanske ska börja fundera på varför du kör egentligen? :tummenupp
Visst är det så,ibland är det så kul att man sitter och gapflabbar i hjälmen, i år har det dock inte blitt så mycket än och inte en enda gång GR ännu(djupt besviken)

negnit skrev:
Med risk för att bli totalt ner tryckt men jag måste få prata av mej lite.Jag blir så trött på rent ut sagt skitsnackare som bara jiddrar en massa skit om (att varför ska du åka RR du kommer ändå aldrig vinna SM )eller (250sp jävla moppe racing nej tacka vet jag Rossi).Jag vet att jag inte kommer att vinna SM ,jag har precis bestämt mig för att börja, jag ska iallafall köra en tävling i år och även om jag inte kvalar in så lär man sej alltid nått till nästa gång(om inte annat så har man kul ialllafall)Och varför måsta man vinna ,man kanske tävlar mot sig själv eller mot en polare.
Sen finns det en kategori här på SH som alltid måste klanka ner på folk som har en fråga dom vill ha svar på låt vara att det kan handla om typ" Vad har racing stövlar för slags sula",det ska inte spela nån roll har man en fråga vill man ha ett svar inte en massa skit.
Tack för ordet.

Klockrent, kan bara instämma :tummenupp

Ställer man en fråga, så är det för att man vill ha ett svar och om någon ska ha rätt att hacka på resultat eller vilken klass man kör etc, så ska dom fanimej vara en storsponsor........ :rofl

Du har en bra inställning, istället för att fråga vad andra tycker och anpassa din inställning därefter säger du vad du själv tycker och låter andra kommentera. Vi är förvisso flockdjur och har ett behov av att vara accepterade men låt inte andras förväntingar på dig styra dina beslut. Det är ditt liv.

negnit skrev:
..jiddrar en massa skit..

Känner igen det där. Jag behövde knappt tänka tanken att jag ville köra RR i någon form så fick jag genast höra både det ena och det andra negativa om varför det var en dum idé. Självkritisk som jag är tog jag dumt nog åt mig, men tack och lov är inte alla lika pessimistiska. :kiss

Nu äntligen är min gatsnigel ombyggd. Nu ska jag "bara" få upp hastigheten och tuffa till mig lite, och förhoppningsvis våga mig ut på något race under sommaren. Jag har heller inte några höga ambitioner, utan gör det för att jag tycker det är roligt!

/Anneli #96

negnit skrev:
Tack för ordet.

Helt rätt!!!!
jag åker för det är kul, sen råkar man köra ifrån någon så är det bara plus, övning ger färdighet!!
är ganska less på alla som ger spydiga svar, okej om det är någon man känner som bara skojar men det är det sällan...
ska till ön på lelle, kom förbi och ta en grogg/öl med oss!!!!
Mvh Vegas!!!

Nån måste ju komma sist, jag brukar ställa upp och ta den platsen i alla tävlingar (dock inte motorcykel än).

Då kan ju dom som siktar på att vinna SM trösta sig med att dom i alla fall vann över mig, även om dom blev näst sist själva.

På så sätt gör jag en god gärning...

Jag har noll tävlingsinriktning!
På den tiden jag körde folkrace så försvann dom sista ambitionerna att vinna, jag hade oftast roligare om jag blev sist i starten (vilket man ofta blir med en kraftigt undermotoriserad framhjulsdriven bil) och fick bröta mig fram genom fältet för att komma tvåa-trea, istället för att kanske ta mig iväg som tvåa och ligga och harva bakom en mycket snabbare bil.

Idag går ju bilar i folkrace som är värre än vissa rallycrossbilar, så idag nöjer jag mig med att vara åskådare (åker till Junsele på tävling om några timmar).

ska till ön på lelle, kom förbi och ta en grogg/öl med oss!!!!
Mvh Vegas!!![/QUOTE]

Taget hur hittar jag er?

:tummenupp
negnit skrev:
Tack för ordet.
Ja den kategorin människor har vi väl alla stött på, i vardagen i allmänhet, och i forum i synnerhet… Det finns ju alltid en liten kategori som väljer att, istället för att svara sakligt på en fråga, eller alternativt låter bli att svara, istället slänger ur sig en massa spydigheter över frågeställningen hos trådskaparen.
Men hav förtröstan; det intressanta är när du träffar personen i real life, och du ser hur denne håller på att sk*ta på sig vid en konfrontation, då inser man att det bara är en person med någon form av komplex som behöver hävda sig.
Så skit i dessa, och kör ditt eget race, i dubbel bemärkelse! :tummenupp

Jag brukar lyssna på vad folk har att säga,oftast,och var och en har ju rätt att tycka men när det går till rena påhopp eller att det inskränker på ens egen frihet att göra vad man vill då slår jag dövörat till men till slut måsta man säga ifrån.Det värsta är om folk slutar ställa frågor för vad ska man med kunskap till om man aldrig får använda den.

mmm jävla moralgubbe jag blivit

(OT måste vart intressant ämne 900 läs/dygn)

Anmäl dig till en B-tävling och prova på att köra :tummenupp

Antagligen kommer du tycka att det är skitkul oavsett hur det går. Har man inte som ambition att vinna racet så är det ju lika kul att kämpa om 30:de platsen som om en pallplats.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park