Om du har tänkt skjutsa så funkar ju en 1000 cc bättre eftersom du inte måste växla lika mycket o växla är lite jobbigare om man skjutsar eftersom hjälmarna krockar o massa såna där saker. Annars är det ju roligt att växla, svänga o gasa o växla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ecce skrev:Som jag ser det trötnar man inte på hojen utan på det ändlösa varvandet. Ta mig rätt nu, det är kul fan med nålar på 15000 men i längden så tror jag att det blir lite träligt. Inte när man åker sin favoväg eller bana men när man ska från A till B och det är långt...
Robban W skrev:Om du har tänkt skjutsa så funkar ju en 1000 cc bättre eftersom du inte måste växla lika mycket o växla är lite jobbigare om man skjutsar eftersom hjälmarna krockar o massa såna där saker. Annars är det ju roligt att växla, svänga o gasa o växla.
Är inte halva idén med att köra en sporthoj att växla mycket och ligga på väldigt höga varv, att köra väldigt aktivt?! Annars kan man väl lika gärna köra en glidare om gillar att cruisa runt på en växel och på sin höjd lägga i nästa när nålen passerar 3000 RPM.....Jag bytte eftersom jag var less på att behöva växla hela tiden samt ligga på så höga varv.
Mmm, andra halvan är att stå framför korvkiosken och blänka... Enligt många andra då.morlock skrev:Är inte halva idén med att köra en sporthoj att växla mycket och ligga på väldigt höga varv, att köra väldigt aktivt?! Annars kan man väl lika gärna köra en glidare om gillar att cruisa runt på en växel och på sin höjd lägga i nästa när nålen passerar 3000 RPM.....
![]()
Don Quixote skrev:Om du vässar en 600 lite grann kommer du garanterat inte att tröttna. Min supersport-R6a är fortfarande den klart ballaste hojen jag kört och då är R1-04 och Kawa ZX10 inräknat!
morlock skrev:Är inte halva idén med att köra en sporthoj att växla mycket och ligga på väldigt höga varv, att köra väldigt aktivt?! Annars kan man väl lika gärna köra en glidare om gillar att cruisa runt på en växel och på sin höjd lägga i nästa när nålen passerar 3000 RPM.....
![]()
Ärligt talat, ytterst få kan hantera effekten i en 600cc och än mindre i en 1000cc, men visst "suktar" man efter lite mer effekt än man har i slutet på sommaren?An3Azz skrev:.....jag känner inget behov av mer effekt......
Word!Mavve skrev:Jag tröttnar inte på min 400.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |