Trött på halvnakna tjejer i mc-reklam?

Trött på halvnakna tjejer i MC-reklam?

• Antal röstningar
    0
Varför ens orka reflektera över det? Snacka om mycket fritid. Om jag ska tänka efter är det nog för mycket påklätt faktiskt, tror jag ska skapa en poll om det!

Är trött på naket i alla typer av reklam. Är ett så simpelt och tråkigt sätt att marknadsföra en produkt. Ett stadium vi borde ha passerat för länge sedan.

TukTuk skrev:
Jojo, det kan du ju tro... medans apan innerst inne VET att sex säljer....

Eller så har man lyckats övervinna sin apa och känner sig enbart äcklad av att tillverkare måste använda aptaktiker för att få sin produkt såld.

Last edited:
Zator skrev:
Är trött på naket i alla typer av reklam. Är ett så simpelt och tråkigt sätt att marknadsföra en produkt. Ett stadium vi borde ha passerat för länge sedan.

Eller så har man lyckats övervinna sin apa och känner sig enbart äcklad av att tillverkare måste använda aptaktiker för att få sin produkt såld.

Har du fortfarande SEX eller kör du redan Goldwing ?????

Jag tycker inte alls att det är så farligt när det gäller sporthojar och den media som speglar dessa. Visst kan någon brutta dyka upp i tex performance bikes men det är oftast inte värre än i Halens postorderkatalog.
Däremot så kan det upplevas som störande med med den så kallade "biker-kulturen" som råder i Amerikansk, Dansk och Tysk press där helnakna tjejer poserar på halvtaskiga HD-byggen.

Vi har alla ett ansvar för att eftersträva ett jämlikt samhälle men det betyder nödvändigtvis inte att all exponerad naken hud bör förbjudas. Det är faktiskt inget fel att skapa reklam som bygger på människans starkaste drivkraft, nämligen viljan att föröka sig. Men den bör förvisso inter vara så enkelriktad som den ibland är.
För mig får gärna människor älska på motorcyklar i reklamen, men det vore befriande att få se en erigerad penis lite då och då.

Har jag druckit för mycket vin nu?

Fist Woman skrev:
Jag tycker inte alls att det är så farligt när det gäller sporthojar och den media som speglar dessa. Visst kan någon brutta dyka upp i tex performance bikes men det är oftast inte värre än i Halens postorderkatalog.
Däremot så kan det upplevas som störande med med den så kallade "biker-kulturen" som råder i Amerikansk, Dansk och Tysk press där helnakna tjejer poserar på halvtaskiga HD-byggen.

Vi har alla ett ansvar för att eftersträva ett jämlikt samhälle men det betyder nödvändigtvis inte att all exponerad naken hud bör förbjudas. Det är faktiskt inget fel att skapa reklam som bygger på människans starkaste drivkraft, nämligen viljan att föröka sig. Men den bör förvisso inter vara så enkelriktad som den ibland är.
För mig får gärna människor älska på motorcyklar i reklamen, men det vore befriande att få se en erigerad penis lite då och då.

Har jag druckit för mycket vin nu?

Nej, undantaget passusen med svullna kottar och sex på hojen så håller jag med dig.

Halv nakna!

Jag är ochså trött på dessa halvnakna tjejer i mc reklam..Tycker de borde vara helt nakna. :banana

Soft skrev:
Jag är ochså trött på dessa halvnakna tjejer i mc reklam..Tycker de borde vara helt nakna. :banana
Ja den va ju ny... :va :)

En slutsats till som jag har dragit är att antingen tycker man att jag är gay, tönt jävla sunk o vill ha mer naket eller så tycker man precis som mig. Ganska svart eller vitt så att säga.

Jag föredrar helt klart saklighet framför halvtaskiga försök att fånga mäns uppmärksamhet genom att exponera kvinnlig hud i ifrågasättbara samanahang.

Varför använder sig ett försäkringsbolag av en tjej i sin reklam för att locka uppmärksamhet till sin annons? Förmodligen för att de inte har speciellt bra priser att skylta med, inga direkta förmåner till sina kunder och inga vidare villkor i sin försäkring. Då väljer de att tala till reptilhjärnan istället. Svagt. Samma sak gäller tidningen som har tjejer mer utan än med kläder på hojarna i deras tidningar. Inte beror det på att deras journalistik är så kreativ eller nydanande i sig att texten kan fånga och hålla kvar din uppmärksamhet.

Framhäv produkten eller vad det nu är som du försöker dra uppmärksamhet till genom att framhäva dess förtjänster istället för att framhäva en väl tilltagen kvinnlig byst. Drar inte din produkt till sig uppmärksamhet? Då kanske den inte är bra nog och kan behöva lite produktutveckling.

Det blir snudd på pinsamt när man ser annonser, tidningar och annan form av media som formligen skriker "vi har egentligen ingenting att erbjuda dig som inte någon annan erbjuder till ett bättre pris eller med bättre villkor så vi visar lite lättklädda tjejer istället så drar vi din uppmärksamhet från produkter och tjänster som faktiskt är fömånliga".

Och som en sidnot: bara för att många andra länder är sämre än Sverige betyder inte det att vi blir bättre bara för det. Tvärtom, då måste vi anstränga oss ännu mer.

//Eric

Njaeij HanneZ inte svartvitt direkt, men förbudsivrare som du brukar normalt sett kräva "blind lydnad" under moralspöet.
Nu kanske inte just DU gör det, men världen ÄR inte svart/vit, utan läs Fist Womans ilägg så ser du: Lite naket ÄR ok. Man MÅSTE inte skrika sig hes bara för att det finns lite hudhär och där. (även om syftet är väldigt primitivt)

Det är HUR det hela presenteras, och det är klart... VILL man uppfatta ALL hud på en kvinna som exponeras som förnedrande (som alla kortklippta hennafärgade veganflator med m/59 vapenrock och ryggsäcken full av sprayfärg) så går det säkert att vara lika navelskådande som lärarna i skolan som inte ens vågar sjunga nationalsången.

Alltså: Man HITTAR skäl om man vill vrida till perspektiven.

Detta bottnar i en tävlan om att vara mest bror duktig, minst invandrarfientlig, eller mest "rör inte min kompis" klok.
Att samla viktigpetterpoäng.
Se tråden där vi dikuterar alla dessa "band" alla har nuförtiden för att visa hur fina, empatiska och duktiga de är som minsann INTE stödjer våldtäkt!
(man tar sig för pannan)
För regeln idag är ju lite: Är du inte med oss - då är du emot oss.

Och det är ju lite SÅ du HanneZ lägger upp det...

Du säger ungefär: "jaha alla som inte håller md mig tycker jag är en gay fjant osv"
Men SÅ är det ju inte.

Det finns nog ingen som tycker du har FEL i grunden.
För självklart ska vi ha ett jämlikt samhälle, och de som vill får visa lite bar hud osv, men som jag ser det UTAN att nån ANNAN alltid ska skrika "vargen kommer". Kvinnor är ju för tusan det vackraste som finns!
Men visst... inga gynekologbilder tack, och halvnaket är oftast mer tankeväckande än hel dito.

Svartvitt? Nej tack. Sunt förnuft tack!
Lagom av allt är bäst.

Last edited:
Dr.Bike skrev:
Njaeij HanneZ inte svartvitt direkt, men förbudsivrare som du brukar normalt sett kräva "blind lydnad" under moralspöet.

Ehr... Förbudsivrare? Som jag tolkar pollen handlar den om den bakomliggande attityden att hojåkare är dreglande primater som måste blidkas med billiga medel. Jag tycker att MC-världen lider av en del tråkiga attityder, bl.a. den som avhandlas i den här tråden.

Men om jag har missuppfattat, och pollen egentligen bara handlar om naket/onaket i annonser så känns det som att det kvittar.

Jo, det är riktigt av dig. Med förbudsivrare menade jag nog mer just TYPEN av åsikt. Inte att just du ropar på förbud. Fel ordval av mig.

Kuritas skrev:
Ehr... Förbudsivrare? Som jag tolkar pollen handlar den om den bakomliggande attityden att hojåkare är dreglande primater som måste blidkas med billiga medel. Jag tycker att MC-världen lider av en del tråkiga attityder, bl.a. den som avhandlas i den här tråden.

Men om jag har missuppfattat, och pollen egentligen bara handlar om naket/onaket i annonser så känns det som att det kvittar.

Dr.Bike skrev:
Njaeij HanneZ inte svartvitt direkt, men förbudsivrare som du brukar normalt sett kräva "blind lydnad" under moralspöet....

För regeln idag är ju lite: Är du inte med oss - då är du emot oss.

Och det är ju lite SÅ du HanneZ lägger upp det...

Du säger ungefär: "jaha alla som inte håller md mig tycker jag är en gay fjant osv"
...

Förbudsivrare? Oj oj, det har jag inte ens nämnt och det är jag absolut inte för.

Jag menade bara på att ungefär alla som inte tyckte som jag hånade mig i sina inlägg, jag bryr mig inte utan bara noterade. Vad jag menade va att det inte fanns någon som sa nja direkt. O andra sidan så hade jag inte nja val i pollen.

Satans vad jag blivit missförstådd i denna tråd haha. Jag har för mycket fritid, jag är gay etc. Jag bara råkade se en annons o tänkte SUCK kan dom inte komma på något nytt, ungefär samma suck som när jag ser vanish-reklamen på tv. Jag vill se knäskrap och powerwheelies, inte nån sill-stumpa som åmar sig.

Over and out!!

/ Hannes :)

Last edited:
Jag har absolut inget emot kvinnor på hoj, inte heller lättklädda, sminkade kvinnor på hoj, bara just dom kvinnorna kan köra just den hojen dom poserar vid...

Inget fel på en lättklädd tjej på en RR hoj, om hon kör RR.

Men om jag skulle ta på migg string-emils finkläder och posera med en snowboard skulle det också vara fel, lika fel som en inhyrd silikonprinsessa på en hoj hon inte ens vet hur man startar...

(Dom som känner mig vet hur fel bilden med mig i string och snowboard skulle bli, ni andra får ta mitt ord på det...)

HanneZ skrev:
Förbudsivrare? Oj oj, det har jag inte ens nämnt och det är jag absolut inte för.

Jag menade bara på att ungefär alla som inte tyckte som jag hånade mig i sina inlägg, jag bryr mig inte utan bara noterade. Vad jag menade va att det inte fanns någon som sa nja direkt. O andra sidan så hade jag inte nja val i pollen.

Satans vad jag blivit missförstådd i denna tråd haha. Jag har för mycket fritid, jag är gay etc. Jag bara råkade se en annons o tänkte SUCK kan dom inte komma på något nytt, ungefär samma suck som när jag ser vanish-reklamen på tv. Jag vill se knäskrap och powerwheelies, inte nån sill-stumpa som åmar sig.

Over and out!!

/ Hannes :)

Jepp! Maybe missunderstood. Men oavsett: Bra tråd!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph