Trött på halvnakna tjejer i mc-reklam?

Trött på halvnakna tjejer i MC-reklam?

• Antal röstningar
    0
Ludde78 skrev:
…och 20 % är insnöade moralkärringar som drar alla över en kam.
Men det är väl bara att för oss övriga (80 %) att acceptera; det är inte alla som anser det vara vackert och sensuellt med en kvinnokropp, somliga föredrar ett hårigt mansarshle. Trevlig kväll!
Nu är vi där igen, bara för att man inte vill ha halvnakna brudar på en motorcykel utan lite fokus på produktens kvalitéer så föredrar man håriga mans-arlsen och är bög?

Martin skrev:
Nu är vi där igen, bara för att man inte vill ha halvnakna brudar på en motorcykel utan lite fokus på produktens kvalitéer så föredrar man håriga mans-arlsen och är bög?

Japp, det är ju alldeles solklart!

Nakna brudar på motorcykel ser riktigt töntigt ut, det är lite som Brasse Brännströms sockerkaka med korv i "Fem myror...." De skall avnjutas på var sitt håll i helt olika sammanhang.(Vem fan vill se nån korkad fotomodell skymma ett par titanpipor till en Aprilia RSW?)

Så slutsatsen av denna tråd hittills är att det finns två typer av män:

Typ 1: Bönder som gillar att flåsa vid åsynen av lättklädda, eller ännu hellre nakna, tjejer som gnider sina kroppar mot olika detaljer som annars vanligtvis förekommer inom mc-intresset. Detaljen kan vara vad som helst, en hel hoj, en fälg, ett däck, en fotpinne eller en bensindunk.

Typ 2: Homosexuella moralkärringar (dvs killar eftersom en kärring oftast syftar på en kille i dagens språkbruk) som hellre vill se nakna, håriga män som krälar över deras hojar och som tycker att killar som gillar att se nakna tjejer i mc-samanhang är bönder.

Det går utför med mänskligheten.

//Eric

DR-Zätare skrev:

Typ 1: Bönder som gillar att flåsa vid åsynen av lättklädda, eller ännu hellre nakna, tjejer som gnider sina kroppar mot olika detaljer som annars vanligtvis förekommer inom mc-intresset. Detaljen kan vara vad som helst, en hel hoj, en fälg, ett däck, en fotpinne eller en bensindunk.

Typ 2: Homosexuella moralkärringar (dvs killar eftersom en kärring oftast syftar på en kille i dagens språkbruk) som hellre vill se nakna, håriga män som krälar över deras hojar och som tycker att killar som gillar att se nakna tjejer i mc-samanhang är bönder.

//Eric

Återigen: Världen ÄR inte svar eller vit. Dina alternativ är båda lika orimliga.

Jag tror det finns en MAJORITET vanliga karlar som helt enkelt gillar kvinnor.
Helt UTAN att det måste vara på ditt onda primatvis.
Ok det är inte politiskt korekt, men fakta rules: Kolla pollen.

DR-Zätare skrev:

//Eric
Med tanke på att typ 2 inte kan fortplanta sig så kvarstår ett visst hopp.

Dr.Bike skrev:
Återigen: Världen ÄR inte svar eller vit. Dina alternativ är båda lika orimliga.

Jag tror det finns en MAJORITET vanliga karlar som helt enkelt gillar kvinnor.
Helt UTAN att det måste vara på ditt onda primatvis.
Ok det är inte politiskt korekt, men fakta rules: Kolla pollen.

Förlåt, jag glömde tända skylten med texten "Nu träder vi in i en zon med ironi" innan jag skrev mitt inlägg eftersom den tydligen gick förlorad på en del läsare av mitt inlägg.

Jag syftade endast på den pajkastning som pågår här där du antingen är en flåsande bonde om du är för nakna tjejer i motorcykelreklam eller egentligen vilket samanhang som helst och en tjatig moralkärring (återigen, egentligen inte av kvinnligt kön utan en syftning på män) om du förespråkar en något mer restrektiv exponering av kvinnor i egenskap av just kvinna, det vill säga deras kroppar.

Som du kanske märker så har du och jag egentligen samma ståndpunkt, vi vill bägge göra gällande att du kan faktiskt föredra att se tjejer i media utan att vara en bonde och du kan föredra en minska exponering av kvinnor i media utan att vara en lallande moraltant och förbudsivrande överförmyndare.

//Eric

:4skrika Jag vill se på snygga tjejer!
:4skrika Jag vill se på snygga hojar!
:4skrika Jag vill se på snygga bilar!
:4skrika Jag vill se på snygga möbler, hus, stereoapparater, plasma TV m.m. m.m. m.m.
Och om nu det skulle vara så att några av dessa produkter finns exponerade tillsammans med en snygg tjej så är det inget som stör mig. Men.... det faktum att en snygg tjej finns i närheten av eller framför (det ska hon iofs ge fan i) får ju inte mig att köpa den, bara titta på den. En extra gång... :)

Jag fattar inte problemet med tjejer i mc reklam??? Om ni har så jävla ont av det titta inte på reklamen då...
Uppenbarligen så gillar ju ca 80% av oss här på forumet det så det är bara att böja sig för majoriteten och sluta böla.
Har ni problem med brudar i reklmen så kan ni ju börja samla frimärken, där är det ju garanterat brudfritt.

DR-Zätare skrev:
Jag föredrar helt klart saklighet framför halvtaskiga försök att fånga mäns uppmärksamhet genom att exponera kvinnlig hud i ifrågasättbara samanahang.

Varför använder sig ett försäkringsbolag av en tjej i sin reklam för att locka uppmärksamhet till sin annons? Förmodligen för att de inte har speciellt bra priser att skylta med, inga direkta förmåner till sina kunder och inga vidare villkor i sin försäkring. Då väljer de att tala till reptilhjärnan istället. Svagt. Samma sak gäller tidningen som har tjejer mer utan än med kläder på hojarna i deras tidningar. Inte beror det på att deras journalistik är så kreativ eller nydanande i sig att texten kan fånga och hålla kvar din uppmärksamhet.

Framhäv produkten eller vad det nu är som du försöker dra uppmärksamhet till genom att framhäva dess förtjänster istället för att framhäva en väl tilltagen kvinnlig byst. Drar inte din produkt till sig uppmärksamhet? Då kanske den inte är bra nog och kan behöva lite produktutveckling.

Det blir snudd på pinsamt när man ser annonser, tidningar och annan form av media som formligen skriker "vi har egentligen ingenting att erbjuda dig som inte någon annan erbjuder till ett bättre pris eller med bättre villkor så vi visar lite lättklädda tjejer istället så drar vi din uppmärksamhet från produkter och tjänster som faktiskt är fömånliga".

Och som en sidnot: bara för att många andra länder är sämre än Sverige betyder inte det att vi blir bättre bara för det. Tvärtom, då måste vi anstränga oss ännu mer.

//Eric

:tummenupp

Jag föredrar min MC-reklam som t.ex. Suzuki-reklamen ovan eller KTM:s SuperDuke-reklam..! Det är så hojar ska marknadsföras..!

Nakna kvinnor kan man titta på i andra sammanhang...

tjejer är snygga, hojjar är snygga... behöver man säga mer? synd bara att det i många fall är så dåligt gjort bara... kan dock ärligt säga att jag hellre skulle se tjejerna i ett tajt läderställ än halvnakna ^^

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph