Trött på halvnakna tjejer i mc-reklam?

Trött på halvnakna tjejer i MC-reklam?

• Antal röstningar
    0
Webspy skrev:
en annan kan ju vara H&M´s vinterkampanj för underkläder...... Vi minns väl alla den klassiska Anna Nicole Smith.... innan hon vrakade till sig....
Jo men jag tycker ändå att kopplingen reklam för underkläder -> halvnaket är starkare än motorcyklar -> halvnaket.

morecore skrev:
I de engelska sporthoj-tidingarna är det ju en del naket o en del sporthoj. Underbar kombination...

Jo det kan va trevligt med en bröstvårta i pupillen, men samtidigt tycker jag det tar emot o stödja (via köp av tidningen) sådan typ av publicitet/press. Därför köper jag av princip inte Moore, Slitz osv heller. Inte för att jag tror det hjälper, men endå...

Kanske låter gammalmodigt men vafan, jag är ju 27 bast nu. Dax o bli gubbe o ha lite principer här i livet. ;)

/ :huvet

HanneZ skrev:
Tjafsa? Så ja andas nu. Jag bara ställde en fråga öppet om vad folk tyckte.

:) Ta det inte så hårt. Lät kanske lite hårt. Va'nte meningen. :krama

HanneZ skrev:
Jo men jag tycker ändå att kopplingen reklam för underkläder -> halvnaket är starkare än motorcyklar -> halvnaket.

Men sluta vara så GAY ! Kan du inte runka som oss andra pojkar??

(Skojja bara..... men ironin ÄR död på SH)

Zee skrev:
Jo det kan va trevligt med en bröstvårta i pupillen, men samtidigt tycker jag det tar emot o stödja (via köp av tidningen) sådan typ av publicitet/press. Därför köper jag av princip inte Moore, Slitz osv heller. Inte för att jag tror det hjälper, men endå...

Kanske låter gammalmodigt men vafan, jag är ju 27 bast nu. Dax o bli gubbe o ha lite principer här i livet. ;)
Det är egentligen inte såå mkt. Nått mittuppslag med en tjej på en cykel, lite damer som visar upp hjälmar o kläder. Allt är väldigt cykelrelaterat så det står inte massa tjafs om brudarna, bara hojjarna :tummenupp
Helt ok, mindre naket än de svenska herrtidningarna...

HanneZ skrev:
Ok, kanske bör förklara att jag inte startade tråden p.g.a. moralpanik eller jämnställdhet :)

Nej, jag förstod det. Visst är debatten intressant, men jag känner att den hade varit mer av vikt om den förts i ett annat lands där nakenheten syns mer.

Egentligen är det en märklig sak det här med naken reklam, eftersom även reklam riktad mot kwinnor är naken. Och då snackar jag inte bara schampoo utan allt möglitt. Kvinnor tar bara illa upp om reklamen är naken o riktad mot män. Är den riktad mot de själva så reagerar de inte för 5 öre. Det är väl dubbelmoral om något?

Webspy skrev:
Men sluta vara så GAY ! Kan du inte runka som oss andra pojkar??

(Skojja bara..... men ironin ÄR död på SH)
Va menar du? Hänger det här ihop med att jag tyckte om o titta på dom andra pojkarna i omklädningsrummet på mellanstadiet? :D

[
Vad tycker ni? Trött på halvnakna tjejer i reklamer?

/ Hannes[/QUOTE]

Japp, helnaken ska de var!!!! :banana :banana :banana

HanneZ skrev:
Nu jävlar ska jag göra min första poll, ganska seriös dessutom. Det är något jag funderat på ett tag.

MC är nog den enda branschen som återkommande har halvnakna tjejer i sina reklamer. Att sex säljer det vet alla, så det kanske funkar. Själv så tycker jag mest det är pinsamt att dom inte kan hitta på något bättre.

/ Hannes

för mycket halvnakna tjejer? nu förstår jag inte... är det ens möjligt?

HanneZ skrev:

/ Hannes
Alltså ärligt. Du kan fan inte vara allvarlig? Du ville bara skapa diskussion?

Maverick_ou812 skrev:
Köp ett nummer av Performance Bikes (pb) så ska du få se på grejjor.
Fick syn på nåt våp på en hoj i en annons där. Hon var mer än lovligt snygg kan jag säga.

in med tidningen i scannern och upp med bilden så vi får se :banana

HanneZ skrev:
Nu jävlar ska jag göra min första poll, ganska seriös dessutom. Det är något jag funderat på ett tag.

MC är nog den enda branschen som återkommande har halvnakna tjejer i sina reklamer. Att sex säljer det vet alla, så det kanske funkar. Själv så tycker jag mest det är pinsamt att dom inte kan hitta på något bättre.

/ Hannes

Jag tycker att det känns jävligt töntigt på mässor och sådant när två våp skall stå och gnida sig mot nån jävla 17-tumsfälg medans bonnläppar i keps står och fnissar nervöst i publiken. Vad faen har halvnakna kvinnor med motorcykeltillbehör att göra? Känns som en grov underskattning av MC-människors intellekt. Eller så är jag smartare än genomsnittet...

Kuritas skrev:
Jag tycker att det känns jävligt töntigt på mässor och sådant när två våp skall stå och gnida sig mot nån jävla 17-tumsfälg medans bonnläppar i keps står och fnissar nervöst i publiken. Vad faen har halvnakna kvinnor med motorcykeltillbehör att göra? Känns som en grov underskattning av MC-människors intellekt. Eller så är jag smartare än genomsnittet...

BÖGJÄVEL#"%¤(#"¤ :kocko :mad: :huvet :död

:va

Nä men så tycker jag med, det ser så jävla löjligt ut. Tjejer tilltalar mig, men nåt sletet som står o kletar ner huven på en bil med brunutansol? Det tilltalar mig inte för 5 spänn

Jojo, har varit trött på det där länge men det har man inget för. Man slänger fram en bild på en motorcykel och en tveksam brud i någon konstig pose och hoppas att det säljer. Vilket det säkert gör eftersom annonsen får ögonen på sig av testosteronstinta killar. Inte för att jag köper en produkt för att det står en snygg brud och hänger över den men ändå, det kanske finns andra som gör.
Det känns som ett väldigt tråkigt sätt och tecken på dålig uppfinningsrikedom att ständigt ha med halvnakna brudar i sin reklam.
- Jaha hur ska vi saluföra det här då?
- Äh, släng in en halvnaken brud någonstans. Kom nu så äter vi lunch!
Förövrigt i dessa tider när det är så mycket uppmärksamhet om våldtäkter å dyl. så borde man väl jobba för att få bort objektivifieringen av tjejerna.

Angående Oxtar-annonsen så fanns ändå en liten poäng med "Focus on boots"

Underkläder och shampo är väl ändå lite mer berättigat med lite nakenhet, där är för övrigt inte målgruppen den samma. Vilken kille sticker å köper VO5's balsam när de sett en reklam med en pingla i duschen?

Hannez, jag är tjej... jo det är sant :skrämd och jag har absolut inget emot halvnakna :tuttar i reklam.

Det som är trist :4skrika är att det är alldeles för lite nakna killar i annonserna. Nu när det är så många tjejjer som tar mckort så tycker jag allt att det är dags att även killarna slänger av sig kläderna :banana

Så Hannez, I dare you :hihi :7peta jag har bilder har du??

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka