Trött på halvnakna tjejer i mc-reklam?

Trött på halvnakna tjejer i MC-reklam?

• Antal röstningar
    0
Kuritas skrev:
Jag tycker att det känns jävligt töntigt på mässor och sådant när två våp skall stå och gnida sig mot nån jävla 17-tumsfälg medans bonnläppar i keps står och fnissar nervöst i publiken. Vad faen har halvnakna kvinnor med motorcykeltillbehör att göra? Känns som en grov underskattning av MC-människors intellekt. Eller så är jag smartare än genomsnittet...

Om man som tjej vågar sig in i diskussionen (sist blev jag ombedd att förflytta mig till Saudiarabien, av alla ställen...?)

Jag är inte så förtjust i naket-reklam, oavsett det är killar eller tjejer utan kläder, och riktat till killar eller tjejer spelar ingen roll. Men nu är det ju så att sex säljer, har alltid gjort.. Men man kunde ju hoppas att vi i ett så väl utvecklat samhälle skulle ha kommit på något bättre än plastiga nakna kroppar. :confused:

Och vad gäller halvnakna reklamtjejer i montrar, det är riktigt illa, anser jag. Som sagt, man hade kunnat hoppas att samhället skulle tagit några kliv framåt. Bara för att det är värre utomlands och "det alltid har varit tjejer i mässmontrarna" behöver det väl inte betyda att man ska fortsätta med det? :va

Glad att några av er killar iallafall tycks anse att det är ganska förlegat! :tummenupp

Martin skrev:
Angående Oxtar-annonsen så fanns ändå en liten poäng med "Focus on boots"

Jag tycker den reklamkampanjen vad kanon! De drog ju nytta av nakenheten på ett bakvänt sätt tycker jag. Men det kan de ju inte göra igen. Jag gillade speciellt att de hade både Ullis och Stiggy på samma uppslag precis lika nakna. Det fanns en underliggande sarkasm-känga på någe vis.

Martin skrev:
Underkläder och shampo är väl ändå lite mer berättigat med lite nakenhet, där är för övrigt inte målgruppen den samma. Vilken kille sticker å köper VO5's balsam när de sett en reklam med en pingla i duschen?

Men man kan ju fråga sig va kvinnorna tycker om nakna brudar i reklamen som är riktad mot de själva..? Kvinnor här på SH?! Hallå allo allo llo o o? Anybody there ..there ..ere...?

Silwer skrev:
Vi ändrar trådens fråga till ifall Hannez vill diskutera detta eller om han bara provocerar och är gay eller om han vill tjafsa, vad tror ni?

Jag tror att han bara har tråkigt på jobbet och vill se lite internet-fights... :yoparty :gnissla

Zee skrev:
Men man kan ju fråga sig va kvinnorna tycker om nakna brudar i reklamen som är riktad mot de själva..? Kvinnor här på SH?! Hallå allo allo llo o o? Anybody there ..there ..ere...?

Ja?? :)

HanneZ skrev:
Nu jävlar ska jag göra min första poll, ganska seriös dessutom. Det är något jag funderat på ett tag.

MC är nog den enda branschen som återkommande har halvnakna tjejer i sina reklamer. Att sex säljer det vet alla, så det kanske funkar. Själv så tycker jag mest det är pinsamt att dom inte kan hitta på något bättre.

Vad tycker ni? Trött på halvnakna tjejer i reklamer?

/ Hannes

:confused: förstår inte problemet

Håller med trådskaperen:

Oxå trött på att de inte kan vara helnakna...

the lost boy skrev:
:confused: förstår inte problemet
Jag har inte påstått att det är ett problem. Jag bara önskar lite nytänkade, Suzuki m.fl. har ju asballa hojreklamer. Sånna tilltalar mig, sånna som gör reklamen för motorcykeln.

varför begränsa sig till mcreklam.
är trött på den typen av marknadsföring överlag.

Alltid trevligt med lite fina flickor i reklamen men när de kör "Svamp i underlivet"- reklamen på TV då tycker jag bara att det är FÖR mycket! :zpy Sådan skit vill man helst inte höra talas om. Den reklamen har nog sabbat helgen för många. :hihi

Som sagt jag har inget emot lite babes i samband med MC- reklam.

HanneZ skrev:
Vad tycker ni? Trött på halvnakna tjejer i reklamer?
/ Hannes

Nej för fasen! Det är alldeles för lite MC reklam generellt! Ser ju bara massa plåtlåde-reklam överallt... :zpy

Så om några vackra damer kan höja försäljningen så är det en win-win situation enligt mig!

Lime: Skön!

En till

Japp.. Mindre snygga brudar på tv, etc å fler hemma hos mig.. Här kan de få springa fritt..

Mer tuttar å grejer till folket! :mattias

Trevligare med brudar i verkligheten.

Det är ju ett ganska uttjatat reklam koncept med lättklädda damer men säljer säkert bra till medelålders män som ångrar att det inte hade kul när de var unga. Ni vet typen som försöker vara racerförare med sin gamla bmw och barnstol, kör dåligt, farlig och aggressivt :kocko .

Själv träffar jag hellre damerna utanför montrarna :tuttar , på fritiden så att säga. Kanske skulle undersöka om man kan bli monter kille, i bara mässingen, på kromet, med hjälm. :tungan

Jag tycker att det är bondigt och det är inget som lockar mig.
Därmed inte sagt att reklammakare är korkade, dom vet säkert vad som säljer och inte.
Folk får vad dom förtjänar.

När får vi se lättklädda vältränade killar som posar på en hoj? :hihi
då vet jag att vi tjejer kommer att kolla :tungan

hojbrud skrev:
När får vi se lättklädda vältränade killar som posar på en hoj? :hihi
då vet jag att vi tjejer kommer att kolla :tungan

Ja, det kanske ni gör men ni köper ju inte några hojar. Det är killar som gör och då blir det brudar på bilderna. Enkelt va?
Kanske om Ducati släpper en Monster 350 med extra låg sitthöjd så kommer den marknadsföras med avklädda killar, kanske.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph