trött på fanskapet!!!

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Varför händer allt mig!?!? (dagens ilandsproblemvarning, men det skiter jag i...)

skulle åka hem från jobbet för en stund sedan. Brummar igång, klär på mig, å skall puttra hemmåt. öh, fan vad trögt det var å få i 1:an. Lirkar lite, rullar lite...klackklack så åker den i. Eftersom fanskapet bara väger 160 kg + mig(70) så känner 80 % av rödljusen, (fråga mig inta varför) inte om för mig utan jag får stå och vänta tills en bil rullar upp bakom mig. Sticker iväg... Hö...va fan tvåan e ju aströg den med. Klack...går i med en smäll..stannar på nästa tvärgata å stannar hojen. försöker växla literulla...pillar lite på kopplingen, som jag reagerat för känns lite annorlund sedan jag startat henne. drar in den två gånger. Pling säger det och vajerhelvettet går av!! :mad: :mad: :mad:

Står vid götaleden i göteborg, ett par kilometer hemifrån, men ett par hundrameter från systembolaget, frälsis natt härberge. Inte en chans att jag lämnar henne där. nu väger hon visserligen bara 160 kg, men med tanke på att jag bor ungefär så högt över havet i den här staden man kan komma, e jag en aaaaaning svett! å så jävla förbannad!

E skit på jobbet! Skit i privatlivet! å min älskade hoj, som jag sliter för att ha råd med ger nu också upp. :(
Okörbar. Har jag nån bil just nu? nej. Har jag släp? nej. ( e ju inte så jävla blodigt att hyra, men jag har inget att dra det med.) Har jag kunskapen att byta min jävla kopplingsvajer själv? nej! kommer superbike ännu en gång suga ut mig på vart enda öre jag äger och har? Ja! kommer det att ta en vecka innan jag kan köra igen? antagligen.

E fanimej gråtfärdig här! just nu var mc,n det enda som var ett okomplicerat nöje i mitt liv! J*vla skit!

:gråta

Varför körde du inte hem den bara? Den tar nog ingen direkt skada av att du kör på typ bara tvåan nån kilometer.

bagerah skrev:
Varför händer allt mig!?!? (dagens ilandsproblemvarning, men det skiter jag i...)

skulle åka hem från jobbet för en stund sedan. Brummar igång, klär på mig, å skall puttra hemmåt. öh, fan vad trögt det var å få i 1:an. Lirkar lite, rullar lite...klackklack så åker den i. Eftersom fanskapet bara väger 160 kg + mig(70) så känner 80 % av rödljusen, (fråga mig inta varför) inte om för mig utan jag får stå och vänta tills en bil rullar upp bakom mig. Sticker iväg... Hö...va fan tvåan e ju aströg den med. Klack...går i med en smäll..stannar på nästa tvärgata å stannar hojen. försöker växla literulla...pillar lite på kopplingen, som jag reagerat för känns lite annorlund sedan jag startat henne. drar in den två gånger. Pling säger det och vajerhelvettet går av!! :mad: :mad: :mad:

Står vid götaleden i göteborg, ett par kilometer hemifrån, men ett par hundrameter från systembolaget, frälsis natt härberge. Inte en chans att jag lämnar henne där. nu väger hon visserligen bara 160 kg, men med tanke på att jag bor ungefär så högt över havet i den här staden man kan komma, e jag en aaaaaning svett! å så jävla förbannad!

E skit på jobbet! Skit i privatlivet! å min älskade hoj, som jag sliter för att ha råd med ger nu också upp. :(
Okörbar. Har jag nån bil just nu? nej. Har jag släp? nej. ( e ju inte så jävla blodigt att hyra, men jag har inget att dra det med.) Har jag kunskapen att byta min jävla kopplingsvajer själv? nej! kommer superbike ännu en gång suga ut mig på vart enda öre jag äger och har? Ja! kommer det att ta en vecka innan jag kan köra igen? antagligen.

E fanimej gråtfärdig här! just nu var mc,n det enda som var ett okomplicerat nöje i mitt liv! J*vla skit!

Sudda sudda sudda sudda bort din sura min
munnen den ska skratta o va gla
munnen den ska sjunga trallala
munnen har man fått för man ska tralla lala
Sudda sudda bort din sura min

EBS skrev:
Varför körde du inte hem den bara? Den tar nog ingen direkt skada av att du kör på typ bara tvåan nån kilometer.

hur vad det tänkt att jag skulle få igång henne då? kunde ju inte frikoppla motorn... lite svårt å starta då. lite svårt med rödljus etc längs vägen också...

Robban W skrev:
Sudda sudda sudda sudda bort din sura min
munnen den ska skratta o va gla
munnen den ska sjunga trallala
munnen har man fått för man ska tralla lala
Sudda sudda bort din sura min

värmde en gnutta det där.... :krama

vet hur de e, men de brukar släppa efter nåra timmar.

lägg i neutralen så kan du ju starta, sen får du rulla lite när du petar i 1:an

men byta kopplingsvajer kan du väl för helvete göra själv.. skruva av - skruva på ny.. ta dig samman!! :fatta!

Haha, grina för småsaker! Köp en hoj från tidigt 90-tal och känn undertrycket i plånboken!

Jag kan byte wire åt dig gratis :) Bor en bit ifrån tyvärr :( Finns säkert nån som kan hjälpa till i dina hemtrakter!!

bagerah skrev:
E skit på jobbet! å min älskade hoj, som jag sliter för att ha råd med ger nu också upp. :(

Du har ju åtminstone ett jobb och en hoj att svära över, det finns de som har det värre.. :rolleyes:

Tänk positivt, allt ordnar sig! :tummenupp

Vet hur det känns när allt är jävligt då jag haft min beskärda del i livet.

Självklart hjälper jag dig om du vill :tummenupp

Byta vajer kan jag å stor transit har jag med så antingen om du behöver hjälp å byta vajer eller transportera hojen så PMa mig så fixar vi dina probs.

Så cheer up, har du inga värre problem så.

/Mike

bagerah skrev:

Sprit löser ju inga problem men det gör ju inte mjölk heller. Ring lite polare och gnäll av dig. Sånt brukar hjälpa. Sen är det bara att bita i det sura äpplet och ta tag i problemet. Det brukar kännas lite lättare efter en natts sömn så man får lite lugn i kroppen och lite distans till problemet.

Är du missnöjd med jobbe, tycker jag att du borde lägga ner lite energi på att byta jobb. Man är ju trots allt det den mesta tiden av sitt liv så varför inte försöka göra något man verkligen trivs med...

:tomten

Mike the bike skrev:
Vet hur det känns när allt är jävligt då jag haft min beskärda del i livet.

Självklart hjälper jag dig om du vill :tummenupp

Byta vajer kan jag å stor transit har jag med så antingen om du behöver hjälp å byta vajer eller transportera hojen så PMa mig så fixar vi dina probs.

Så cheer up, har du inga värre problem så.

/Mike
Här får du en tårta för din givmildhet! :D :tummenupp
tarta.jpg

Tack för alla värmande ord och skärpning-uppnaningar!
Hade en epadag igår. Mår mycket bättre nu! Ibland bara rasar allt för en timme eller två.

//bagerah

Klantbo skrev:
:tummenupp för mike, anmäler sig å hjälpa på en gång.

håller med!
Tänkte att det skall väll inte vara så toksvårt + att en polare som precis sett samma sak utföras på sin egen hoj, var här å peka lite!
men MtB: Tusen tack! Sitter du i skiten nån gång, så säg till! :Bugar

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti