Tråkigt för Ara Abrahamian

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Blev riktigt förbannad när jag såg matchen! Minguzzi såg trött ut hela matchen och gavs mycket tid att återhämta sig inför partärunderläget i fösta ronden och partäröverläget i andra. Sen bryter domaren efter andra ronden, Ara såg väl för stark ut. Inte ens Minguzzi såg ut att förstå varför han vann och Ara blev utesluten...

Tyckte det var en ruskigt snygg protest av Ara! Väldigt behärskad och symbolisk. Han är vinnarskallen peronifierad.

Vet inte om jag fattat det hela rätt men Fila ville tydligen inte ta emot protesten eftersom det strider mot deras regler. Det visar verkligen hur mycket hela skiten stinker när man inte kan lämna in en protest! :D

Jävligt tråkig historia, Ara är en hjälte.

Jag stödjer Aras uppträdande till 100%

Last edited:
Man lider med killen, och det är precis den här typen av vinnarskalle våra svenska idrottare behöver, trist att det kommer fokuseras mer på hans ofina sorti än det underliga domslutet..

Bedömningssporter är skit till att börja med, men nog såg Ara klart dominerande ut?

/J

Man lider med killen, och det är precis den här typen av vinnarskalle våra svenska idrottare behöver, trist att det kommer fokuseras mer på hans ofina sorti än det underliga domslutet..

Bedömningssporter är skit till att börja med, men nog såg Ara klart dominerande ut?

/J

Att brottning överhuvudtaget kan vara en bedömningssport känns skit. Det borde finnas solklara regler. En mattflykt = diskning. I italienarens fall blev två mattflykter inte lika med en varning ens och i Aras fall blev en mattflykt lika med diskvalificering. Fantastiskt. OS känns mer och mer Kalle Anka för mig för varje gång en nyhet kommer upp. Fantastiskt att det även ska bedömas vilka som får åka, se på Veronica Wagner som bedömdes vara för skadad för att få vara med medan en som Christian Olsson blev uttagen - trots att hela hans karriär i princip är slut nu pga av skada.

Jag varken försvarar eller fördömmer, men man behöver inte vara i världseliten för att bli förbannad. Han gjorde helt enkelt en Ronja.

Ronja är min dotter, hon är nu 20 år så hennes "protest" är väl nästan preskriberad.
Hon tävlade en del i friidrott under hela tonåren. I en DM tävling hade hon redan kammet hem ett par guld i löpning o häck men var även med i längd.
Hennes tränare var inte uppmärksam under tävlingen så hon fick inga klara besked på hur hon låg till vid plankan. Fick pga det end ett giltigt hopp mätt och slutade 2:a. Efter prisutdelningen ser jag min lilla flicka gå fram till en papperskorg (framför en fullsatt läktare) och kasta silvermedaljen.
Som sagt, man behöver inte vara i världseliten för att bli förbannad.

Last edited:
Mutor? Fram med bevisen då. Annars kan vi ju fråga Italienarna vad de tycker.

Ge sedan Ara en riktig läxa i vad sportligt uppträdande innebär. Såå förbannat illa att inte tacka motståndaren. Protestera på rätt ställe.

Helt rätt. Hade han lämnat in en skriftlig protest hade de nog använt den som tändbränsle vid brasan på kvällen. Hade han snackat emot domarna hade det nog resulterat i avstängning. Ergo, enda sättet att kunna visa sitt missnöje var att lämna medaljen, så att några hundra miljoner tittare också får nys om det. Ungefär som när Marlon Brando vägrade att ta emot en Oscar.

Helt rätt. Hade han lämnat in en skriftlig protest hade de nog använt den som tändbränsle vid brasan på kvällen. Hade han snackat emot domarna hade det nog resulterat i avstängning. Ergo, enda sättet att kunna visa sitt missnöje var att lämna medaljen, så att några hundra miljoner tittare också får nys om det. Ungefär som när Marlon Brando vägrade att ta emot en Oscar.
Enligt uppgifterna i kvällstidningarna så försökte de lämna in en skriftlig protest. Men Fila ville inte ta emot den. :huvet

Jag tycker Ara gjorde helt rätt. Kanske en aning barnsligt. Fast till slut så rinner bägaren över och då är det inget fel med att visa sitt missnöje på ett fredligt vis.

Ge sedan Ara en riktig läxa i vad sportligt uppträdande innebär. Såå förbannat illa att inte tacka motståndaren. Protestera på rätt ställe.

Knyta näven i fickan alltså..? :D

Det får mig osööökt att tänka på en boxningsmatch i ett tidigare OS...

Money rules the world....tyvärr....trist att vara svensk, vi som är så ärliga.

"Samtidigt som man tycker det verkar orättvist så kan man ändå handla sportsligt."

Varför ska man handla sportsligt i en sån situation? Ne. Då gjorde killen helt rätt.

/J

tycler gjorde rätt.. som du äger tråkigt nog kommer d fokuseras medaljkastningen istället... men verkar under daen som att brottar sverige enats bakom honom så det blir noginget skit från nån där.--.. det är väl media som hitarå nåt nu
edit: ni som tycktea bettede sig osportsligt som inte to et medaljen .. hn sa det redan innan matchen jagskagå in för att vinna mahe men nån bronsmedalj k jag inte ha,....

Last edited:

ok, det kanske inte handlar om mutor. men nog fan handlar det om en jävligt partisk domare som redan i förväg bestämt sig för hur den här matchen skulle sluta! so what om han fick pengar för det eller inte??
domarjäveln diskar ara för att han ska ha varit utanför mattan, när och var i helvete är han utanför!?:va
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1216786
kolla klippet vid ca 9.40. ara är nere på mattan, kravlar mot kanten och har handen utanför, men det får han! resten av honom är inte ens i närheten av utanför och att han skulle ha varit ute är totalt skitsnack! så även om domaren inte är mutad är det en fullständigt regelvidrig bedömning som absolut inte ska gällas!

i övrigt gör ara helt rätt, kraftigare protest finns inte och när den är såhär befogad är det i mina ögon det enda rätta att göra! man tackar inte en motståndare som inte förtjänar att tackas, så enkelt är det.

Vilken match då? Utveckla gärna för oss snorisar som inte var med på det glada 30-talet :D

Det var väl förra OS när någon liten korean som inte ens fick in en träff dömdes som segrare i en match?

Alla andra matcher kändes också sisådär rättvist bedömda, men det var en speciell match som etsade sig fast...

Näe jag är inte intresserad för fem öre, men den platsar lätt in bland skandaler man minns...
Någon annan får fylla i mitt luddiga minne där.

jag lider med honom och tyckte han gjorde helt rätt att slänga medaljen så folk fattar vad det är som händer... jag fattar ju att han blir skit förbannad när dommaren sitter och skrattar åt honom efter matchen... fy fan vilken dålig still av en dommare... helt rätt aran....

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back