Tråkigt för Ara Abrahamian

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
Mutor? Fram med bevisen då. Annars kan vi ju fråga Italienarna vad de tycker.

Ge sedan Ara en riktig läxa i vad sportligt uppträdande innebär. Såå förbannat illa att inte tacka motståndaren. Protestera på rätt ställe.
Ara tackade väl motståndaren? Fransmannen ville däremot inte tacka i bronsmatchen.

Tycker Ara gör helt rätt. Om man på svenskt vis ska knyta näven i fickan och sen lämna in en skriftlig protest efteråt som snabbt glöms bort så kan korruptionen fortsätta ohejdat.

Missade nog det :va Att det sker på OS-nivå är otroligt hur som helst.

Ahahaha! Förra OS...
Det var tydligen 88 och jag såg någon repris för sisådär fyra år sedan....

Youtuba den du ska du få se skandalöst mutade domare...

tycler gjorde rätt.. som du äger tråkigt nog kommer d fokuseras medaljkastningen istället... men verkar under daen som att brottar sverige enats bakom honom så det blir noginget skit från nån där.--.. det är väl media som hitarå nåt nu
edit: ni som tycktea bettede sig osportsligt som inte to et medaljen .. hn sa det redan innan matchen jagskagå in för att vinna mahe men nån bronsmedalj k jag inte ha,....

Ska vi försöka ta det på svenska en gång också? Är du full så förstår jag varför ditt inlägg ser ut som det gör, inte annars.

Protestera på rätt ställe.
Vaddå protestera på rätt ställe? Det går ju inte. De korrupta svinen vill inte ens ta emot protesten.

Personligen hade jag mått bättre om han även hade tagit ett rejält smidjebälte på den flinande idioten.

Ahahaha! Förra OS...
Det var tydligen 88 och jag såg någon repris för sisådär fyra år sedan....

Youtuba den du ska du få se skandalöst mutade domare...

Det var ju Roy Jones Jr som helt dominerade matchen, t o m koreanen själv bad om ursäkt efter domslutet. Roy blev utsedd till turneringens bästa boxare alla viktklasser trots "förlusten". Domarsystemet ändrades efter det. Senare har han vunnit typ allt som går att vinna i proffsboxningen, t o m tungviktstiteln trots att han inte är tungviktare.

Någon som kommer ihåg koreanen?

läste tidningen och kolla på filmklippen idag på jobbet. men jag har alldrig kolla på brottning kan någon förklara vad de var han gjorde för fel. och varför han fick minus poäng?:S drar de av poäng för att man blöder ? faddar nada av den sporten.

Ska vi försöka ta det på svenska en gång också? Är du full så förstår jag varför ditt inlägg ser ut som det gör, inte annars.

föstår om det var lite svårtolkat ,förstår faktiskt inte själv hur jag lykades med det där inlägget. jag var icke påverkad av några substanser alls..

Tycker at det var en rätt fånig protest att kasta bronsmedaljen så där.
Han skulle ha snott guldmedaljen och sprungit iväg med den istället.... :rolleyes:

Ara gjorde allt helt rätt. Dommarjäveln skrattade honom rätt upp i ansiktet, och det hade inte gjort mig något om ara hade gett honom en näve så han dåsade i golvet, jag hade fortfarande tyckt att ara gjorde rätt.

Jävla korrupta sportshelvete, vice pres. var från italien, pres. var från schweiz, dommaren var från schweiz, motståndaren var från italien. Det ekar ju mutor över hela peking för fan, det ekar ju hela vägen hit!

Italienaren flydde ju mattan 2 gånger, varav en gång klart och tydligt med MER än halva kroppen utanför rött, vilket är en regel att man ska ha för att det ska räknas som att fly mattan. Ara haden EN jävla hand över det röda, och så stora händer har han inte så att det kan räknas som halva hans kropp!

OS i kina är hittils en jävla lekstuga enligt mig!

jag lider med honom och tyckte han gjorde helt rätt att slänga medaljen så folk fattar vad det är som händer... jag fattar ju att han blir skit förbannad när dommaren sitter och skrattar åt honom efter matchen... fy fan vilken dålig still av en dommare... helt rätt aran....

Fatta vilken självbehärskning Ara har när domarn sitter och skrattar, hade jag vatt i samma sits tror jag inte domarn hade skrattat längre....

Ja fy fan, vilken jävla tjukkis! :mad:

http://www.expressen.se/sport/1.1265505/domaren-hanskrattar-at-abrahamian-jag-gjorde-ratt

"Petoud är kusin med presidenten i internationella brottningsförbundet, Raphaël Martinetti.
Svenskarna menar att domarna är korrupta och att släktskapet är orsaken till att svenskarna inte ens fick lämna in sin protest.
- Det har du inget med att göra. Det är inte jag som är problemet, det är du som är problemet, säger Petoud när släktskapet förs på tal."

Vi får väl se om han blir av med medaljen, men han skiter väl i det. Det var inte hans medalj från början. Guldet var han värd!

EDIT:
"SOK:s sportchef Glenn Öst försöker få kontakt med internationella brottningsförbundet Fila för att lämna in en protest. 45 minuter före finalen får Östh och förbundskaptenen Leo Mylläri träffa Fila:s president Raphaël Martinetti och generalsekreteraren Michel Dusson. De studerar matchvideon. "Videostunden var generande för Fila. Ara hade kanske ett finger ute i det blå området, medan italienaren var ute med hela kroppen utan att bli bestraffad", säger Östh. Men det ilskna mötet ger ingenting. Ara missar OS-finalen."

Last edited:
korrupt som sbk, släktskap ducati - flammini, egna regler mm...
skitkul.

Hoppas bara att sok tar sitt ansvar och inte låter det här glid ut i sanden.
P.S. Bedömningssporter suger!

Knyta näven i fickan alltså..? :D

... man tackar inte en motståndare som inte förtjänar att tackas, så enkelt är det.

Ara tackade väl motståndaren? Fransmannen ville däremot inte tacka i bronsmatchen.

Nja, han förstörde ceremonin och tack/respekten för de andra. Så gör man bara inte. De är ju inte deras fel. Tänk att stå där på prispallen efter ha kämpat som ett djur och så kommer en tjurig jävla förlorare och förstör allt. Precis som om det vore första gången för ett felaktigt domslut...

Mutor? Fram med bevisen då. Annars kan vi ju fråga Italienarna vad de tycker.

Ge sedan Ara en riktig läxa i vad sportligt uppträdande innebär. Såå förbannat illa att inte tacka motståndaren. Protestera på rätt ställe.

Varför. Alla tror att dessa atleter kämpar för våran stålta fana, osv. De kämpar för sina egna mål vilka de vigt sina liv åt.

Ara Abrahamian blev min nya idrotsidol iom detta då Jag av ointresse inte haft någon innan. Go Ara!

Varför. Alla tror att dessa atleter kämpar för våran stålta fana, osv. De kämpar för sina egna mål vilka de vigt sina liv åt.

Ara Abrahamian blev min nya idrotsidol iom detta då Jag av ointresse inte haft någon innan. Go Ara!

:fakta

Ara har det där som så många andra svenskar saknar (högst troligen pga jante-mes-det-gör-inget-om-jag-inte-vinner-det-är-kul-att-delta-uppväxt) lite jävlar-anamma kort sagt, riiiiiispekt - bomshakalak! :yoparty

/J

Nja, han förstörde ceremonin och tack/respekten för de andra. Så gör man bara inte. De är ju inte deras fel. Tänk att stå där på prispallen efter ha kämpat som ett djur och så kommer en tjurig jävla förlorare och förstör allt. Precis som om det vore första gången för ett felaktigt domslut...

Man använde de verktygen man har till godo. Genom att underminera värdet av att vinna i sporten och få andra att tappa suget tvingar man organisationen at skärpa sig rejält. Jag gillar när idrotsmän/kvinnor visar vad de tycker. Att sitta fast i byrokrati vare sig det gäller sport eller vanligt levene suger och de som inte finner sig i detta är dom som står för de stora förändringarna.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing