Tråden för stötande skämt

Vi behöver ingen kärnkraft, vi har ju el!

Det finns ju ett helt parti som gått till val i årtionden på att minska oljeberoendet, sluta bränna fossila bränslen och inte bygga ut elförsörjningen.

En liten ljuspunkt var gårdagens besked om SMR i ringhals....
Jag har ju lovat att köpa elbil när vi fasar in nästa reaktor på det svenska elnätet, så nu behöver jag börja titta på det också...
Vad tror ni en begagnad 2025 Hyundai Inster kostar om 10-15 år?
Jag kanske ska börja spara mynt och pantflaskor nu

Det finns ju ett helt parti som gått till val i årtionden på att minska oljeberoendet, sluta bränna fossila bränslen och inte bygga ut elförsörjningen.

En liten ljuspunkt var gårdagens besked om SMR i ringhals....
Jag har ju lovat att köpa elbil när vi fasar in nästa reaktor på det svenska elnätet, så nu behöver jag börja titta på det också...
Vad tror ni en begagnad 2025 Hyundai Inster kostar om 10-15 år?
Jag kanske ska börja spara mynt och pantflaskor nu
Investera överflödet i batterifabriks eller solcellsaktier så har du mer än tillräckligt för att köpa en elbil inom din tidsram! ;)

Investera överflödet i batterifabriks eller solcellsaktier så har du mer än tillräckligt för att köpa en elbil inom din tidsram! ;)

Ja, Northvolt 2.0 kanske?
Eller Svensk solcellstillverkning när Kineserna flödar marknaden?

"Historiskt har priset på solceller sjunkit kraftigt – med upp till 96 % sedan 2005. Under 2023–2024 låg priset globalt på cirka 10 eurocent per watt, vilket motsvarar ungefär 1,10 kr per watt för själva panelerna utan installation."

🤣
Inte en chans att det tillkommer ny kärnkraft på svensk mark inom de närmaste 20 åren.
Först ut är den lokale ordförande för miljögruppcirkeln nedan.
Vänta bara tills MP/Greta/Helldén/LimmaSigPåMotorvägenFolket/Labubu Partiet ger sig in i leken :3freak

View attachment 520153

Jag bor i Umeå, där inga beslut någonsin har tagits utan att drabbas av en flod av överklagelser, men finns den politiska viljan att genomföra något så avslås överklagandena lika snabbt som dom lämnas in.

Men även jag tror att tidsramen 10 år är optimistisk, därför gav jag det 5 år till.
Om man börjar i morgon så lär väl alla utrotningshotade grodor ha inventerats innan dess, reaktorerna byggs ju på annan plats, och det är ju redan ett industriområde med kärnkraftsverk på plats så mycket av jobben är ju redan gjorda på 60 talet, då man fick saker och ting gjorda i det här landet.

Jag är försiktigt optimistisk

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...