SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Som en normal arbetare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som en normal arbetare?
Vi var i Sundsvall under semestern första gången jag besökte staden och jag imponerades av hur levande och framförallt hur välskött och trevlig staden kändes. Den seglade efter en halvtimmes närvaro upp som en av de städer jag helst skulle kunna tänka mig bosätta mig i om jag skulle flytta. Det kändes som att gräsmattekanterna klipptes med nagelsax i stadskärnan. Iallfall är det känslan jag har såhär efteråt. Vi kom söderifrån, hade tagit ett lunchstopp i Gävle innan som i jämförelse kändes ordentligt sunkig och avslagen som stad.Ja och Sundsvall har som stad knappast förlorat på det. Så många fler restauranger, gröna områden och bostäder än vad det var under min uppväxt. Exempelvis norra kajen och det som förut var färjeterminalen, för att inte tala om selångersåns norra strand.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi var i Sundsvall under semestern första gången jag besökte staden och jag imponerades av hur levande och framförallt hur välskött och trevlig staden kändes. Den seglade efter en halvtimmes närvaro upp som en av de städer jag helst skulle kunna tänka mig bosätta mig i om jag skulle flytta. Det kändes som att gräsmattekanterna klipptes med nagelsax i stadskärnan. Iallfall är det känslan jag har såhär efteråt. Vi kom söderifrån, hade tagit ett lunchstopp i Gävle innan som i jämförelse kändes ordentligt sunkig och avslagen som stad.
Resultatet av vårt 2-timmarsstopp i Sundsvall på vägen mot Höga Kusten blev att vi på väg söderut igen tog en hotellnatt i Sundsvall för att få njuta mer av staden. Kommer mer än gärna tillbaka!
*slut på fjäsk för Sundsvall*
Förstår hur du tänker men tror det är att dra för långtgående slutsats.Ja, och det var precis tvärtom när jag flyttade därifrån 1993…
Sveriges framtid är med andra ord restauranger, gröna områden och bostäder.Ja och Sundsvall har som stad knappast förlorat på det. Så många fler restauranger, gröna områden och bostäder än vad det var under min uppväxt. Exempelvis norra kajen och det som förut var färjeterminalen, för att inte tala om selångersåns norra strand.
Sveriges framtid är med andra ord restauranger, gröna områden och bostäder.![]()
Ja att flytta industrin till Kina måste ju vara väldigt bra för klimatet.Det låter väl alldeles utmärkt?
200000 kubikmeter motsvarar en kub på 60 x 60 x 60 meter men lägga skiten på land blir ju dyrare. Det jag mest reflekterar över är att den s+v+mp styrda kommunen Stockholm glatt bygger på vatten och inte räknar med höjd vattennivå på grund av varmare klimat.
Ja att flytta industrin till Kina måste ju vara väldigt bra för klimatet.
200000 kubikmeter motsvarar en kub på 60 x 60 x 60 meter men lägga skiten på land blir ju dyrare. Det jag mest reflekterar över är att den s+v+mp styrda kommunen Stockholm glatt bygger på vatten och inte räknar med höjd vattennivå på grund av varmare klimat.
De som säger att klimatet inte ändras har alltså tydligen rätt.
I varje fall på kommunal s+mp+v nivå.
Och jag gissar detta gäller alla Sveriges kommuner.
Mer produktivt av vadå ? Administration ?Flytta efter om du vill…
Sverige är både långt renare och mer produktivt än vad det var 1993. I synnerhet Sundsvall.
Check, check, check och... check.
Nejdå, Kelloggs introducerades 1928...
OH SNAP!Nejdå, Kelloggs introducerades 1928..
Kan ju köra ett "BUUURN!" ochså, men kändes sådär i sammanhangetOH SNAP!
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |